تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی

تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی

امروزه شیرآلات اهرمی یکی از پراستفاده‌ترین شیرآلات هستند و یکی از مهمترین قطعات شیرهای اهرمی کارتریج می‌باشد. گاه نیاز هست که کارتریج شیر اهرمی تعویض شود، به عنوان مثال اگر شیرآب شما چکه میکند و یا اهرم آن سفت شده و به سختی حرکت میکند، لازم هست کارتریج آن را تعویض کنید. شما میتوانید بدون نیاز به متخصص کارتریج شیرالات اهرمی خود را تعویض کنید، به این منظور تنها کافیست سایز کارتریج و نحوه باز کردن و تعویض آن را بدانید که در ادامه توضیح می دهیم. با عمرانیاز همراه باشید.

آموزش ویدئویی تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی

تشخیص سایز کارتریج شیر اهرمی

سایز کارتریج شیر اهرمی (مقاله کارتریج شیرآلات چیست؟ را مطالعه کنید!) بسته به برند شیرالات متفاوت می‌باشد و بر میزان خروجی آب تاثیر گذار است. کارتریج‌ها در سایزهای ۲۵، ۳۵، ۴۰ و ۴۵ موجود هستند و میزان خروجی آب در کارتریج ۴۵ از سایرین بیشتر هست. اینکه چه سایز کارتریج برای شیر اهرمی شما مورد نیاز هست بسته به برند و نوع شیر اهرمی دارد و باید کارتریج جدید مشابه کارتریج قبلی باشد.

تعویض کارتریج شیر اهرمی

تعویض کارتریج شیر اهرمی کار سخت و ناممکن نیست و نیازی به باز کردن کامل شیر نیست و شما میتوانید بدون حضور متخصص، خودتان با استفاده از چند ابزار ساده این کار را انجام دهید. نحوه تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی برای تمامی مدل‌های شیرهای اهرمی یکسان هست و فرقی ندارد قصد تعمیر شیر آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی را دارید، زیرا نحوه تعویض کارتریج برای تمام مدل‌ها یکسان هست. برای  تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱- ابتدا شیر فلکه را ببندید تا جریان آب قطع شود.

۲- بر روی شیر اهرمی یک پلاک پلاستیکی یا فلزی که نمایانگر جهت سرد و گرم آب می‌باشد وجود دارد. با استفاده از پیچ گوشتی یا نوک چاقو درپوش را از شیر جدا کنید.

۳-در زیر پوشش پلاستیکی یک پیج قرار دارد. در اکثر شیرالات بهداشتی اهرمی این پیج با آلن باز میشود و در مواردی معدود اگر شیر قدیمی باشد برای باز کردن آن نیاز به پیچ گوشتی هست. با استفاده از آلن شماره ۳ آن پیچ را باز کنید. برای باز کردن پیچ، آن را خلاف عقربه ساعت بپیچانید.

۴- دسته اهرمی را بردارید.

۵- مهره و کاور کارتریج را نیز باز کنید. کاور کارتریج (قطعه نمادینی که روی مهره کارتریج قرار گرفته) معمولا با دست باز می‌شود اما برای باز کردن مهره کارتریج نیاز به آچار فرانسه دارید. با آچار مهره کارتریج برنجی را باز کنید.

۶- با چند تکان کارتریج را جدا کنید و آن را خارج کنید.

۷- داخل شیر را تمیز کنید تا قطعه‌ای از کارتریج قبلی جانمانده باشد.

۸- حال میتوانید کارتریج جدید را جای گذاری کنید. برای قرار دادن کارتریج جدید دقت کنید که دقیقا در جای خود قرار بگیرد. بر روی کارتریج دو عدد پایه یا علامت نشانه (برجستگی) میبینید و در داخل شیر نیز دو حفره قرار دارد. کارتریج را باید به نحوه قرار دهید که دو برامدگی دقیقا در محل حفره قرار بگیرد. برای آنکه مطمئن شوید کارتریج در جای خود قرار گرفته، آن را بچرخانید. اگر دو پایه در داخل حفره قرار گرفته باشند کارتریج جابجا نمیشود.

۹- مهره کارتریج را ببندید. برای بستن مهره کارتریج، آن را با دست دیگر بگیرید و به سمت پایین فشار دهید و مهره را ببندید. سپس با آچار فرانسه آن را سفت کنید. مراقب باشید بیش از حد فشار ندهید، بلکه فقط آن را سفت کنید.

۱۰- کاور کارتریج را بر روی آن قرار دهید.

۱۱- دسته اهرمی شیر را بر جای خود قرار دهید و آن را با آلن سفت کنید.

۱۲- پوشش پلاستیکی را بر روی حفره قرار دهید.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)