کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب تر است؟

کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب تر است؟

انتخاب توالت فرنگی مناسب برای منزل یا هر فضای دیگر، یک تصمیم مهم است و در زمان انتخاب باید راحتی، بهداشت، امکانات، مناسب بودن طراحی با شرایط و حتی صرفه‌جویی در مصرف آب را هم بررسی کرد.

در گذشته شاید تنها تفاوت توالت‌ها در شکل ظاهری آن‌ها بود، اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و آگاهی بیشتر از نیازهای مختلف افراد و تلاش برای رفع نیازها، انواع توالت‌ فرنگی با ویژگی‌ها و کارکردهای متفاوت به بازار عرضه شده‌است. در واقع هر یک از مدل‌های توالت فرنگی با هدفی مشخص تولید شده‌اند تا تمامی افراد بتوانند بهترین استفاده از ببرند. در این مقاله از عمرانیاز، بررسی می کنیم تا به پاسخ مناسبی برای این سوال برسید که: کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب تر است؟

چرا انتخاب توالت فرنگی مهم است؟

امروزه میزان تنوع محصولات بالا است و در زمان انتخاب شما باید محصول متناسب با نیازهای خود را انتخاب نمایید. این موضوع در مورد انتخاب توالت فرنگی هم صدق می‌کند، بنابراین شما باید نکات مهمی که در زمان انتخاب توالت فرنگی اهمیت دارد را بدانید و مدلی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

انتخاب یک توالت فرنگی مناسب نه‌تنها به افزایش راحتی فرد کمک می‌کند، بلکه می‌تواند از بروز مشکلات جسمانی مانند کمردرد و مشکلات گوارشی نیز جلوگیری کند. همچنین برخی از افراد، به ویژه سالمندان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، زنان باردار و کودکان به توالت‌هایی نیاز دارند که استفاده از آن‌ها راحت و مناسب شرایط فرد باشد.

از طرف دیگر توالت‌هایی که طراحی‌های بهینه‌ای دارند، می‌توانند به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک کنند که این مساله در بسیاری از کشورها از جمله ایران به یکی از مهم‌ترین مسائل تبدیل شده‌است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید توالت فرنگی موارد مهم را بررسی و توالت فرنگی مناسب خود را انتخاب نمایید.

معیارهای مهم برای انتخاب توالت فرنگی

برای انکه بدانید کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب‌تر است؟ باید معیارهای انتخاب توالت فرنگی را بدانید و شرایط خود را هم در نظر بگیرید. سپس این دو امر را با هم تطابق دهید و مدل مناسب برای خود را انتخاب نمایید.

معیار های مهم در انتخاب توالت فرنگی عبارتند از:

