تعمیر توالت فرنگی شکسته

تعمیر توالت فرنگی شکسته

توالت یکی از بخش‌های مهم هر فضایی است و خرابی آن آسایش را از بین می‌برد. گاه پیش می‌آید که توالت فرنگی شکسته می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. در برخی مواقع امکان تعمیر توالت فرنگی شکسته وجود دارد و گاه باید اقدام به خرید توالت فرنگی و تعویض آن کرد. در این مقاله از فروشگاه عمرانیاز انواع شکستگی توالت فرنگی و نحوه تعمیر آن را بیان می‌کنیم. همچین لازم به ذکر است که تعمیر توالت فرنگی شکسته نیاز به ابزار و مصالح مخصوص دارد و تعمیرکار هم باید تخصص کافی داشته باشد.

دلایل شکسته شدن کاسه توالت

قبل از توضیح موضوع اصلی مقاله، بهتر است بدانیم دلایل شکسته شدن توالت فرنگی چیست؟ شکسته شدن کاسه توالت فرنگی اتفاق رایجی نیست، اما احتمال افتادن این اتفاق وجود دارد.

دلایل مختلفی موجب شکسته شدن توالت می‌شود که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضربه خوردن: برخورد ضربه به کاسه توالت باعث ایجاد ترک شده و در صورت تکرار ضربه باعث شکستگی می‌شود. همچنین در صورت برخورد محکم ممکن است کاسه و دیگر بخش‌های توالت دچار شکستگی شود.
  • نصب اشتباه: نصب اشتباه توالت هم یکی از دلایل ترک خوردن و شکستن توالت می‌باشد. هنگام نصب سطح زیر توالت باید تراز باشد و در صورت عدم رعایت نکات در زمان نصب فشار بیشتری به توالت وارد شده و می‌شکند. بنابراین در زمان نصب دقیق باشید تا نیاز به تعمیر توالت فرنگی شکسته پیدا نکنید.
  • تغییرات شدید دمایی: تغییر شدید دما هم می‌تواند باعث ترک خوردن کاسه شود. اگر برای شستشو یا رفع گرفتگی توالت فرنگی از آب داغ استفاده کرده باشید، تفاوت دمایی کاسه و آب داغ موجب ترک خوردن کاسه می‌شود. در این مواقع حتماً باید دقت کنید تا آب از حرارت ۱۰۰ درجه خود پایین‌تر بیاید و سپس آن را در کاسه بریزید. همچنین بهتر است قبل از ریختن آب داغ، کاسه را با گرم بشورید تا اختلاف دما کمتر شود.

دلایل دیگری هم وجود دارد که با عث شکسته شدن توالت می‌شود، مانند کیفیت پایین و استاندارد نبودن توالت فرنگی، بنابراین در زمان خرید به دنبال توالت فرنگی استاندارد بروید.

تعمیر توالت فرنگی شکسته

اولین مرحله: بررسی آسیب

اولین مرحله‌ در تعمیر توالت فرنگی شکسته، بررسی میزان و نوع آسیب است.

برخی مواقع آسیب بسیار کم است و می‌توان آن را به ترک تشبیه کرد. در این حالت تنها بخشی از رنگ کاسه از بین رفته و عملکرد توالت با مشکل مواجه نشده است. علت ایجاد این مدل آسیب ها استفاده از مواد اسیدی و یا برخورد اجسام با کاسه توالت و کنده شدن بخشی از توالت است.

اگر علت این اتفاق، برخورد اجسام دیگر است، بهتر است مراقب باشید زیرا در صورت تکرار ضربه احتمال شکستن توالت از همان محل ترک خورده وجود دارد.

تعمیر توالت فرنگی شکسته

در برخی مواقع هم بخشی از چینی و سرامیک توالت کاملا کنده شده است. این که کدام قسمت شکسته شده بسیار مهم است:

  • اگر شکستگی جزيی باشد و در تماس دايم با آب نباشد می‌توان با تعمیر توالت فرنگی شکسته مجدد از آن استفاده کرد.
  • اما اگر بخش‌های اصلی توالت شکسته است، به عنوان مثال پایه توالت و لوله خروجی دچار آسیب شده، بهتر است جهت تعویض توالت اقدام کنید. در صورت تعمیر این مدل شکستگی، مشکل به صورت موقت حل می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه کنید:

شکسته شدن سنگ توالت فرنگی

یکی دیگر از اتفاقات رایج، شکسته شدن نشیمن توالت فرنگی است. خوشبختانه امکان تعویض نشیمن توالت فرنگی در صورت قدیمی نبودن مدل توالت فرنگی وجود دارد؛ اما شما می‌توانید برای تعمیر آن هم اقدام کنید.

