از تاریخچه ساخت هود آشپزخانه تا پیشتازان این صنعت

از تاریخچه ساخت هود آشپزخانه تا پیشتازان این صنعت

هود آشپزخاه یکی از تجهیزاتی است که روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده میکنند، هر جا پخت و پزی باشد هود هم هست. این وسیله که حالا به سادگی از آن استفاده میکنیم، با مکش بوی غذا و حرارت و دود هوای آشپزخانه را تهویه میکند و بو و دود مراحل پخت غذا را خارج میکند. اما به راستی ساخت هود از کجا شکل گرفت و چگونه به آشپزخانه‌های ما راه یافت؟

تاریخچه هود آشپزخانه در جهان

در سال ۱۹۳۷ بود که فردی به نام ونت در دالاس آمریکا هود را اختراع کرد. هودهای قدیمی ظاهری زیبا نداشتند و توسط چوب دور آنها پوشیده میشد تا با ظاهر آشپزخانه هماهنگ شود. از سال ۱۳۳۰ هود به عنوان یک کالای وارداتی وارد کشور شد و اولین فروشگاه هواکش به نام ایندولا در خیابان سعدی راه اندازی شد. بعد از آن رفته رفته فروشگاه‌های دیگری اقدام به فروش هود کردند و این کالا وارد خانه‌های ایران شد.

از سال ۱۳۵۰ و با آغاز لوله کشی گاز، مشترکین گاز موظف به استفاده از هواکش بودند و بعد از آن نیز فروشگاه‌های مواد غذایی موظف به نصب هواکش شدند. به این صورت روند تقاظای هود یا هواکش افزایش یافت. اما ایران همواره فقط وارد کننده هود نبود و به سرعت ساخت هود در ایران نیز آغاز شد.

ساخت هود در ایران

امروزه بسیاری از کارخانه‌های ایرانی اغدام به ساخت هود ایرانی میکنند و که هم ظاهر و هم کیفیت عالی و بینظیری دارد. تولیدات امروزه هود در کشور را مدیون اولین تولید کننده هود در ایران هستیم. در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار یک هود در ایران ساخته شد، و این شرکت در سال ۱۳۸۷ نام گروه لوازم خانگی کن را به نام خود ثبت کرد. به همین دلیل هست که در طول زمان نام هود با نام برند کن در هم آویخته شده است. مجموعه کن از سال ۶۲ تا به امروز در عرصه تولید هود پیشتاز بوده و توانسته جوایز بسیاری نیز کسب کند. بعد از آن کارخانه‌های بسیاری مانند اخوان،استیل البرز، داتیس و بیمکث پا در این صنعت گذاشتند و به عنوان پیشتازان صنعت هود در ایران مشغول به فعالیت هستند. به لطف همین پیشتازان صنعت هود هست که  امروزه هودهایی زیباتر و کاراتر از گذشته داریم و البته روند پیشرفت و تغییر در این صنعت نیز همچنان ادامه دارد و هر روز بر امکانات هود آشپزخانه افزوده می‌شود.

هود کن

همان طور که گفتیم کن اولین تولید کننده هود در ایران هست و از سال ۱۳۶۲ تا به امروز در این صنعت صاحب نام می‌باشد. کن اقدام به تولید انواع هودهای مورب، کابینتی و شومینه‌ای میکند و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردارند. هود کن دارای ۲۴ ماه گارانتی خدمات پس از فروش در سراسر کشور نیز میباشد. تنوع بالا و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های هود کن میباشد.

هود بیمکث

یکی دیگر از برندهای شناخته هود در ایران، بیمکث می‌باشد. بیمکث از سال ۱۳۶۰فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه آغاز کرده و از پیشگامان تولید هود نیز میباشد. بیمکث طی سالها توانسته با کیفیت بالا، نوآوری و رضایتمندی مشتری گواهینامه‌های بسیاری را کسب کند و در سالهای ۸۰،۸۱ و ۹۱ به عنوان واحد نمونه استاندارد کشور انتخاب شده و در سال ۹۹ نیز گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کننده را دریافت کرده است.

هود استیل البرز

استیل البرز فعالیت خود را در شیراز آغاز کرده و چشم انداز خود را طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه با حداکقر ارزش و قیمت مناسب در نظر گرفته است. این مجموعه توانسته با استفاده از ماشین آلات روز و تجهیزات پیشرفته محصولاتی با کیفیت تولید و آنها را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

هود اخوان

یکی دیگر از نام‌های شناخته و شده و مطرح در زمینه تولید تجهیزات و وسایل آشپزخانه، اخوان می‌باشد. مجموعه اخوان در سال ۱۳۴۸ توسط آقای اخوان تاسیس شده و محصولات خانگی مختلفی را تولید کرده است. در زمینه هود اخوان مدلهای مختلف و به روزی را تولید میکند. تنوع بالای هود در انواع هودهای شومینه‌ای، مورب و مخفی، کیفیت بالا و ۱۸ ماه گارانتی محصول از ویژگیهای برند اخوان می‌باشد.

هود داتیس

کارخانه تولیدی داتیس نیز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده و از پیشتازان تولید گاز، فر و هود می‌باشد. تنوع بالا و کیفیت مناسب هودهای داتیس، این برند را در بین پیشتازان و تولیدکنندگان هود جای داده است. هودهای داتیس دارای ۲ سال گارانتی میباشند. داتیس همچنین اولین دارنده استاندارد ملی خدمات پس از فروش در صنف هود و گاز و فر می باشد.

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)