معرفی کامل شیرقابلمه پرکن

معرفی کامل شیرقابلمه پرکن

یکی از تغییراتی که زندگی بشر از گذشته تا به امروز داشته، افزایش کیفیت و رفاه زندگی است که همچنان هم روز به روز روند صعودی خود را طی میکند. در حقیقت افزایش کیفیت زندگی در گرو اتفاقات، اختراعات و جزئیات کوچک و به ظاهر بی اهمیت میباشد. یکی از این اختراعات شیر قابلمه پرکن یا شیر روگازی است. شاید در ابتدا وجود یک شیرآب در بالای گاز اهمیت بسیار کمی داشته باشد اما همین اتفاق کوچک میتواند کیفیت زندگی شما را تغییر دهد و کار در آشپزخانه را آسانتر کند.

شیر قابلمه پرکن چیست؟

اگر علاقه‌ای به دکوراسیون‌های مدرن داشته باشید و ساختار آشپزخانه‌های امروزی را نگاه انداخته باشید، حتما شیر بالای اجاق گاز را دیده‌اید، به این شیرآب، شیر دیگ پر کن گفته می‌شود. شیر روگازی یکی از جدیدترین شیرآلات مدرن آشپزخانه هست که فرایند آشپزی را آسانتر کرده است. شیر دیگ پرکن افراد را از جابجایی قابلمه و کتری بین سینک و گاز بی نیاز میکند. در واقع با استفاده از این شیرآب شما میتوانید به راحتی قابلمه خود را روی گاز آب کنید و دیگر نیازی به جابجا کردن نیست.

اهمیت استفاده از شیر بالای اجاق گاز

هنگام آشپزی و پخت و پز یکی از سختی‌های کار، جابجا کردن کتری و قابلمه بین اجاق گاز و سینک برای ریختن آب درون آن هست. این موضوع زمانی سختتر میشود که افراد دچار مشکلاتی مانند دیسک کمر، کشیدگی تاندون دست، آرتروز، دردهای ناحیه مچ و مشکلات جسمی دیگری باشند. در اینجا مسئه تنها جابجا کردن قابلمه نیست، بلکه زمانی که قابلمه و کتری پر از آب می‌شود وزن آن بیش از حد سنگین شده و جابجایی آن سخت و آسیب زننده می‌شود. همچنین امکان پاشیدن آب در حین جابجایی نیز وجود دارد. علاوه بر افرادی که مشکلات جسمی دارند، این جابجایی برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند نیز مشکل هست، زیرا هم باید حواسشان به کودک باشد و هم کودک بدون در نظر گرفتن شرایط ممکن است به فردی که قابلمه را در دست دارد تکه کند.

ساختار ظاهری شیر دیگ پرکن

شیر قابلمه پر کن یا همان دیگ پرکن، به نحوی طراحی شده که امکان استفاده از آن برروی تمام شعله‌های گاز امکان پذیر هست. شما میتوانید ظرف خود را بر روی شعله مورد نظر قرار دهید و به راحتی آب را داخل آن بریزید. شیر روگازی  با دو اهرم با اندازه متفاوت، به نحوی حرکت میکند که تمام سطح گاز شما را پوشش دهد و شما میتوانید با هر زاویه‌ای آب را داخل قابلمه خود بریزید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری شیر روگازی، وجود دو اهرم برای باز و بسته کردن شیر است. این امر نشان از توجه و دقت فوق العاده طراحان این شیر میباشد که تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت زندگی و آشپزی کرده‌اند. به واسطه وجود دو اهرم کنترل جریان آب شما در هر جهتی میتوانید جریان آب را کنترل کنید.

به دلیل عملکرد و استفاده این شیر روگازی، تنها یک حالت خروجی آب برای آن در نظر گرفته شده و به صورت تک حالته آب گرم یا سرد از آن جاری می‌شود. از آنجایی که برای آشپزی از آب سرد استفاده می‌شود به صورت معمول لوله کشی آب سرد برای این شیر در نظر گرفته می‌شود.

ارتفاع استاندارد نصب و نحوه نصب

نصب شیر روگازی تاثیر بسیار بر نحوه عملکرد آن دارد. اگر فاصله نصب به درستی انتخاب نشود قابلمه بزرگ را نمیتوان آب کرد و بر عملکرد این شیرآلات مدرن آشپزخانه تداخل به میان می‌آید. برای رفع این مشکل محدوده استانداری تعیین شده است. شیر قابلمه پرکن در فاصله بین اجاق گاز و هود نصب می‌شود و ارتفاع آن از کف بین ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر میباشد. به بیان دیگر ارتفاع استاندارد نصب شیر روگازی ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر بالاتر از سطح گاز میباشد.

برای نصب شیرآلات توکار و شیربالای اجاق گاز باید لوله کشی لازم صورت گرفته باشد. در خانه‌های مدرن و نوساز معمولا لوله کشی لازم برای شیر قابلمه پرکن انجام شده و تنها کافیست آن را نصب کنید. اما اگر آشپزخانه شما فاقد لوله کشی این مدل شیر آب ات باید از زیر سینک لوله‌ای برای آن کشیده شود.

قیمت شیر قابلمه پرکن

یکی از مسائل مهمی که امروزه برای تهیه این تجهیزات مدرن با آن مواجه می‌شویم، بحث هزینه و قیمت محصول و نصب آن میباشد. امروزه سازنده‌های بسیاری اقدام به تولید شیر روگازی کرده‌اند. قیمت شیر قابلمه پرکن هر برند بسته به مدل، رنگ، کیفیت و متریال بکار رفته متفاوت میباشد.

خرید شیر قابلمه پرکن

اگر قصد خرید شیر قابلمه پرکن را دارید، مطمئن باشید از هزینه‌ای که برای آن میکنید رضایت کافی خواهید داشت. برای خرید شیر قابلمه پرکن، مدل‌های مختلف آن را مشاهده کنید و شیری را انتخاب کنید که با شیرآلات آشپزخانه شما هماهنگی کامل داشته باشد تا فضای آشپزخانه هماهنگ و لوکس و شیک باشد. برای خرید شیر قابلمه پر کن شما میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه کنید و یا خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی مثل عمرانیاز را انتخاب کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)