صرفه جویی در آب و هزینه با توالت فرنگی های کم مصرف

صرفه جویی در آب و هزینه با توالت فرنگی های کم مصرف

امروزه هدف اصلی تکنولوژی، تولید محصولاتی با کارایی بهتر و مصرف بهینه است؛ همچنین با افزایش بحران آب در جهان و نیاز به مدیریت بهینه منابع، استفاده از تجهیزات کم‌مصرف به یکی از اولویت‌های اساسی برای حفاظت از محیط زیست تبدیل شده و مهندسین و مخترعین در تلاش برای تولید ابزار کاربردی روزانه با مصرف پایین‌تر هستند. یکی از این تجهیزات که به‌طور مؤثر در صرفه‌جویی آب و کاهش هزینه‌های خانوار نقش دارد، توالت فرنگی‌ با مصرف بهینه می باشد.

این نوع توالت‌ها نه تنها به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کنند، بلکه باعث کاهش قبض آب و اثرات منفی زیست‌محیطی می‌شوند. به همین دلیل است که کارخانه‌های برتر تولید کننده توالت فرنگی در حال تولید محصولات کم مصرف و با کارایی بالا هستند. اما آیا واقعاً می‌توان با تغییرات ساده در ساختار توالت فرنگی میزان مصرف آب و هزینه‌های آن را کاهش داد؟ بله، واقعا این امر امکان پذیر است و برای آنکه بدانید چگونه رخ می‌دهد تا ادامه مقاله با عمرانیاز با ما همراه باشید.

توالت فرنگی‌های کم‌مصرف چگونه عمل می‌کنند؟

توالت فرنگی‌های قدیمی به‌طور معمول برای هر بار فلاش از 13 تا 20 لیتر آب استفاده می‌کردند؛ اما توالت‌های کم‌مصرف با طراحی‌های نوین و بهینه، به‌طور متوسط بین 4.8 تا 6 لیتر آب برای هر فلاش مصرف می‌کنند. در واقع با بهینه‌تر کردن مکانیسم تخلیه با هر بار سیفون کردن آب کمتری مصرف می‌شود.

همچنین امروزه سیستم‌های تخلیه دو زمانه نیز تولید شده‌اند که می‌توانند مصرف آب را تا حد بالایی کاهش دهند. در مدل‌های دوگانه یا دو زمانه (Dual Flush)، دو نوع فلاش برای تخلیه مواد مایع و جامد در نظر گرفته شده‌است. فلاش کم‌حجم برای مواد مایع که معمولاً 3 لیتر آب مصرف می‌کند و فلاش با حجم بالاتر برای مواد جامد که مصرفی بین 4.8 تا 6 لیتر دارد. افراد می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود یک دکمه را فشار دهند؛ به این صورت بر اساس میزان آب مورد نیاز برای تخلیه آب مصرف می‌گردد. در این مدل سیستم تخلیه از یک فلوتر دوگانه استفاده می‌شود و پس از مصرف مخزن سیفون مجدد پر می‌گردد.

فلوتر دو زمانه نسبت به مدل قبلی خود یعنی شناور، بسیار پیچیده‌تر است و مکانیسم عملکرد متفاوتی دارد.

شاید برای تان مفید باشد:

صرفه جویی در آب با توالت فرنگی های کم مصرف

مزایای استفاده از توالت‌فرنگی کم‌مصرف

در عصر جدید برای خرید و انتخاب هر محصولی باید بررسی کرد که آیا مزایای آن بر هزینه آن برتری دارد یا نه؟! به همین دلیل در اینجا به بررسی مزایای استفاده از توالت فرنگی کم مصرف می‌پردازیم. البته در نگاه کلی باید گفت همیشه استفاده از وسایل کم مصرف ارزشمندتر است و مزایای آنها بسیار بیشتر از مدل‌های قدیمی و پر مصرف می‌باشد.

صرفه‌جویی در مصرف آب

با توجه به اینکه توالت‌ها یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان آب در خانه‌ها هستند، استفاده از توالت‌های کم‌مصرف می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی مصرف آب خانگی را کاهش دهد. به‌طور متوسط، یک خانواده چهار نفره می‌تواند با استفاده از این نوع توالت‌ها، سالانه تا 50 هزار لیتر آب صرفه‌جویی کند. حال شما می‌توانید به راحتی با استفاده از توالت فرنگی کم مصرف و استفاده از سیستم فلاش دو زمانه مصرف خود را نصف کنید.

