دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

سبک زندگی آپارتمانی امروزی و زندگی در آپارتمان‌های نقلی، داشتن آشپزخانه‌های بزرگ و رویایی را به یک آرزو تبدیل کرده، اما می‌توان با یک چیدمان درست و استفاده از دانش دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک، این آشپزخانه‌های نقلی را به آشپزخانه‌ای رویایی و شیک و لوکس تبدیل کرد. همچنین با در نظر گرفتن نکات دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک می‌توانید مشکل کمبود فضا را نیز تا حد زیادی برطرف کنید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

سه عنصر اصلی هر آشپزخانه‌ای گاز، سینک و یخچال هستند، پس نقش اصلی را این وسایل ایفا میکنند. برای بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه و مدرن بودن آن، سعی کنید بسته به مدل آشپزخانه خود، از بین این سه عنصر، دو مورد را روبروی هم قرار دهید. انتخاب کابینت، رنگ کابینت و دیوار، میز آشپزخانه و وسایل تزیينی نیز در بزرگتر و شادابتر نشان دادن آشپزخانه تاثیر گذار است.

 

کابینت مناسب برای آشپزخانه کوچک

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک و مدرن از کابینت‌های بلند و کشیده استفاده کنید. شاید در ابتدا این مدل کابینت‌ها شبیه به کمد به نظر بیایند، اما کشیده و بلند بودن آنها موجب می‌شود فضای آشپزخانه بازتر و بزرگتر دیده شود. همچنین این مدل کابینت‌ها فضای کافی برای قرار دادن تمام وسایل در کابینت را برای شما فراهم میکنند. قرار گرفتن تمام وسایل داخل کابینت، آشپزخانه را مرتب کرده و خالی بودن فضای روی کابینت‌ها علاوه بر منظم‌ کردن آشپزخانه، فضای کار را برای شما بازتر میکند.

رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

مورد دومی که هنگام انتخاب کابینت باید به آن توجه کنید، رنگ کابینت می‌باشد. در آشپزخانه‌های کوچک از کابینت‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های کرم، سفید و طوسی روشن فضای آشپزخانه کوچک را بازتر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید حس آرامش را به آشپزخانه خود بیاورید، می‌توانید کابینت‌هایی به رنگ آبی روشن را در آشپزخانه خود جای دهید. همچنین می‌توانید این رنگ‌ها را با هم ترکیب کرده و در کنار هم قرار دهید. اگر رنگ کابینت با رنگ دیوارها یکی باشد، فضا و مرزی بین این دو ایجاد نمی‌شود و فضای آشپزخانه را محدود و بسته نمیکند.

لوستر آشپزخانه

مورد دیگری که نقش مهمی در فضا سازی ایفا میکند، نور است. به واسطه نور و بازتاب آن هست که ما می‌توانیم اجسام را ببینیم و این امر نشان دهنده اهمیت بالای انتخاب لوستر آشپزخانه مناسب می‌باشد. برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک، از لوستر ساده و مینیمال استفاده کنید. لوسترهای بزرگ انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک نیستند و تمام فضای آشپزخانه را پر میکنند. استفاده از لوسترهای سقفی و یا آویز ساده می‌تواند گزینه مناسبی برای تامین نور آشپزخانه‌های کوچک باشد. در کنار لوستر آشپزخانه می‌توانید از چراغ‌های هالوژن یا مخفی نیز استفاده کنید و با نورپردازی آشپزخانه، فضا را پر نور و آزادتر نشان دهید.

استفاده از لامپ‌های رشته‌ای در کابینت‌های بالایی و نور پردازی در قسمت کف نیز، از جمله نورپردازی‌های مدرن و جدید محسوب می‌شود و می‌توانید با بکار بردن آنها، نورپردازی آشپزخانه خود را کامل کنید و فضایی روشن تر داشته باشید.

میزناهار خوری برای آشپزخانه کوچک

اینروزها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند میزغذاخوری را در آشپزخانه خود قرار دهند. در آشپزخانه‌های کوچک، اگر اپن یا جزیره دارید، بهتر است با انتخاب صندلی‌های بلند در اطراف آن، اپن یا جزیره را به میز غذاخوری تبدیل کنید. استفاده از پیشخوان‌های کشویی  یا میز مخفی نیز از دیگر گزینه‌های انتخابی است. اما اگر قصد تهیه میز آشپزخانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ازمیزهای کوچک استفاده کنید و آن را در جایی که رفت و آمد کمتری دارید قرار دهید.

 

وسایل تزیینی آشپزخانه

با انتخاب وسایل تزیینی آشپزخانه، فضای آشپزخانه خود را زنده و شاد کنید. انتخاب چند گلدان کوچک فضای آشپزخانه شما را زنده و شاداب میکند. در انتخاب وسایل آشپزخانه خود، رنگ‌های زنده و شاد را انتخاب کنید تا فضای بانشاطی داشته باشید و قلب تپنده خانه خود را شاد، شاداب و زیبا نگهدارید.

اکسسوری آشپزخانه

با استفاده از اکسسوری آشپزخانه می‌توانید نظم بیشتری را به آشپزخانه خود بدهید و فضای کاربردی بیشتری را برای خود ایجاد کنید. نظم در آشپزخانه کوچک اهمیت بالایی دارد و آشفتگی آشپزخانه کوچک و نقلی سردرگمی به همراه می‌آورد و فضای مرده را بیشتر میکند.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)