با انواع دوش های مدرن و لاکچری حمام آشنا شوید

با انواع دوش های مدرن و لاکچری حمام آشنا شوید

حمام یکی از مهمترین قسمت‌های خانه به حساب میآید و لازم است در طراحی و دکوراسیون آن و همچنین خرید تجهیزاتی مانند شیرآلات و دوش حساسیت به خرج داد. در محیط حمام، دوش اصلی ترین وسیله‌ای هست که ماهیت حمام را به حمام فوق العاده تبدیل میکند. با انتخاب دوش مناسب هربار از دوش گرفتن خود لذت خواهید برد و در مقابل اگر دوش مناسبی را انتخاب نکرده باشید هر بار با مشکلاتی مواجه می‌شوید. از طرفی دیگر داشتن یک دوش با امکانات بینظیر میتواند خستگی بک روز کاری را از تن به در کند و لحظاتی لذت بخش را با خود همراه بیاورد.

معرفی انواع دوش حمام

امروزه تنوع محصول در هر زمینه‌ای نسبت به گذشته افزایش یافته و این امر در مورد دوش حمام نیز صدق میکند. در حال حاضر دوش‌های مختلفی در بازار وجود دارد که بسته به مدل، کیفیت، کارایی، جنس بدنه و مواردی دیگر قیمتی متفاوت از هم دارند. در اینجا شما را با انواع دوش آشنا میکنیم تا بتوانید شیر حمام توکار مناسب برای خود را انتخاب کنید. در ابتدا انواع دوش را معرفی میکنیم.

دوش روکار

برخی از مدل‌های دوش بر روی دیوار نصب می‌شوند و علم دوش، شیرآلات و سردوش مشخص و نمایان هستند. دوش‌های روکار در گذشته و امروزه مورد استفاده قرار میگیرند و همه ما نیز در حمام های خود شاهد آنها بوده‌ایم.

دوش توکار

روش جدیدی که چند سالی است باب شده و در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی بسیار دیده می‌شود، نصب شیرآلات و دوش حمام به صورت توکار هست. به این صورت شما تنها سردوش و اهرم تنظیم دما و فشار آب را مشاهده میکنید و سایر قسمت‌های دوش در داخل دیوار قرار گرفته است.

 

دوش قدیمی و معمولی

یکی از انواع رایج دوش‌ که از گذشته تا به امروز وجود داشته و بکار میرود، دوش معمولی یا دوش قدیمی است که ساده و پایدار هست و شامل علم دوش و سردوش بوده و بر روی دیوار به صورت روکار نصب می‌شوند. این دوش‌ها میتوانند به صورت ثابت یا متحرک باشند.

دوش فیکس

یکی از مدل‌های دوش قدیمی که امروزه نیز با طراحی‌های جدیدتری وجود دارد، دوش ثابت و فیکس هست. در دوش ثابت امکان جابجایی سردوش وجود ندارد.

دوش تلفنی یا متحرک

یکی دیگر از مدل‌های دوش، دوش متحرک هست که به علت شباهت آن با تلفن به دوش تلفنی معروف هست. دوش تلفنی بر خلاف دوش ثابت، انعطاف پذیر بوده و امکان جابجایی آن و استفاده به صورت دستی وجود دارد. دوش تلفنی برای افرادی که کودک و یا حیوانات خانگی دارند لازم و مفید هست، زیرا به راحتی میتوانند زاویه و ارتفاع دوش را تغییر دهند و با در دست گرفتن سردوش به هر سمت و جهتی آن را جابجا کنند.

دوش دوکاره

دوش‌های دوکاره تلفیقی از دوش ثابت و متحرک هستند. به این صورت که شما میتوانید علم دوش را ثابت کنید و یا آن را برداشته و جابجا کنید. نوع دیگری از دوش‌های دوکاره دارای دو دوش مجزا هستند، سردوش کوچک که متحرک هست و سردوش بزرگ که ثابت قرار دارد. در این مدل دوش‌های معمولا امکان تنظیم فشار و نوع پاشش آب نیز وجود دارد و شما میتوانید تنظیم کنید آب به صورت متمرکز و یا پراکنده جریان پیدا کند.

دوش مدرن

مدرنیته و پیشرفت تکنولوژی همه چیز را تغییر داده و این تغییرات و پیشرفت شامل تجهیزات حمام ودوش‌ها نیز می‌شود. انواع مختلفی از دوش مدرن وجود دارد که قابلیت‌هایی فراتر از جریان دادن آب دارند و برای حمام لوکس و مدرن مناسب می‌باشند.

