نحوه تعویض کارتریج شیر KWC

نحوه تعویض کارتریج شیر KWC

کارتریج یکی از قطعات مهم شیرآلات است و علت بسیاری از خرابی‌های شیرآلات نیز، هرز شدن و عدم کارکرد درست آن است. به همین دلیل در بسیاری از مواقع نیاز است تا اقدام به تعویض کارتریج شیر kwc کرد تا مشکل آن برطرف شود.

حذف شدن شیرآلات اهرمی، چکه کردن کاهش فشار آب از جمله مواردی است که بر اثر خرابی کارتریج ایجاد می‌شود. خرابی کارتریج ممکن است به دلیل بیش از حد سفت شدن یا شل شدن و یا قدیمی شدن آن رخ دهد. در این حالت بهترین کار تعویض کارتریج است. در ادامه نحوه تعویض کارتریج شیر kwc را توضیح داده‌ایم تا بتوانید در خانه به راحتی این کار را انجام دهید.

ویدئو نحوه تعویض کارتریج شیر KWC

نکاتی که قبل از تعویض کارتریج شیر KWC باید بدانید!

کارتریج چیست؟

قبل از آنکه نحوه تعویض کارتریج شیر kwc را آموزش دهیم بهتر است به تعریف مشخصی از کارتریج و نحوه عملکرد آن بپردازیم. کارتریج (برای اطلاعات بیشتر کارتریج شیرآلات چیست؟ را مطالعه کنید!) اصلی‌ترین قطعه شیرآلات اهرمی است که در درون شیرآلات قرار دارد. این قطعه وظایف مختلفی را بر عهده دارد و خرابی آن باعث عدم کارکرد درست شیرآلات می‌شود. کیفیت کارتریج بسیار مهم است و تا حدی بر قیمت نهایی محصول هم اثر می‌گذارد. البته در بهترین حالت و کیفیت‌ترین کارتریج‌ها هم بعد از مدت زمانی عمر و دوامشان به پایان می‌رسد و نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

کارتریج‌ها از پلاستیک، فلز و سرامیک ساخته می‌شوند و بهترین آنها کارتریج سرامیکی است. در شیرآلات kwc از کارتریج های با کیفیت سرامیکی استفاده شده است و به همین دلیل عمر بالایی دارند. البته حتی در بهترین مدل و کیفیت کارتریج هم امکان خرابی و تعویض وجود دارد و لازم است جهت تعویض کارتریج شیر kwc هم اقدام کرد.

تعویض کارتریج شیر KWC

سایز کارتریج

کارتریج‌ها سایزهای مختلفی دارند و بسته به مدل شیرآلات از سایز مناسب آنها استفاده می‌شود. از جمله سایزهای کارتریج می‌توان به سایز ۲۵، ۳۵، ۴۰ و ۴۵ اشاره کرد.

لوازم لازم برای تعویض کارتریج شیر kwc

لوازم لازم برای تعویض کارتریج شیر kwc

قبل از اقدام به تعمیر لازم است تا لوازم لازم را به همراه داشته باشید.

لوازم لازم برای تعویض کارتریج شیر kwc عبارتند از:

  • کارتریج (کارتریج جدید باید هم سایز با کارتریج قبلی باشد.)
  • پیچ گوشتی دو سو
  • آچار آلن مخصوص شیر
  • دفترچه یا برگه راهنمای شیر اهرمی

مراحل تعویض کارتریج شیر kwc

مراحل تعویض کارتریج شیر kwc

اولین اقدامی که باید انجام دهید بستن جریان آب می‌باشد. در صورت امکان جریان شیری که می‌خواهید کارتریج آن را عوض کنید را قطع کنید و اگر دسترسی به آن ندارید جریان اصلی آب ورودی به خانه را ببندید.

اقدام بعدی باز کردن اهرم شیرآلات است. اهرم شیرآلات اهرمی به وسیله آلن مخصوص باز می‌شوند. معمولاً این آلن در بسته‌بندی شیرآلات قرار دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که آلن مخصوص را ندارید می‌توانید از آچار آلن سایز ۲.۵ یا ۳ برای باز کردن شیرآلات استفاده کنید. این سایز برای باز کردن بسیاری از شیرآلات اهرمی مناسب است.

پیچ و محل ورودی آلن در برخی از مدل‌های شیرآلات اهرمی با یک پلاک یا پولکی که همان نشان دهنده آب سرد و گرم است، پوشیده شده در برخی از مدل‌ها در پایین‌ترین قسمت اهرم قرار گرفته است. بنابراین برای دسترسی به پیچ لازم است پلاک را بردارید. برای برداشتن پلاک می‌توانید از پیچ گوشتی دوسو یا یک چاقو استفاده کنید.

چگونگی تعویض کارتریج شیر kwc

بعد از باز کردن این پیچ لازم است بخش پوششی اهرم شیرآلات یا قالپاق را بردارید و کارتریج را بیرون بیاورید. کارتریج با مهره کارتریج محکم شده که می‌توان با آچار فرانسه آن را باز کرد. در کنار کارتریج یک واشر برای کنترل بهتر قرار گرفته است واشر را هم بیرون بیاورید. در صورتی که داخل شیرآلات دور محل کارتریج و واشر با رسوب پر شده است رسوبات را پاک کنید.

حال کارتریج جدید را داخل شیر قرار داده دقت کنید که کاملاً مانند کارتریج قبلی در جای خود قرار گرفته باشد. در واقع شما باید تمامی مراحل را از آخر به اول طی کنید و همه چیز را در جای درست خود قرار دهید. سپس با کمک آچار مخصوص آن را سفت کنید.

در نهایت واشر و درپوش را در جای خود قرار دهید و با استفاده از آلن شیر را مجدد سفت نمایید. در آخر نیز پولکی را در جای خود قرار دهید و با کمی فشار آن را محکم نمایید. زمانی که تمامی مراحل تعویض کارتریج شیر kwc به پایان رسید، جریان اصلی آب را باز کرده و عملکرد شیر را بررسی کنید.

اگر مشکل برطرف نشده، باید دوباره مراحل را چک کنید. به یاد داشته باشید که شل یا سفت بودن بیشر از کارتریج هم می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود و لازم است به اندازه آن را سفت کنید.       

تعویض کارتریج شیر kwc به زبان ساده

شاید برای تان مفید باشد:

سخن پایانی

در بالا مراحل تعویض کارتریج شیر kwc را بیان کردیم؛ نکته بسیار مهمی که در هنگام تعویض باید به آن توجه کنید، سایز، نوع و برند کارتریج جدید است. دقت کنید کارتریج جدید حتماً باید با کارتریج به کار رفته در شیر هم سایز باشد. اگر سایز آن را نمی‌دانید می‌توانید نسبت به نوع مدل شیرآلات اهرمی اندازه آن را پیدا کنید. اما اگر مدل را هم نمی‌دانید، شیر اهرمی را باز کرده کارتریج را بیرون آورده و کارتریجی مشابه آن تهیه نمایید.

نوع و برند کارتریچ هم اهمیت بسیاری دارد و باید کارتریج با کیفیت و درجه یک را تهیه کنید. هرچند که قیمت کارتریج‌های درجه یک بالاتر است اما کیفیت و طول عمر آنها نیز بیشتر است. دو برند sedal و kerox از جمله بهترین برندهای تولید کننده کارتریج در دنیا هستند. البته شما می‌توانید بسته به بودجه خود کارتریج را انتخاب کنید؛ اما بهتر است در زمان انتخاب به عمر مفید کارتریج هم توجه کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)