  • راحتی در استفاده: راحتی استفاده از توالت فرنگی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در انتخاب آن در نظر گرفت. از آنجایی که افراد با هم متفاوت هستند نمی‌توان یک معیار را برای راحتی در نظر گرفت. در طراحی توالت فرنگی ارتفاع توالت، مدل نشیمنگاه و فاصله میان کاسه و مخزن همگی در راحتی فرد تاثیرگذار هستند. هرچند که تمامی مدل‌های توالت فرنگی در دامنه استاندارد تولید می‌شوند اما تفاوت‌هایی با هم دارند که باید به این تفاوت‌ها دقت کرد. بهتر است بررسی کنید که نشیمن مستطیلی برای شما راحت‌تر است یا در نشیمن بیضی شکل احساس راحتی بیشتری دارید؟ همچنین لازم است به سایز نشیمن هم توجه کنید و آن را با وزن و جثه خود تطبیق دهید.
  • ارتفاع توالت فرنگی: یکی از مهمترین معیارهای انتخاب توالت فرنگی که باعث راحتی در زمان استفاده می‌شود، ارتفاع نشیمن است. ارتفاع برخی از مدل‌های توالت فرنگی بلندتر می‌باشد و این موضوع نشستن و بلند شدن را آسان‌تر می‌کند. افرادی که مشکلات زانو یا کمر دارند، بهتر است به دنبال توالت‌هایی با ارتفاع بیشتر باشند که نشستن و بلند شدن از آن‌ها آسان‌تر باشد. البته همیشه توالت‌هایی با ارتفاع بیشتر بهترین انتخاب نیست. افرادی که قد کوتاهی دارند و یا کودکان نیاز به توالت‌هایی با ارتفاع کمتر دارند تا بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. در مدل‌های وال هنگ امکان تنظیم ارتفاع به طور کامل وجود دارد؛ ما در مدل‌های معمولی ارتفاع توالت ثابت و مشخص است و نمی‌توان در زمان نصب آن را تغییر داد. بنابراین اگر اولین معیار شما ارتفاع نصب می‌باشد به سراغ توالت‌های وال هنگ بروید.
  • بهداشت توالت فرنگی: تمیز کردن و نگهداری توالت فرنگی از دیگر عوامل مهمی است که باید در نظر گرفت. توالت‌هایی که به‌صورت یکپارچه طراحی شده‌اند یا دیواری هستند، تمیز کردن آسان‌تری دارند و از تجمع باکتری‌ها در نقاط سخت‌دسترس جلوگیری می‌کنند. همچنین، برخی مدل‌های جدید دارای سیستم‌های شستشوی خودکار هستند که می‌تواند به افزایش بهداشت کمک کند. همچنین لازم است کیفیت لعابکاری را ارزیابی کنید و از توالت‌هایی با کیفیت لعابکاری بالا استفاده نمایید. در زمان انتخاب توالت فرنگی نحوه تمیز کردن آنها هم در نظر بگیرید.
  • مصرف آب: مصرف بهینه آب در توالت‌های فرنگی یکی از مسائلی است که به ویژه در مناطق کم‌آب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برخی از مدل‌های توالت دارای سیستم‌ فلاش دو زمانه هستند که امکان استفاده از حجم‌های مختلف آب برای تخلیه را فراهم می‌کنند. این سیستم‌ها به کاربر اجازه می‌دهند که بسته به نیاز خود، از آب کمتر یا بیشتر استفاده کنند، که به صرفه‌جویی در مصرف آب منجر می‌شود.
  • زیبایی و طراحی: انتخاب یک توالت فرنگی که با دکوراسیون کلی سرویس بهداشتی هماهنگ باشد، از دیگر معیارهای انتخاب است. مدل‌های دیواری و یک‌تکه معمولاً ظاهری مینیمال و شیک دارند که می‌توانند به زیباتر شدن فضای سرویس بهداشتی کمک کنند. همچنین امروزه توالت‌های رنگی نیز تولید می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با طراحی داخلی سرویس بهداشتی خود از توالت‌های دیواری رنگی هم استفاده نمایید.
  • سایز توالت فرنگی: توالت‌های فرنگی در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و سایز آکس و طول و عرض آنها متفاوت است. در زمان انتخاب باید توالت فرنگی متناسب با سیر سرویس بهداشتی را انتخاب کرد. بنابراین در زمان انتخاب متراژ فضای سرویس بهداشتی خود را در نظر بگیرید.

شاید برای تان مفید باشد:

کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب تر است؟

کدام مدل توالت فرنگی برای شما مناسب است؟

برای آنکه بدانید کدام مدل توالت فرنگی برای شما مناسب است باید با توجه به شرایط و محدودیت‌های جسمی، اولویت‌های خود را مشخص کنید؛ اگر با انواع توالت فرنگی آشنا نیستید، ما در مقاله ای دیگر انواع آن را معرفی کرده ایم و همچنین برای راحتی شما، در انتهای این مقاله نیز، انواع آن را به صورت خلاصه تر نیز معرفی کرده ایم.