حفاظت از محیط زیست

با کاهش مصرف آب، فشار کمتری بر منابع طبیعی و زیرساخت‌های تأمین آب وارد می‌شود. امروزه با توجه به محدود شدن منابع آب، این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین، تولید و تصفیه آب بیشتر، نیاز به انرژی و منابع بیشتری دارد که کاهش این نیاز‌ها باعث بهبود کیفیت محیط زیست می‌شود.

کاهش هزینه‌های آب

در کنار حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف آب مستقیماً به کاهش مبلغ قبض آب منجر می‌شود. در مناطقی که قیمت آب بالاست، این صرفه‌جویی‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های ماهانه داشته باشد.

افزایش ارزش ملک

شاید در نگاه اول اصلی‌ترین مزیت توالت فرنگی کم مصرف، کاهش مصرف آب باشد. اما استفاده از تجهیزات کم‌مصرف و محیط‌زیستی می‌تواند ارزش ملک را افزایش دهد. خانه‌هایی که از فناوری‌های پایدار و به روز استفاده می‌کنند، برای خریداران جذاب‌تر و ارزشمندتر هستند.

صرفه جویی در هزینه با توالت فرنگی های کم مصرف

معایب و چالش‌های احتمالی استفاده از توالت فرنگی کم مصرف

هرچند توالت‌های کم‌مصرف فواید بسیاری دارند، اما ممکن است برخی افراد در زمان خرید با چالش‌هایی مواجه شوند. در اینجا به منظور بررسی کامل، این چالش‌ها را هم بررسی کرده ایم. در مقایسه توالت فرنگی پر مصرف و کم مصرف تنها یک عیب را می‌توان پیدا کرد و آن هزینه کمی بالاتر توالت‌های جدیدتر می‌باشد.

قیمت اولیه برخی از مدل‌های کم‌مصرف نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بالاتر است، هرچند این هزینه در بلندمدت از طریق صرفه‌جویی در آب جبران می‌شود. البته شما می‌توانید بسته به بودجه در نظر گرفته خود، توالت فرنگی با مصرف کم آب را هم خریداری نمایید.

راهکارهای نوین برای کاهش مصرف آب با کمک توالت فرنگی

در کنار استفاده از توالت‌ فرنگی کم مصرف شما می‌توانید با بهره‌گیری از خلاقیت و کپی کردن ایده‌های موجود، میزان مصرف آب را بیشتر از قبل کاهش دهید. یکی از این موارد استفاده مجدد از آب است. شما می‌توانید یک چرخه آب در داخل خانه خود داشته باشید و با استفاده مجدد از آن میزان مصرف خود را کاهش دهید.

به عنوان مثال می‌توان مجرای خروجی آب روشویی را به سیفون فرنگی وصل کرد تا بعد از استفاده از روشویی آب به مخزن فرنگی وارد شود و با سیفون کردن از یک مقدار مشخص آب، دوبار استفاده کنید. همچنین اگر در منطقه بارانی زندگی می‌کنید می‌توانید از آب باران استفاده کنید و آن را در منبع جمع کنید و از آب تصفیه نشده باران برای سیفون فرنگی استفاده نمایید.

صرفه جویی در آب و هزینه با توالت فرنگی های کم مصرف

شاید برای تان مفید باشد: کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب تر است؟

نتیجه‌گیری

توالت‌های فرنگی کم‌مصرف با کاهش چشمگیر مصرف آب و هزینه‌های خانوار، یک راهکار هوشمندانه برای حفظ منابع طبیعی و کاهش هزینه‌های زندگی هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، تمامی مدل‌های جدید توالت فرنگی در این سبک تولید می‌شوند. در زمان خرید توالت فرنگی حتما به دو زمانه بودن سیفون توجه کنید. همچنین میزان مصرف آب در هر بار سیفون کردن هم توسط کارخانه تولیدی مشخص شده و می‌توانید قبل از انتخاب مدل فرنگی، آن را بررسی کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)