دکوراسیون خانه کوچک به سبک مدرن

دکوراسیون خانه کوچک به سبک مدرن

نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه امری مهم به حساب می‌آید و به واسطه آن میتوان بسیاری از نقص‌های خانه را پوشاند. امروزه بنابر دلایل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی مترا‌ژ خانه‌ها کم شده و افراد در خانه‌های کوچک زندگی میکنند. آشنایی با دکوراسیون خانه کوچک یک نقطه عطف در چیدمان منزل کوچک محسوب می‌شود، زیرا با استفاده از دانش دکوراسیون خانه‌ های کوچک شما میتوانید بیشترین استفاده را از فضا ببرید و در عین حال یک خانه شیک و زیبا داشته باشید. یکی از سبک‌های دکوراسیون که محبوبیت بالایی نیز دارد، سبک مدرن هست و به همین دلیل نیز در اینجا نگاهی به دکوراسیون مدرن انداخته‌ایم و قصد داریم نکات دکوراسیون خانه مدرن و کوچک را بررسی کنیم تا بتوانید منزل خود را به سبک مدرن چیدمان کنید و خانه‌ای شیک و رویایی داشته باشید و با ورود به آن احساس آرامش و لذت را تجربه کنید.

دکوراسیون مدرن چیست؟

سبک مدرن یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است. هرچند مدرن به معنای امروزی و تازه باب شده هست اما این سبک از جمله سبک‌های امروزی نیست، بلکه در زمانی که این سبک شکل گرفته یعنی اوایل قرن ۲۰ ام میلادی، آن را مدرن نام گذاری کرده‌اند. شاید بتوان سبک مدرن را در مقایل سبک کلاسیک یا سنتی قرار داد. در دکوراسیون به سبک مدرن شاید فضاهای باز و خالی، استفاده از رنگ‌های شاده، فضایی خالی از تجملات و تزیینات بی استفاده هستیم. دکوراسیون مدرن در خانه‌های کوچک و بزرگ به کار میرود و در هر فضایی متناسب با متراژ و کاربرد فضا طراحی‌ای متفاوتی را در برمیگیرد تا راحتی و آرامش را به همراه آورد.

دکوراسیون خانه مدرن و کوچک

برای چیدمان منزل کوچک به سبک مدرن، علاوه بر رعایت اصول سبک مدرن لازم است به اصول دکوراسیون خانه کوچک نیز آشنا باشیم. در ادامه هر بخش از خانه را مجرا بررسی میکنیم.

دکوراسیون مدرن پذیرایی

بخش پذیرایی یکی از بخش‌های اصلی و کاربردی خانه کوچک به شمار می‌آید. به طور معمول در خانه‌ های کوچک پذیرایی و حال با هم یکی شده و فضایی ثابت و یکسان را برای استفاده روزمره و پذیرایی از مهمان وجود دارد. در چیدمان پذیرایی کوچک موارد زیر را رعایت کنید.

  • قرار دادن مبلمانی جمع و جور: به اندازه مبلمان دقت کنید و مبلی با سایز کوچک را انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های دکوراسیون مدرن، سادگی است که در مقابل سبک کلاسیک که کاملا بر پایه تجملات است، قرار میگیرد. برای دکوراسیون مدرن پذیرایی، مبلی راحت، ساده، با رنگ روشن یا خنثی را انتخاب کنید. رنگ‌های سفید و طوسی بیشترین محبوبیت را دارد.
  • حذف لوازم دکوری:‌همان طور که گفتیم در دکوراسیون مدرن شاید لوازم ضروری و کاربردی هستیم و در این سبک تعداد وسایل دکوری و تزیینی به حداقل رسیده‌اند. این ویژگی در چیدمان خانه کوچک امری مثبت بشمار میرود. زیرا حذف وسایل تزئینی و به حداقل رساند وسایل دکوری موجب می‌شود فضای کمتری اشغال شده و به طور بهینه از فضا استفاده کنید. وسایل دکوری انتخابی شما میتواند در رنگ گرم و مکمل و به حالت جفت و قرینه جای گیرد.
  • انتخاب میز گرد:‌ میز گرد یک انتخاب خوب برای خانه کوچک و شیک هست. نداشتن لبه و گرد بودن میز فضا را بزرگتر نشان میدهد و از طرفی امکان برخورد با لبه میز را کاهش میدهد. اگر تمایل به میزهای مکعبی دارید میتوانید مدل‌های کشو دار را انتخاب کنید تا فضای کافی نیز در اختیار داشته باشید.
  • دیوارهایی ساده و استفاده از آینه: در خانه کوچک و مدرن شاهد دیوارهایی ساده هستیم. میتوانید از ترکیب رنگ‌های سفید و طوسی و مشکی استفاده کنید. برروی یکی از دیوارهای پذیرایی آیینه قرار دهید. امروزه طرح‌های مختلفی از آیینه کاری روی دیوار وجود دار. در این مورد زیاده روی نکنید تا سادگی سبک مدرن حفظ شود. آیینه کمک میکند تا فضای خانه شما بزرگتر دیده شود.
  • استفاده از رنگ‌های مکمل:‌ در دکوراسیون مدرن، تجملات کم شده و استفاده از رنگ‌ها باعث ایجاد تضاد و زیبایی می‌شود. از رنگ‌های مکمل در خانه کوچک و مدرن خود استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با اصول انتخاب رنگ مقاله اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل را مطالعه نمایید.

آشپزخانه مدرن

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های خانه هست که هم باید زیبا و شیک و هم راحت و امن و کاربردی باشد. آشپزخانه کوچک معمولا به صورت اپن طراحی می‌شود تا بازتر به نظر برسد، از این رو از نظر سبک کلی باید هماهنگی کامل با فضای پذیرایی داشته باشد. اولین نکته در طراحی آشپزخانه مدرن، سادگی و خلوت بودن فضا است. باید هر وسیله‌ای را در جای خود قرار دهید و روی کانتر و جزیره خالی و مرتب باشد و وسایل اضافی روی آن قرار نگیرد. بنابراین بیشتری کابینت را برای خود در نظر بگیرید تا فضای کافی برای جای دهی وسایل داشته باشید.

در دکوراسیون مدرن آشپزخانه کابینت‌ها نیز باید ساده باشند و از انتخاب کابینت ممبران و کار شده و گچبری در سقف و بالای کابینت‌ها خودداری کنید. کابینت‌های تک رنگ، که میتواند در رنگ خنثی یا مکمل کف و یا رنگی کاملا متضاد با فضای بیرون از آشپزخانه باشد، بهترین انتخاب است. همچنین میتوانید از ترکیب یک رنگ اصلی و یک رنگ خنثی برای کابینت‌ها استفاده کنید. این امر بستگی با فضای شما دارد. به طور معمول در آشپزخانه مدرن شاهد ترکیب رنگ سفید یا طوسی روشن با رنگی دیگر هستیم.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)