ترفندهایی برای قرار دادن وان  و جکوزی در حمام کوچک

ترفندهایی برای قرار دادن وان  و جکوزی در حمام کوچک

واژه حمام در گذشته یادآور فضایی برای نظافت شخصی بوده و اکثرا هم فضایی ساده، تاریک، بد منظر و ناپسند بوده و به واسطه ظاهر آن افراد نه از فضای حمام لذت میبردند و نه از حمام کردن! اما امروزه این روال تغییر کرده و این تغییر مدیون افزایش کیفیت زندگی و رفاه کلی هستیم. امروزه از حمام به منظور ریلکس کردن و استراحت کردن هم استفاده میشود و در کنار دوش‌های سریع اول صبح، شاهد استفاده از جکوزی برای ریلکس کردن و خارج کردن انرژی منفی و خستگی یک روز کاری و پر مشغله هستیم. به دلیل همین حس خوشاند و آرام بخش هست که افراد به دنبال داشتن جکوزی خانگی خود هستند تا بتوانند به صورت پیوسته در هر ساعتی از روز و به طور خصوصی از آن استفاده کنند. اما از طرفی دیگر به دلیل آپارتمان نشینی و افزایش قیمت منزل شاهد کوچک شدن خانه‌ها هستیم و به همین منوال فضای سرویس بهداشتی و حمام نیز کوچک شده است. اما آیا کوچک شدن فضای حمام باید شما را از داشتن وان  و جکوزی خانگی منع کند؟ خیر اینگونه نیست! شما میتوانید با چیدمانی درست و استفاده از ترفندهایی برای جا دادن وان و جکوزی خانگی در حمام کوچک، تمام آنچه میخواهید را در حمام خود جای دهید.

یکی کردن کابین دوش و جکوزی

به طور معمول فضای جکوزی از کابین دوش جدا می‌باشد و در فضاهایی که محدودیت وجود ندارد این دو به صورت مجزا نصب می‌شوند. اما در حمام کوچک میتوانید به جای قرار دادن کابین دوش، جکوزی نصب کنید و برروی دیوار یک سمت آن دوش خود را قرار دهید تا از فضای ثابت دو استفاده را ببرید.

خرید جکوزی کوچک

اکثر وان جکوزی‌ها طولی برابر با قد انسان و حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ دارند، اما در بین آنها و به دلیل درخواست‌های افراد جکوزی‌هایی با  طول ۱۴۰، ۱۵۰ و بالاتر نیز تولید شده و به راحتی قابل سفارش دهی هستند. شما میتوانید طول جکوزی خود را با طول حمام خود یکسان در نظر بگیرید و از کل فضا به طور بهینه استفاده کنید. وان جکوزی کوچک به عنوان جکوزی یک نفره نیز شناخته می‌شود و در بین انواع مدل جکوزی یک نفره نیز امکان انتخاب سایزهای مختلف وجود دارد. شما میتوانید با کلیک در اینجا با چندی از جکوزی‌های کوچک آشنا شوید.

وان جکوزی سفارشی

علاوه بر جکوزی‌های موجود در بازار که گفته شد طولی بیشتر از ۱۴۰ دارند، امکان سفارش و شخصی سازی جکوزی نیز وجود دارد. اگر تمایل به داشتن جکوزی کوچتری هستید و فضای شما محدودیت بیشتری دارد میتوانید ابعاد مورد نظر خود را تهیه و به سازنده جکوزی اعلام کنید و جکوزی سفارشی خود را داشته باشید.

جکوزی سه گوش

یکی از راهکارها و ترفندهای چیدمان در فضای کوچک استفاده بهینه از گوشه‌ها می‌باشد. برای استفاده از گوشه‌های فضای سرویس بهداشتی خود میتوانید تجهیزات و وسایل را در گوشه قرار دهید. به عنوان مثال انتخاب روشویی سه گوش، کابین دوش سه گوش و در مورد وان جکوزی، خرید جکوزی سه گوش میتوانید به خوبی فضای سرویس بهداشتی خود را مدیریت کنید و بیشترین جای دهی را در آن داشته باشید.

وان جکوزی سه گوش دارای لبه گرد شده میباشد و فضای بیشتری را در اختیار شما میگذارد. این مدل از وان‌ها بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک هست و در کنار آن دو دیوار وجود دارد که میتوانید دوش را نیز بر روی آن نصب کنید و یک فضای چند کاربری داشته باشید. حتی در حمام‌های بزرگ نیز میتواند با انتخاب وان جکوزی ۲ یا چند نفره سه گوش، جکوزی‌های بزرگتری را انتخاب کرد.

طراحی قفسه زیر وان

در حمام‌های کوچک استفاده بهینه از فضا حرف اول را میزند و این استفاده تنها در دو بعد طول و عرض اتفاق نمی‌افتد و بلکه ارتفاع را نیز دربر میگیرد. به این منظور شما میتوانید زیر وان جکوزی خود قفسه طراحی کنید. به این صورت فضایی برای قرار دادن وسایل نیز دارید. هرچند این اقدام ممکن است موجب شود وان و یا جکوزی شما کمی بالاتر از حالت معمول قرار بگیرید اما به فضای مفید زیر آن می‌ارزد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)