توالت فرنگی مناسب برای سالمندان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی

برای سالمندان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، توالت‌هایی با ارتفاع بلندتر یا توالت‌های دیواری با قابلیت تنظیم ارتفاع بهترین گزینه است. همچنین برای راحتی بیشتر و در صورتی که فضای کافی را در اختیار دارید می‌توانید از توالت‌ ایستاده هم استفاده نمایید. البته توالت‌های ایستاده، استفاده محدودی دارند و تنها برای استفاده آقایان مناسب هستند. همچنین، توالت‌های هوشمند با امکانات شستشوی خودکار و کنترل‌های ساده می‌توانند به راحتی و بهداشت بیشتر افراد کمک کنند.

شاید برای تان مفید باشد:

کدام توالت فرنگی برای شما مناسب است؟

خانواده‌ها با کودکان کوچک

در خانواده‌هایی که کودکان کوچک دارند، انتخاب توالتی با ارتفاع مناسب و طراحی ایمن بسیار مهم است. در صورت امکان شما می‌توانید از توالت‌های با سایز کوچک یا توالت فرنگی کودک (شاید برای تان مفید باشد: توالت فرنگی کودک از کجا بخرم؟) استفاده نمایید. اما اگر امکان نصب توالت فرنگی مجزا برای کودکان وجود ندارد، شما می‌توانید از رابط‌های مناسب استفاده کنید. از جمله این رابطه می‌توان به صندلی نشیمن فرنگی کودک، چهارپایه یا پله‌های فانتزی فرنگی اشاره کرد.

افراد با حساسیت به بهداشت

برای افرادی که به مسائل بهداشتی اهمیت زیادی می‌دهند، توالت‌های هوشمند یا مدل‌هایی که دارای سیستم شستشوی خودکار هستند، بهترین گزینه خواهند بود. این مدل‌ها به حفظ بهداشت کمک کرده و امکان تماس کمتر با سطح‌های آلوده را فراهم می‌کنند. توالت‌های فرنگی هوشمند امکانات متعدد را در اختیار شما می‌گذارد اما قیمت آنها بالا است. علاوه بر توالت‌های هوشمند شما می‌توانید از توالت فرنگی بیده دار استفاده کنید. بسیاری از مدل‌های توالت فرنگی با سیستم خودشور تولید می‌شوند. توالت فرنگی خودشوردار خود به دو مدل برقی و دستی تقسیم می‌شود.

شاید برای تان مفید باشد: بهترین توالت فرنگی خودشور

خانه‌های کوچک یا فضاهای محدود

برای سرویس بهداشتی با فضای محدود، توالت‌ فرنگی دیواری یا وال هنگ بهترین گزینه است. وال هنگ به صرفه‌جویی در فضا کمک می‌کنند و فضای سرویس بهداشتی را بزرگتر نشان می‌دهد. این مدل‌ها نه‌تنها فضای بیشتری برای سایر وسایل فراهم می‌کنند، بلکه ظاهر مدرن و مینیمالی نیز به سرویس بهداشتی می‌بخشند. اگر به دنبال یک سرویس بهداشتی شیک لوکس و با فضای آزاد بیشتری هستید وال هنگ را انتخاب کنید.

شاید برای تان مفید باشد: انتخاب توالت فرنگی برای فضای کوچک

انواع توالت فرنگی

توالت های فرنگی، بسته به نوع طراحی ساخت به چهار گروه یک تکه، دو تکه، وال هنگ و هوشمند تقسیم می‌شوند.

