استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه

استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه

دکوراسیون خانه تاثیر زیادی برروی حال و هوای افراد خانه دارد و میتوان با استفاده از گل و گیاه حال و هوای را تغییر داد و هم حس آرامش و هم زیبایی را به خانه اضافه کرد. با استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی در منزل به نوعی انگار طبیعت را در دل خانه خود جای داده‌ایم و میتوان حس نشاط و آرامش زمانی در طبیعت هستیم را در خانه نیز تجربه کنیم.

انتخاب گیاهان آپارتمانی

چیدمان و انتخاب گیاه‌هان در خانه اهمیت بالایی دارد. زیرا هر کدام از گیاهان حس و حالی متفاوت دارند و نوع چیدمان آنها نیز باید متناسب با دکوراسیون خانه باشد. یکی از مواردی که میتواند انتخاب گیاه آپارتمانی را برای شما راحت‌تر کند، هدف شما از انتخاب آنهاست. برخی از گیاهان برای پاکسازی هوای خانه استفاده میکنند و برخی با هدف ایجاد حس آرامش آنها را به خانه اضافه میکنند. یکی دیگر از مواردی که حضور گیاهان در خانه با خود به همراه می‌آورد، افزایش حس مسئولیت پذیری است. مخصوصا برای کودکان، زیرا باید از موجودی زنده و کوچک مراقبت کرد، آن هم جانداری که حیاتش به ما بستگی دارد. حضور گیاه آپارتمانی در خانه می‌تواند حس مسئولیت در کودکان را نیز افزایش دهد.

علاوه بر انتخاب نوع گیاه، انتخاب محلی که می‌خواهید آن را بگذارید و نحوه چیدمان گلدان‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. در ادامه به این موارد نیز میپردازیم.

گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا

یکی از دلایل انتخاب گیاه آپارتمانی تصفیه و پاک سازی هوا می‌باشد. اگر هدف شما از انتخاب گیاه آپارتمانی، تصفیه هواست، گیاهانی با برگ پهن را انتخاب کنید. گیاهانی مثل پوتوس، فیکوس یا Rubber plants، بنجامین، آلوئه ورا و بامبو میتوانند هوای خانه شما را پاکسازی کنند.

دعوت طبیعت به خانه

آگر میخواهید با حضور گیاهان در خانه به آرامش برسید و بخشی از طبیعت را وارد خانه خود کنید، دست شما در انتخاب گل و گیاه کاملا باز هست و پیشنهاد میکنم هر آنچه دوست دارید و حس خوبی به شما می‌دهد را انتخاب کنید تا آرامش و لذت دوچندانی ببرید.

گیاهان آپارتمانی خاص

برخی از افراد همیشه دنبال متفاوت بودن و منحصر به فرد بودن هستند. اگر خانه شما دکوراسیون خاصی دارد و به دنبال گیاهان خاص هستید، در انتخاب خود بیشتر دقت کنید. شما میتوانید بنسای، گل ارکیده، هاورتیا، برگ انجیری و تراریوم‌ها را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که خاص و منحصر بودن آنها موجب شده تا نگهداری از آنها نیز کمی سختتر‌ شود. بنابراین باید بیشتر مراقب آنها باشید.

انتخاب گلدان بزرگ و کوچک

اینکه از یک گیاه آپارتمانی با ابعاد بزرگ استفاده کنیم یا چند گلدان کوجک، هم به نوع سلیقه شما بستگی دارد و هم به سبک خانه شما مرتبط می‌شود. انتخاب تعدادی محدودی گلدان بزرگ برای فضایی مثل  حال و پذیرایی بهتر از انتخاب چندین گلدان کوچک هست. اگر فضای محدود و کوچکی دارید و یا سبک دکوراسیون خانه شما برپایه سبک مینیمال می‌باشد، یک گیاه آپارتمانی بزرگ را انتخاب کنید. در این صورت فضای شما لوکس‌تر به نظر می‌آید و به دلیل آزاد بودن فضای اطراف گلدان بزرگتر نیز به نظر میرسد. اگر فضایی مجزا را به گیاهان اختصاص داده‌اید، میتوانید از گلدان‌های کوچک و در تعداد بیشتر استفاده کنید.

محل قرار دادن گیاهان آپارتمانی

بعد از انتخاب گیاهان آپارتمانی، نکته‌ای حائز اهمیت هست، محل نگهداری آنهاست. این مکان هم باید برای تگهداری گیاهان مناسب باشد و هم از نظر زیبایی و سبک چیدمان خانه با دکوراسیون خانه هماهنگ شود. در نظرگرفتن فضایی مجزا برای گیاهان در دکوراسیون خانه، ایده‌ای جذاب هست. همچنین می‌توانید هر گلدان را در قسمتی از خانه قرار دهید.

قرار دادن گلدان روی زمین

یکی از محل‌های قرار دادن گلدان روی زمین و درکف اتاق می‌باشد. این فضا برای گلدان‌های بزرگ و سنگین کاملا مناسب هست. اما برای قرار دادن گلدان‌های کوچک و متوسط انتخاب مناسبی نیست. اگر گیاهی را انتخاب کرده‌اید که ارتفاعی حدود یک متر دارد آن را روی زمین قرار دهید. حواستان باشد که زیرگلدانی را فراموش نکنید، تا هنگام آب دادن به گیاه، کف خانه شما خیس نشود.

استفاده از پایه گلدان

پایه گلدان یا همان استند گلدان، انتخابی مناسب و شیک برای گلدان‌های متوسط و ک.چک می‌باشد. در هنگام انتخاب پایه واتند گلدان به سبک دکوراسیون خانه خود و گیاه توجه کنید و سعی کنید آن را هماهنگ با دکوراسیون خانه خود تهیه کنید. در استندهایی چندتایی شما میتوانید تعداد بالایی گلدان را قرار دهید. اگر استندهای تکی را انتخاب میکنید نیز میتوانید به صورت دو یا سه تایی با ارتفاع‌های مختلف در کنار هم و در فضایی آزاد قرار دهید.

استفاده از آویز گلدان

اگر خانه شما پر از گل و گباه هست و یا سبک خانه شما روستیک می‌باشد، انتخاب آویز گلدان، انتخابی مناسب برای شماست. شما میتوانید از آویزهای زیبا و منحصر به فرد چوبی و چرمی استفاده کنید و یا خودتان آنها را بسازید. استفاده از گلدان‌های آویز برای فضاهایی مثل بالکن نیز انتخابی مناسب و زیباست.

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)