برای تعمیر شکسته شدن سنگ توالت فرنگی، بهتر است از چسب شکستگی توالت فرنگی استفاده کنید. این چسب‌ها نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارند و بسیار با کیفیت هستند. چسب اپوکسی بهترین چسب شکستگی توالت است. همچنین شما می‌توان از چسب‌های آکواریوم و سیلیکونی هم استفاده کنید که نسبت به آب مقاومت بالایی دارند.

در زمان انتخاب چسب شکستگی توالت فرنگی، دقت کنید که:

حتما چسب ضد آب باشد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. این امر اهمیت بالایی دارد؛ حتی وقتی که قسمت بیرونی توالت آسیب دیده است.

برای این کار:

  • دو قطعه جدا شده را کنار هم گذاشته به طوری که کاملاً به هم متصل شود.
  • سپس با استفاده از چسب آنها را به هم متصل کنید.

نکته بسیار مهم دادن زمان برای خشک شدن چسب است که این موضوع به نوع چسب برمی‌گردد. بنابراین قبل از استفاده نحوه استفاده از چسب را که روی بسته بندی درج شده، مطالعه نمایید.

چگونگی تعمیر توالت فرنگی شکسته

شکسته شدن دیواره مخزن سیفون

یکی دیگر از بخش‌های توالت فرنگی که احتمال شکسته شدن آن وجود دارد و می‌توان با تعمیر توالت فرنگی شکسته مشکل را برطرف کرد، شکسته شدن دیواره مخزن سیفون است. علت شکسته شدن دیواره مخزن، وارد شدن فشار به مخزن سیفون است. بسته به میزان و نوع شکستگی نحوه تعمیر توالن فرنگی شکسته متفاوت است.

اگر مخزن سیفون به دو یا چند تکه تقسیم شده، راه تعمیر آن چسباندن قطعات به هم می‌باشد.

برای این کار:

  • باید از چسب ضد آب و چسب شکستگی توالت فرنگی استفاده شود. از جمله چسب‌های ضد آب می‌توان به چسب آکواریوم و اپوکسی اشاره کرد.
  • برای این کار قطعات را کنار هم قرار دهید تا به خوبی با همدیگر جفت شوند.
  • برای اتصال موقت آنها به هم می‌تواند از چسب نواری استفاده کنید.
  • سپس چسب ضد آبی که انتخاب کرده‌اید را به بخش‌های شکسته زده و آنها را به همدیگر فشار دهید تا به خوبی به هم متصل شوند.
  • مدت زمانی را برای خشک شدن چسب باید در نظر بگیرید و بعد از خشک شدن کامل از آن استفاده کنید.

اگر در روی مخزن سیفون سوراخ ایجاد شده و آب از سوراخ ایجاد شده خارج می‌شود، راه‌حل پر کردن محل سوراخ است.

برای این کار:

  • شیر سیفون را ببندید.
  • سیفون را تخلیه کنید.
  • ابتدا محل سوراخ شده را مشخص کنید.
  • اگر قطر آن کم است با چسب آکواریوم فضا را پر کنید.

راه های تعمیر توالت فرنگی شکسته

ترمیم لعاب خراشیده شده توالت فرنگی

برای تعمیر توالت فرنگی شکسته که بخشی از لعاب آسیب دیده است، نیاز به خمیر مخصوص یا بتونه دارید.

برای این کار:

  • لازم است پودر خمیر یا بتونه را با آب ترکیب کنید تا خمیر به دست آید.
  • سپس خمیر را با کاردک روی محل شکستگی بکشید و سطح آن را صاف کنید. نکته بسیار مهم در این جا داشتن دقت و صبر کافی است. هر چه این کار را تمیزتر انجام دهید نتیجه نهایی بهتر می‌شود. مراقب باشید تا سطحی که در حال ترمیم آن هستید برجسته نشود.
  • بعد از اتمام کار کمی زمان دهید تا خمیر خشک شود.

بهتر است روی خمیر آب ریخته نشود. البته برخی از خمیرهای بتونه ضد آب هستند اما این امر می‌تواند طول عمر بخش ترمیم شده را بیشتر کند. به یاد داشته باشید که احتمال افتادن خمیر وجود دارد و این کار یک راه حل دایمی نیست.

روش های تعمیر توالت فرنگی شکسته

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)