نحوه نصب شیرآلات توکار KWC

نحوه نصب شیرآلات توکار KWC

نحوه نصب شیرآلات توکار کاملا متفاوت از شیرآلات کلاسیک و قدیمی است و باید توسط فرد ماهری انجام شود. در این مطلب از عمرانیاز قصد داریم شما را با نحوه نصب شیرآلات توکار kwc آشنا کنیم. شیرآلات توکار شامل شیر روشویی، توالت، دوش و آشپزخانه می‌شود. نحوه نصب شیر توکار kwc برای تمامی مدل‌ها یکسان است و تفاوت‌های جزئی با هم دارند.

نکات مهم قبل از نصب شیرآلات توکار KWC

انتخاب شیرآلات توکار اهمیت دارد چرا که انتخاب برندی شناخته شده و معتبر می تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برند kwc برند درجه یک ایرانی است و شیرآلات توکار kwc کیفیت بسیار بالایی دارند. اگر قصد بازسازی فضای داخلی منزل خود را دارید و می‌خواهید از شیرآلات توکار استفاده کنید.

لازم است قبل از نصب برخی از موارد را مورد بررسی قرار دهید:

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از نصب این نوع شیرآلات باید با توجه شود، سلامت سیستم لوله کشی آب ورودی می‌باشد. از آنجایی که بخش اصلی شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرد، لوله‌ها نیز به صورت توکار نصب می‌شوند و باید از اتصالات و سالم بودن آنها اطمینان داشته باشید. زیرا اگر کوچک‌ترین خرابی ایجاد شود باید برای تعمیر آن دیوار کار شده تخریب گردد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود نصب شیرآلات توکار kwc را به افراد ماهر و با تجربه بسپارید تا هر آنچه را که باید مورد بررسی قرار دهند را ارزیابی کند.

نکته مهم دیگری که در زمان نصب و قبل از کاشی‌کاری باید مورد ارزیابی قرار گیرد، درستی کارکرد مغزی شیرآلات توکار است. بهتر است قبل از آن که کاشی کاری و دیوارکشی را انجام دهید، مغزی شیرآلات توکار را تست کنید و از درست بودن آن اطمینان حاصل نمایید؛ ‌در صورت وجود هرگونه مشکل، می‌توانید جهت تعویض مغزی اقدام کنید. اما اگر بعد از کاشی کاری با مشکلی مواجه شوید فرایند تعویض بسیار پیچیده‌تر می‌شود.

نصب شیرآلات توکار شودر

همانطور که می‌دانید بعد از نصب بخش اصلی و توکار شیرآلات توکار کاشی کاری و دیوارکشی انجام شده و اهرم و آبریز بر روی دیوار نصب می‌شود. اهرم و آبریز باید به بخش‌های داخل دیوار متصل شود؛ بنابراین اندازه ضخامت ملات کاری و کاشی‌کاری اهمیت بسیاری دارد.

اگر اندازه کاشی کاری کمتر از حد مشخص شده باشد، بخش‌های بیرونی بعد از فیکس شدن به بخش‌های داخلی با فاصله از دیوار قرار می‌گیرد. این فضای ایجاد شده باعث عدم کارکرد درست شیرآلات و زیبایی ظاهری آنها می‌شود.

از طرف دیگر اگر ضخامت کاشی‌کاری بیشتر از حد مشخص باشد امکان اتصال بخش‌های بیرونی به بخش داخلی شیر وجود ندارد و عملاً غیر قابل استفاده می‌شود. به همین دلیل است که بر روی بدنه شیرآلات توکار ۲ عدد min -max نوشته شده‌است. مینیموم به معنای حداقل قطر کاشی کاری و ماکسیموم به معنای حداکثر اندازه ضخامت دیوار می‌باشد.

حداکثر عمق مجاز برای باکس شیر توکار شودر

ارتفاع استاندارد نصب شیرآلات توکار KWC

یکی از موارد مهمی که در زمان نصب شیر توکار kwc باید به آن توجه کنید ارتفاع نصب می‌باشد (برای اطلاعات بیشتر مقاله ارتفاع نصب شیرآلات را مطالعه کنید!). ارتفاع نصب در هر یک از شیرآلات بهداشتی متفاوت است که در ادامه به آن اشاره شده است.

ارتفاع شیر توالت توکار KWC

برای نصب شیر توکار توالت باید به فرنگی ایرانی بودن آن توجه کنید. محل قرارگیری شیر توکار تا سرویس بهداشتی ایرانی باید به شکلی باشد که به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت. ارتفاع نصب آن هم ۳۰ سانتی‌متر از کف کار شده در نظر گرفته می‌شود.

برای سرویس فرنگی شیر توالت در ارتفاع ۵۰ الی۶۰ سانتی‌متری از کف قرار می‌گیرد و محل آویز شلنگ حدود ۲۰ سانتی‌متر از آن بالاتر است.