دوش بارانی

دوش بارانی یکی از مدل‌های دوش مدرن میباشد که جریان آب را آرام و نرم به مانند بارانی تند جاری میکند. دوش بارانی برای خانه‌هایی که فشار آب قوی و خوبی دارند مناسب است و اگر در خانه خود مشکل فشار آب دارید، دوش بارانی برای شما مناسب نیست.

دوش ماساژور

دوش ماساژوری یک دوش لاکچری، شیک و مدرن هست که دارای چند سردوش مختلف میباشد و در نواحی مختلف بر روی دیوار نصب می‌شود و آب را بر روی قسمت‌های مختلف بدن و در جهت‌های مختلف میپاشاند. همچنین میتوانید فشار و زاویه پاشش آب را تنظیم کنید. دوش ‌ماساژوری محیطی شبیه به جکوزی را ایجاد میکند و با ماساژ آب حس آرامش را در بدن تداعی میکند.

دوش چراغدار هوشمند

یکی دیگر از انواع دوش لاکچری و هوشمند، دوش چراغدار هوشمند یا دوش ال ای دی دار هست که به دوش نورافشان نیز معروف میباشد. دوش گرفتن زیر دوش نورافشان فوق‌العاده و هیجان انگیز هست. در این دوش لاکچری هنگام جریان یافتن آب، چراغ‌های ال ای دی آن روشن شده ورقص نوری را در حمام برپا میکند. چراغ‌های ال ای دی دارای چندیدن رنگ هستند و رنگ آنها متناسب با دمای آب تغییر میکند. دوش چراغدار دارای رنگ‌های سبز، آبی و قرمز میباشد. هنگامی که دمای آب بین ۲۰ تا ۳۱ درجه باشد به رنگ سبز، در دمای ۳۲ تا ۴۳ به رنگ آبی و در دمای بالاتر به رنگ قرمز درمی‌آید. بهتر است بدانید که نیازی به برق کشی برای روشن شدن چراغ‌های این دوش مدرن نیست و انرژی مورد نیاز آنها از طریق جریان آب تامین می‌شود.

دوش اسپیکردار

حتما افرادی را دیده‌اید که هنگام دوش گفتن شروع به آواز خواندن میکنند! بسیاری از افراد عاشق آن هستند تا هنگام حمام کردن به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهند و حال دوش مدرن و لاکچری این امکان را برقرار کرده ومیتوانید به جای آنکه خودتان بخوانید به خواننده مورد علاقتان گوش دهید. دوش‌های بلوتوث دار یا اسپیکردار یکی از انواع دوش‌های لاکچری هست که از طریق اتصال به بلوتوث موسیقی مورد نظر شما را در زیر دوش برایتان پخش میکند.

دوش دیجیتالی و هوشمند

یکی دیگر از مدل‌های دوش لاکچری و مدرن، دوش دیجیتالی است. در دوش دیجیتالی شاهد فناوری نوآرانه‌ای هستیم و گجت‌های مختلفی بر روی آن نصب شده‌اند تا امکانات متعددی را در اختیار شما بگذارند. یکی از ویژگی‌های این مدل دوش، ثابت نگه داشتن دمای آب هست که توسط ترموستات الکتریکی به طور کنترل می‌شود و به هیچ وجه دمای آب انتخابی شما تغییر نمیکند.از دیگر ویژگی‌های دوش دیجیتالی امکان تنظیم آن با موبایل و از راه دور می‌باشد. شما میتوانید قبل از رفتن به حمام آهنگ‌های مورد نظر خود و دمای آب را انتخاب کنید و آپشن‌های حمام خود را داخل تخت خواب تنظیم کنید. دوش‌های دیجیتالی بسته به مدل و برند خود امکانات متفاوتی را ارائه میدهند.

پنل دوش

پنل دوش یا دوش پنلی یکی از دوش‌های مدرن ولاکچری هست که امروزه طرفداران بسیاری دارد و توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. پنل دوش ها امکانات مختلفی را ارایه میدهند و آپشن‌های مختلفی برای شما دارند. در پنل دوش‌ها شما میتوانید دمای آب، فشار آب، ماساژور، پخش موسیقی و چراغ ال ای دی را تنظیم کنید. طراحی پنل دوش ها بسیار زیبا و چشم نواز هست و در کنار ظاهر فوقالعاده آنها شاهد کیفیت بالا و دوام و طول عمر بالا نیز هستیم. پنل دوش‌های در رنگ‌های مختلفی مانند طلایی، سفید، رزگلد و مشکی تولید میشوند و تنوع مناسبی هم دارند. به حتم هرچه امکانات آنها بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز دارند. امکانات فوق العاده شاور دوش‌ها یا همان پنل دوش یک حمام لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد و خستگی یک روز کاری را از بین میبرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)