طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

امروزه توالت فرنگی یک وسیله کاملاً ضروری و واجب است اما به دلایل مختلفی امکان نصب آن در تمامی خانه‌ها وجود ندارد. از این رو توالت فرنگی در اشکال مختلفی طراحی شده که می‌توان به توالت فرنگی دیواری تاشو اشاره کرد. در اینجا می‌خواهیم طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو را آموزش دهیم تا بعد از تهیه آن به راحتی بتوانید برای نصب آن اقدام کنید. با عمرانیاز همراه باشید.

توالت فرنگی دیواری تاشو برای چه فضاهایی مناسب است؟

در برخی از خانه‌ها به دلیل مستاجر بودن، نبودن فضای کافی و توجه به نیاز همه افراد، لازم است از توالت فرنگی‌ دیواری که قابلیت جمع شدن نیز دارد استفاده کرد. توالت فرنگی دیواری تاشو را می‌توان در تمامی فضاها به کار برد و تنها شرط آن، داشتن دیوار در پشت توالت ایرانی است. در طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو نحوه نصب بیان شده است. این مدل توالت فرنگی برای سرویس‌های بهداشتی کوچک مناسب‌ترین انتخاب می‌باشد، زیرا بعد از استفاده می‌توان آن را جمع کرد تا بدون ایجاد مزاحمت یا آلودگی بقیه افراد بتوانند از توالت ایرانی استفاده کنند.

آموزش کامل طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

نکته بسیار مهمی که قبل از نصب توالت فرنگی دیواری باید به آن توجه کنید، کامل و سالم بودن همه اجزای آن است. بنابراین در زمان خرید تمامی بخش‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. در جعبه این توالت فرنگی تاشو علاوه بر قرار گرفتن راهنمای طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو، تمامی لوازم لازم برای نصب نیز قرار گرفته است. بنابراین برای نصب شما فقط نیاز به ابزارآلات از جمله دریل و پیچ گوشتی دارید. بعد از آماده کردن لوازم اقدام به نصب کنید.

طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

یک میله U شکل به همراه دو قطعه آویز در جعبه قرار دارد. این بخش از صندلی فرنگی به دیوار متصل می‌شود با کمک یک پیچ گوشتی و پیچ‌های موجود در کارتون توالت فرنگی، این میله را به دیوار وصل کنید.

در صورت امکان در زمان نصب از فرد دیگری کمک بگیرید تا میله و آویزها را بر روی دیوار و در جای مناسب نگه دارد تا شما بتوانید به راحتی آن را به دیوار نصب کنید.

برای نصب میله به دیوار باید سه نکته را مورد توجه قرار دهید:

  • نکته اول ارتفاع نصب است: ارتفاع نصب توالت فرنگی دیواری باید به شکلی باشد که فرد به راحتی بتواند روی آن بنشیند؛ همچنین لبه پایینی صندلی روی توالت ایرانی فیکس شود. بنابراین قبل از آنکه اقدام به سوراخ کردن دیوار کنید یک بار صندلی را باز کرده و ارتفاع مناسب آن را مشخص کنید.
  • نکته دوم تنظیم طول صندلی است: در این مدل از صندلی توالت فرنگی تاشو این امکان وجود دارد که بتوانید فاصله استانداردها دیوار را تنظیم کنید تا دقیقاً روی توالت ایرانی قرار بگیرد. این موضوع مهمی است که در طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو باید به آن اشاره شود. طول این مدل از توالت را می‌توان از ۱۵ تا ۴۰ سانتی‌متر تغییر داد و به فاصله دیوار تا توالت ایرانی بستگی دارد.
  • نکته سوم محکم بودن اتصالات به دیوار است: این صندلی می‌تواند تا ۱۵۰ کیلو وزن را تحمل کند اما در زمان نصب باید کاملا محکم به دیوار وصل شود. برای این کار بسته به نوع دیوار خانه خود با استفاده از دریل سوراخی ایجاد کنید. با استفاده از رول پلاک و پیچ، پایه را به دیوار محکم کنید. رول پلاک و پیچ در جعبه محصول موجود است. شما می‌توانید قبل از سوراخ کردن دیوار صندلی را با کمک فرد دیگر باز کنید و محل اتصال را با یک مداد علامت بزنید. پس از نصب میله به دیوار نوبت به نصب کفه صندلی می‌رسد. برای این کار میله‌های کناری طوقی را در میله U شکل وارد کنید.

