نحوه تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

نحوه تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

شیرآلات اهرمی محبوب‌ترین مدل‌های شیرآلات است که در تمام بخش‌های آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام از آن استفاده می‌شود. امروز در این مقاله به آموزش تعویض مغزی شیر اهرمی شایان می پردازیم؛ با گذر زمان و خرابی شیرآلات نیاز است تا با تعویض کارتریج شیر اهرمی، بار دیگر عمر دوباره به شیرآلات اهرمی داد.

نکاتی لازم قبل از آموزش نحوه تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

معرفی شیرآلات شایان

برند شایان یکی از برندهای تولید کننده شیرآلات است که در داخل ایران اقدام به تولید شیرآلات با کیفیت می‌کند. شایان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و در زمان کوتاهی توانسته محبوبیت خوبی را به دست آورد. شایان محصولاتی مطابق با استانداردهای جهان و ایران را با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌کند.

محصولات این برند دارای دوام و کیفیت بالایی هستند و در انواع مختلفی می‌توان شیرالات شایان را مشاهده کرد. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های شیرآلات شایان، شیرهای اهرمی است. مهمترین قطعه به کار رفته در شیرآلات اهرمی مغزی یا کارتریج آن است. برند شایان تمام تلاش خود را داشته تا با استفاده از مغزی با کیفیت بالا، عمر محصولات خود را افزایش دهد. هرچند که طبق یک روال طبیعی و با گذر زمان و رسوب گرفتگی، مغزی کیفیت خود را از دست می‌دهد و نیاز به تعویض مغزی شیر اهرمی شایان پیدا می‌کند.

مغزی چیست و چه عملکردی دارد؟

قبل از آنکه با نحوه تعویض مغزی شیر اهرمی شایان آشنا شوید بهتر است درباره این قطعه بیشتر بدانید. مغزی یا کارتریج شیرآلات اهرمی (برای اطلاعات بیشتر کارتریج شیرآلات چیست؟ را مطالعه کنید!) یکی از مهمترین بخش‌های شیرآلات اهرمی است. مغزی وظایف متعددی دارد و اصلی‌ترین قطعه در شیرآلات اهرمی به شمار می‌رود. به همین دلیل کیفیت آن اهمیت بالایی دارد و علت بسیاری از خرابی‌های شیرآلات اهرمی، آسیب دیدگی و قدیمی شدن مغزی است. از این رو می‌توان با تعویض مغزی شیر می‌توان عمر دوباره به شیرآلات اهرمی داد و سال‌ها از آن استفاده کرد.       

برای تعویض مغزی شیرآلات شایان شما می‌توانید با خدمات پس از فروش مجموعه شایان تماس بگیرید و از نیروهای متخصص آنها کمک بگیرید. همچنین اگر خودتان دست به آچار هستید می‌توانید خود اقدام به تعویض مغزی شیر شایان کنید.

لوازم لازم برای تعویض مغزی شیرآلات اهرمی شایان

برای تعویض مغزی نیاز به آچار آلن، آچار فرانسه، پیچ گوشتی دو سو و مغزی جدید است. همچنین بهتر است در زمان کار از دستکش استفاده نمایید تا دستتان از آسیب‌های احتمالی در امان باشد. نکته دیگری که در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید، بستن راه آب روشویی یا سینک ظرفشویی است. این امر به شما کمک می‌کند تا اگر پیچ، مهره و اجسام ریز در حین تعمیر شیر اهرمی شایان از دستتان افتاد، به مسیر فاضلاب نرود و بتوانید به راحتی آن را بردارید.

مراحل نحوه تعویض مغزی

در اولین قدم لازم است جریان ورودی آب را ببندید. به این منظور شیر فلکه شیری که می‌خواهید مغزی آن را تعویض کنید را ببندید. اگر امکان بستن جریان ورودی تک شیر وجود ندارد، شیر اصلی را ببندید.

تعمیر شیر اهرمی شایان

سپس لازم است پوشش یا پلاک روی شیر اهرمی را با پیچ گوشتی دو سو یا یک چاقو جدا کنید تا بتوانید با آلن اهرم شیر را جدا کرده تا به مغزی آن دسترسی پیدا کنید. علت این کار آن است که معمولا محل ورود آلن و پیچ شیر، در قسمت زیری شیر، محلی که قابل دید نیست، قرار دارد و روی آن با پلاک، نگین یا پوشش آب سرد و گرم پوشانده می‌شود.

تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

بعد از جدا کردن دسته شیر اهرمی به رویه یا قالپاق شیر می‌رسید، قالپاق را بردارید. در برخی از مدل ها قالپاق پیچی و در برخی دیگر فشاری است. اگر پیچی است آن را باز کنید و اگر فشاری است، با سر پیچ گوشتی یا انبر آن را به بیرون بکشید.

نحوه تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

بعد از آن لازم است با آچار فرانسه مهره نگهدارنده مغزی را باز کنید و مغزی را خارج نمایید. در هنگام خارج کردن مغزی به نحوه قرارگیری آن توجه کنید زیرا مغزی جدید را هم باید دقیقاً مطابق با مغزی قبلی در جای خود قرار دهید.

چگونگی تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

مراحل تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

دو پیچ یا یک حالت مثلثی بر روی مغزی و قسمت داخلی شیرآلات قرار دارد که بر روی هم منطبق می‌شوند. اگر مغزی را اشتباه جا بزنید، در جای خود قرار نمی‌گیرد و کار نمی‌کند. نکته بسیار مهمی که در زمان تعویض مغزی شیر اهرمی شایان باید به آن توجه کنید هم سایز بودن مغزی قبلی با مغزی جدید است.     

تعویض مغزی شیر اهرمی شایان به زبان ساده

مغز جدید را در جای خود قرار داده سپس مهره آن را ببندید و با آچار فرانسه سفت کنید. حال مرحله تعویض مغزی شیر اهرمی شایان به پایان رسیده و لازم است قطعات را روی هم سوار کنید تا بتوانید به راحتی از شیر استفاده نمایید. به منظور تمام مراحل فوق را از آخر به اول طی کنید. به این منظور قالپاق یا پوشش اولیه را بپیچانید، اهرم را روی آن قرار دهید و با استفاده از آلن آن را سفت کنید شیر را به حالت اول و بسته برگردانید. سپس جریان ورودی آب را باز کرده و با باز کردن شیر روند تغییر را یک بار بررسی نمایید.

شاید برای تان مفید باشد:

نکات مهم برای تعویض مغزی شیر اهرمی شایان

در زمان تعمیر شیر اهرمی شایان لازم است به چند مورد توجه نمایید:

  • در ابتدا مطمئن شوید که خرابی و مشکل از مغزی است.
  • برای تعویض مغزی شیر اهرمی شایان حتماً به سایز مغزی توجه کنید. شما باید یک مغزی با سایز مناسب را انتخاب نمایید به این منظور می‌توانید بعد از باز کردن شیر و خارج کردن مغزی جهت خرید مغزی جدید اقدام نمایید تا کاملاً مشابه مدل قبلی باشد.
  • نکته مهم دیگر توجه به کیفیت مغزی جدید است. مغزی‌ها در جنس‌های پلاستیک، فلز و سرامیک تولید می‌شود. لازم است از یک مغزی با کیفیت استفاده کنید تا نیاز به تعمیر مجدد پیدا نشود. شما می‌توانید در زمان خرید مغزی از فروشنده درباره کیفیت آنها سوال کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

حال که با تعویض مغزی شیر اهرمی شایان، شیرآلات خود را نو کرده‌اید، از استفاده از آن لذت ببرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)