توالت فرنگی یک‌تکه

توالت‌های فرنگی یک‌تکه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مخزن آب و پایه توالت به‌صورت یکپارچه ساخته شده‌است. این نوع توالت‌ها از نظر ظاهری ساده‌تر و کوچکتر هستند و تمیز کردن آن‌ها نیز نسبت به مدل‌های دو تکه آسان‌تر است. در ایران مدل یک تکه محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به مدل دو تکه دارد و این موضوع باعث شده که تنوع مدل‌های یک تکه هم بیشتر باشد. توالت فرنگی‌های دوتکه بیشتر در کشورهای آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توالت فرنگی مناسب شما

توالت فرنگی دو تکه

در این مدل، مخزن آب و کاسه توالت به‌صورت جداگانه ساخته و نصب می‌شوند. این نوع توالت‌ها معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های یک‌تکه دارند و نصب آن‌ها نیز ساده‌تر است. با این حال، ممکن است تمیز کردن فضای بین مخزن و کاسه کمی دشوارتر باشد. همچنین از نظر ظاهری این توالت‌ها بزرگتر به نظر می‌رسند.

انتخاب توالت فرنگی بر اساس نیاز شما

توالت‌های وال‌هنگ

توالت‌های وال هنگ یا دیواری جدیدترین طراحی توالت‌های فرنگی است. وال هنگ به‌طور مستقیم به دیوار نصب می‌شوند و مخزن آب آن‌ها در داخل دیوار پنهان می‌شود و فقط قسمت نشیمن توالت دیده می‌شود. این مدل‌ها جلوه بسیار شیک و مدرنی دارند و باعث صرفه‌جویی در فضای سرویس بهداشتی می‌شوند. از مزایای دیگر این مدل، امکان تنظیم ارتفاع نصب توالت است که می‌تواند به‌خصوص برای افراد مسن، دارای محدودیت‌های جسمی، کودکان و افرادی که قد آنها خارج از دامنه میانگین است، بسیار مفید باشد. البته، نصب این نوع توالت‌ها به دلیل نیاز به نصب مخزن در داخل دیوار و تأسیسات مخصوص، باید توسط افراد متخصص انجام شود و هزینه بالاتری دارد.

شاید برای تان مفید باشد: بهترین برند وال هنگ

بهتر است چه توالت فرنگی انتخاب کنید؟

توالت‌های هوشمند

توالت‌های هوشمند، جدیدترین نسل توالت‌های فرنگی هستند که با امکانات پیشرفته مانند سیستم شستشوی خودکار، تنظیم دمای آب و باد، سیستم تهویه هوا و حتی کنترل با ریموت عرضه می‌شوند. این توالت‌ها به‌خصوص برای افرادی که به بهداشت فردی اهمیت زیادی می‌دهند یا به‌دلیل بیماری یا محدودیت‌های حرکتی نیاز به کمک دارند، بسیار مناسب هستند. با این حال، قیمت این توالت‌ها به‌مراتب بالاتر از مدل‌های معمولی است و نیاز به نصب پیچیده‌تری دارند. توالت هوشمند برای افرادی که به دنبال یک سرویس بهداشتی ایده‌آل لوکس و شیک هستند نیز بهترین گزینه است و تمام امکانات رفاهی مورد نیاز را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

انتخاب توالت فرنگی مناسب خانواده شما

شاید برای تان مفید باشد:

نتیجه‌گیری

انتخاب توالت فرنگی مناسب بستگی به نیازهای فردی، بودجه و فضای موجود دارد. در حالی که توالت‌های یک‌تکه به دلیل طراحی ساده و تمیزکردن آسان برای بسیاری از افراد مناسب هستند، توالت‌های دو تکه قیمت اقتصادی‌تری دارند. توالت‌های دیواری نیز با جلوه مدرن و صرفه‌جویی در فضا، برای فضاهای کوچک و مدرن انتخابی عالی هستند. همچنین، توالت‌های هوشمند با امکانات پیشرفته، به‌خصوص برای سالمندان یا افرادی که به بهداشت فردی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

بهتراست ابتدا نیازهای خود را بشناسید و انتظارتان را از یک توالت فرنگی مناسب مشخص کنید. ارتفاع نشیمن، اندازه توالت یا دریافت امکانات بیشتر کدام یک برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ سپس متناسب با خواسته خود مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)