ارتفاع نصب دوش توکار KWC

شیرآلات حمام شامل دو بخش سردوش و شیر حمام می‌شود؛ همچنین اگر از وان جکوزی استفاده می‌کنید می‌توانید یک شیر وام پرکن هم در نظر بگیرید.

برخی از شیرآلات حمام دارای بخش‌های بیشتری هستند که به آنها ماساژورهای کناری گفته می‌شود؛ ماساژورهای توکار بسته به نوع مدل محل نصب متفاوتی دارند که باید متناسب با راهنمای نصب، نصب شوند.

به طور کلی شیر حمام در ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متری از کف کار شده قرار می‌گیرد. دوش نیز بسته به میانگین قد افراد خانواده حدوداً در ارتفاع بالای ۲ متر از کف نصب می‌شود.

ارتفاع نصب دوش توکار شودر

ارتفاع نصب شیر روشویی KWC

نصب شیر روشویی توکار کی‌ دبلیو سی هم مانند دیگر شیرآلات توکار می‌باشد. ارتفاع نصب آن تا حدی به ارتفاع روشویی کار شده بستگی دارد. شیر روشویی باید حداکثر فاصله ۱۵ سانتی‌متری با لبه بالایی روشویی را داشته باشد.

نحوه نصب شیرآلات توکار KWC

برای نصب شیر توکار کی دبلیو سی لازم است مراحل زیر را طی کنید و بسته به مدل شیر ارتفاع و نکات مربوط را در نظر بگیرید:

اولین اقدام تعیین ارتفاع نصب می‌باشد. زمان نصب شیر توکار kwc قبل از کاشی کاری است.

ابتدا باید مسیر لوله آب مشخص شود و لوله کشی آب در داخل دیوار انجام شودY برای این کار مسیر لوله کشی را می‌توان برش و اتصالات لوله را کاملاً محکم کرد.

مرحله دوم نصب مغزی شیرآلات توکار می‌باشد. این بخش با اصلی‌ترین بخش شیرآلات است که در جعبه محصول قرار گرفته است. بسته به نوع مدل شیر توکار فرایند نصب شیر توکار kwc در داخل دیوار انجام می‌شود. اتصالات باید کاملا محکم شوند و برای این کار می‌توانید از دریل استفاده نمایید. نکته مهمی که در این مرحله باید توجه کنیمT آب‌بندی کامل قطعات است. بنابراین تمام لوله‌های ورودی و خروجی را با نوار تفلون بپوشانید؛ البته در استفاده از نوار تفلون نباید زیاده‌روی کرد.

نحوه نصب شیرآلات توکار شودر

زانویی شیر و متعلقات دیگر را روی مغزی قرار دهید. در برگه راهنمای نصب شیر توکار kwc بیان شده است. زانوهای عبور آب سرد و گرم در دو سمت مغزی و ورودی آب سرد در جهت راست و ورودی آب گرم در جهت چپ قرار می‌گیرند. سپس لوله‌های اصلی به زانوی متصل می‌شود. در این مرحله تمامی اتصالات را چک کنید تا کاملاً آب بندی باشد.

بعد از آن باید قطعه هلال شکل روی شیرآلات را نصب کنید این قطع معمولاً مشکی رنگ و پلاستیکی است و باکس نهایی بخش‌های داخل دیوار می‌باشد.

مراحل نصب شیرآلات توکار شودر

تمام مراحل نصب شیرآلات توکار شودر

حتماً در این مرحله مغزی را ارزیابی نمایید و از درستی کارگردان مطمئن شوید. حال نوبت به کاشی کاری و دیوارکشی می‌رسد. با توجه به اندازه‌های مینیموم و ماکسیمم درج شده بر روی شیرآلات توکار دیوارکشی را انجام دهید.

چگونگی نصب شیرآلات توکار شودر

بعد از اتمام کاشی‌کاری نوبت به نصب شیرآلات توکار kwc می‌رسد.

برای نصب، قاب اولیه را بر روی کاشی نصب کنید. در صورت نیاز با استفاده از گردبر فضای نصب را ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که باید این مرحله را با دقت و ظرافت بالایی انجام دهید تا کاشی‌ها دچار آسیب نشوند.

بعد از نصب قاب رویی آبریز و اهرم را نصب نمایید.

اتصالات را کاملا محکم کرده و با استفاده از آلن اهرم را نصب کنید و پوشش محافظ جای آلن را روی آن قرار دهید.

نصب شیرآلات توکار kwc شما به پایان رسیده است و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

نصب شیرآلات توکار شودر - شیر حمام

شاید برای تان مفید باشد:

نکته پایانی

نصب شیر توکار kwc باید بسیار دقیق و درست انجام شود؛ به همین دلیل بهتر است نصب شیرآلات توکار را به افراد ماهر در این حیطه بسپارید. زیرا هرگونه اشتباهی در زمان نصب مشکلات بسیاری را به همراه می‌آورد که جبران آنها زمان و هزینه بیشتری را طلب می‌کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)