فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار چقدر است؟

فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار چقدر است؟

هنگام نصب توالت فرنگی دانستن فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار پشت و مجاور، اندازه آکس، ارتفاع شیر توالت و سایز لوله‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. دانستن و توجه کردن به این اطلاعات باعث می‌شود تا در زمان استفاده از توالت با مشکلی مواجه نشوید و به راحتی بتوانید روی آن بنشینید و از آن استفاده کنید.

از آنجایی که فضای سرویس بهداشتی بر اساس متراژ واحدها متفاوت است، توالت فرنگی هم در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود تا بتوان توالت فرنگی متناسب با هر متراژ‌ سرویس بهداشتی را خرید کرد. بنابراین هنگام خرید توالت فرنگی باید به اندازه فضا و هماهنگی آن با اندازه توالت فرنگی دقت شود. در این مقاله از فروشگاه عمرانیاز به بررسی فاصله استاندارد و حداقل فاصله توالت فرنگی از دیوار می‌پردازیم.

عوامل تاثیرگذر در فاصله توالت فرنگی از دیوار

آکس یا فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی

یکی از مهم ترین موارد در زمان انتخاب توالت فرنگی توجه به اندازه آکس (مقاله آکس توالت فرنگی چیست؟ رامطالعه کنید!) است و احتمالاً در هنگامی که به دنبال انتخاب مدل توالت فرنگی هستید، با این سوال فروشنده روبرو می‌شوید که اندازه آکس سرویس بهداشتی چقدر است؟به طور کلی آکس به فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار گفته می‌شود.

فاصله استاندارد لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار پشتی یا همان آکس در بازه ۱۲ تا ۳۰ سانتی‌متری است. این اندازه بر اساس متراژ سرویس بهداشتی انتخاب می‌شود و رایج ترین اندازه آن ۱۸ تا ۲۴ سانتی‌متر می‌باشد.

اندازه آکس بسیار مهم است و باید توالت فرنگی مطابق با اندازه آکس سرویس بهداشتی را تهیه نمایید در غیر این صورت امکان نصب مناسب توالت فرنگی وجود ندارد. در واقع اگر آکس توالت فرنگی از آکس سرویس بهداشتی کوچکتر باشد (مقاله کوچک ترین سایز آکس توالت فرنگی را مطالعه کنید!) فضای خالی بین توالت و دیوار ایجاد می‌شود، اما اگر برعکس باشد امکان نصب توالت به هیچ وجه وجود ندارد.       

فاصله توالت فرنگی از دیوار

فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار مجاور

یکی دیگر از مواردی که در هنگام نصب توالت فرنگی باید به آن توجه شود، فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار مجاور است. معمولاً برای جای گیری بهتر و استفاده بهینه از فضا توالت فرنگی در کنار دیوار نصب می‌شود.

در هنگام نشستن روی توالت برای آنکه فرد فضای کافی داشته باشد باید توالت از دیوار کناری فاصله کافی داشته باشد. علاوه بر دیوار کناری اگر روبروی توالت فرنگی هم دیوار قرار دارد باید حداقل فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار روبرو هم در نظر گرفته شود.

اندازه‌گیری فاصله‌ها از مرکز کاسه توالت در نظر گرفته می‌شود.

قوانین استانداری که برای نصب توالت فرنگی بیان شده فاصله استاندارد مرکز کاسه توالت تا دیوار مجاور را ۱۵ اینچ و تا دیوار یا درب روبرو را ۲۱ اینچ در نظر گرفته است.

توجه داشته باشید که این حداقل فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار می‌باشد.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تعیین فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار به آن توجه شده است، دسترسی آسان و راحت به دیگر عناصر و لوازم موجود در سرویس بهداشتی است. فرد باید بتواند به راحتی از شیر آب، دستمال کاغذی و سطل زباله استفاده کند. اگر فاصله توالت فرنگی تا دیوار کنار کم باشد و روی آن دستمال توالت یا شیر توالت قرار گرفته باشد دسترسی فرد سخت می‌شود و همچنین احتمال برخورد آرنج به آن افزایش پیدا می‌کند. همچنین فاصله توالت فرنگی باید به شکلی باشد که توالت فرنگی با وسایل دیگر برخورد نکند. زیرا این امر باعث شکستگی و خرابی توالت می‌شود.      

فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار

سایز توالت فرنگی

همانطور که گفته شد حداقل فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار را از مرکز توالت فرنگی در نظر می‌گیرد. بنابراین اگر فضای شما کوچک است، بهتر است از توالت فرنگی با ابعاد کوچک استفاده کنید؛ همچنین اگر فضای کافی در اختیار دارید پیشنهاد می‌کنیم از توالت فرنگی‌های با ابعاد بزرگتر استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که اگر فضای کافی دارید، توالت فرنگی‌ای را انتخاب کنید که اندازه آن با سایز جثه شما هماهنگ است. استفاده از توالت فرنگی خیلی بزرگ می‌تواند راحت نباشد. با استفاده از توالت فرنگی کوچک شما می‌توانید حداقل فاصله لازم از دیوارها را داشته باشید.

حداقل فاصله توالت فرنگی از دیوار

تعیین مکان مناسب برای نصب توالت فرنگی

انتخاب بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی در زمان لوله کشی انجام می‌شود؛ هرچند که انتخاب محل نصب اهمیت بسیار زیادی دارد و در راحتی استفاده و زیبایی بصری سرویس بهداشتی تاثیرگذار است. اگر نمی‌خواهید سیستم لوله کشی فاضلاب را تغییر دهید باید آن را در جای مشخص شده، چه خوب یا چه بد، قرار دهید.

برخی از نکات برای در نظر گرفتن مکان مناسب برای نصب توالت فرنگی اهمیت بسیاری دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • مکان نصب باید به شکلی باشد که فرد به راحتی بتواند روی توالت فرنگی بنشیند و از روی آن بلند شود. فاصله استاندار توالت فرنگی از دیوار برای نشستن و برخاستن راحت متناسب با جثه نرمال و رایج در جامعه در نظر گرفته می‌شود. این فضا نباید تنگ و یا سخت باشد.
  • اگر برای افرادی خاص سرویس بهداشتی را آماده کنید، لازم است جثه افرادی که می‌خواهند از آن سرویس بهداشتی استفاده کنند را در نظر گرفت.
  • حفظ حریم خصوصی کاربران نیز در زمان انتخاب محل نصب توالت فرنگی باید مورد توجه قرار گیرد.
  • اگر توالت فرنگی در فضای حمام نصب می‌شود، در کنار تعیین فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار، محل آن باید به شکلی باشد که بتوان به راحتی از حمام هم استفاده کرد و همچنین از نظر زیبایی ظاهری در هماهنگ کامل با هم باشند.

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه کنید:

سخن پایانی

در هنگام نصب توالت فرنگی موارد بسیاری هست که باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از آنها تعیین فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار مجاور، روبروی و پشتی است. بنابراین قبل از انتخاب و خرید توالت فرنگی حتما اندازه آکس (فاصله از دیوار پشتی) را در نظر بگیرید. همچنین اندازه فاصله از دیوارهای کناری و روبرو را هم بررسی کنید و به دنبال یک توالت فرنگی در سایز مناسب بروید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)