نحوه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

نحوه تنظیم طول توالت فرنگی دیواری تاشو

بعد از نصب میله U شکل نوبت به قرار دادن صندلی می‌رسد. میله صندلی به داخل میله یو شکل می‌رود. تنظیم طول صندلی با جلوی عقب کردن این دو میله امکان‌پذیر است. بعد از آنکه طول مناسب را پیدا کردید گیره‌های سفت کننده میله را در محل خود قرار داده و با پیچاندن آن را سفت کنید تا دیگر امکان تغییر طول وجود نداشته باشد.

چگونگی نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

همانطور که مشاهده شد طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو بسیار آسان ست و به راحتی می‌توان در زمان کوتاهی آن را نصب کرد.

نحوه نصب قیف فرنگی دیواری تاشو

طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو را در بالا بیان کردیم. این توالت فرنگی دیواری فاقد قیف است و در صورت نیاز لازم است قیف به صورت مجزا روی آن قرار بگیرد.

از آنجایی که این توالت فرنگی روی دیوار جمع می‌شود قیف آن نیز باید قابلیت جمع شوندگی داشته باشد؛ بنابراین لازم است از قیف توالت فرنگی دیواری تاشو مخصوص استفاده کرد. این قیف از جنس سیلیکونی تهیه شده که به راحتی جمع می‌شود. طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو و قیف آن بسیار آسان است و فقط نیاز به کمی دقت و حوصله دارد.

مراحل نصب قیف توالت فرنگی دیواری تاشو به شرح زیر است:

  • وصل کردن قیف
  • وصل کردن تسمه
  • بستن و سفت کردن

در زمان نصب توالت فرنگی دیواری تاشو لازم است از فرد دیگری هم کمک بگیرید. برای نصب قیف یک نفر باید درپوش جلوی توالت را بالا نگه دارد تا بتوانیم قیف را نصب کنید.

برای نصب قیف توالت فرنگی دیواری تاشو:

  • ابتدا توالت فرنگی تاشو را جمع کنید.
  • درپوش پایه مانند آن را بالا نگه داشته باشید.
  • قیف را باز کنید.
  • شیارهای آن را در قسمت بالا قرار دهید.
  • یک به یک شیارها را در جای خود محکم کنید.

    نصب توالت فرنگی دیواری تاشو

  • در نهایت نوبت به نصب تسمه می‌رسد. تسمه را در لبه قیف محکم کنید و در نهایت پیچ‌های آن را سفت نمایید. اگر مطابق با راهنمای طریقه نصب توالت فرنگی دیواری تاشو پیش رفته باشید، مراحل کار نصب به پایان رسیده است و می‌توانید از این فرنگی تاشو استفاده کنید.

    نصب توالت فرنگی تاشو دیواری

    چطور توالت فرنگی تاشو دیواری را نصب کنیم؟

نحوه جمع کردن توالت دیواری تاشو

یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، راحتی باز کردن و جمع کردن آن است. بعد از آنکه استفاده شما از این توالت دیواری به پایان رسید می‌توانید میله جلوی آن را گرفته و به سمت بالا ببرید و با تکیه دادن به دیوار جای آن را محکم کنید. همچنین برای باز کردن مجدد آن نیز کافیست تا پایه جلویی را گرفته و روی توالت ایرانی قرار دهید. باز کردن و بستن این مدل توالت فرنگی دیواری تاشو بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر یاد بگیرید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)