چطور یک سرویس بهداشتی شیک و زیبا و راحت طراحی کنیم

چطور یک سرویس بهداشتی شیک و زیبا و راحت طراحی کنیم

سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های مهم هر خانه‌ای به حساب می‌آید و نوع طراجی و دکوراسیون آن اهمیت ویژه‌ای دارد. تا بحال شده وارد سرویس بهداشتی‌ای شوید و حس سردی و قدیمی بودن به شما داده باشد؟ در این حالت بدن ما منقبض شده و احساس راحتی نداریم. همچنین آیا برایتان پیش آمده پا در سرویس بهداشتی‌ای گذاشته باشید و گرمی و راحتی و در عین حال خنکی دانشینی را حس کرده باشید؟ تفاوت این دو مدل سرویس بهداشتی در چیست؟

به حتم نوع طراحی و دکوراسیون و استفاده از رنگ‌ها، طرح کاشی، استفاده از دکورو المان‌های مختلف چنین حسی را در ما ایجاد میکند. حال در ادامه با هم می‌آموزیم که چطور یک سرویس بهداشتی شیک و لاکچری با حس و حالی گرم را طراحی کنیم.

انتخاب کاشی سرویس بهداشتی

به طور معمول یکی از مهمترین عناصر در طراحی سرویس بهداشتی، انتخاب کاشی است. طرح و رنگ کاشی حمام یا کاشی سرویس بهداشتی تم اصلی فضای شما را ایجاد میکند. هر کاشی حمام که به نظر زیبا برسد، نمیتوند حس آرامش و رضایت را با خود همراه بیاورد. برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی خود به سبک دکوراسیون فضا دقت کنید تا هماهنگ باشد. رنگ کاشی تاثیر بسیاری میگذارد. امروزه در سرویس بهداشتی‌های لاکچری رنگ‌های خنثی مانند سفید و طوسی و مشکی و ترکیب آنها با هم بیشتر به چشم می‌خورد.

به اندازه کاشی سرویس بهداشتی نیز توجه کنید. کاشی‌های کوچک زیبایی بیشتری را به همراه دارند اما بندهای بیشتری نیز دارند. کاشی‌های بزرگ فضایی یک دستتر ایجاد میکنند. استفاده از کاشی بزرگ برای کف و کاشی‌های کوچک برای دیواره‌ها و یا برعکس می‌تواند سرویس بهداشتی زیبایی را ایجاد کند.

توجه به الگوی رنگی

مجموعه رنگی که برای سرویس بهداشتی خود انتخاب میکنید اهمیت بالایی در زیبایی و لاکچری بودن سرویس بهداشتی دارد. هماهنگی بین رنگ‌ها و ایجاد تعادل میتواند حس گرمی، راحتی، آرامش و تمیزی را ایجاد کند. به این موضوع توجه کنید که تمام وسایل استفاده شده در سرویس بهداشتی از یک مجموعه یا پالت رنگی باشند و بین آنها هماهنگی کاملی برقرار باشد.

توجه داشته باشید وقتی صحبت از ایجاد حس و حال گرما و آرامش در سرویس بهداشتی است، منظورمان تنها استفاده از رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد نیست، بلکه شما میتوانید از رنگ‌های سرد مثل آبی روشن استفاده کنید اما حس و حالی خوب ایجاد کنید. این امر به هماهنگی بین رنگ‌های موجود در فضا و نوع بافت انتخابی برمیگردد.

استفاده از وسایل تزیینی

انتخاب وسایل تزیینی و دکوری از جمله مواردی است که در سرویس بهداشتی‌های لوکس فراموش نمیشود. تعداد وسایل دکوری نباید زیاد باشد و فضا را شلوغ کند. بافت و رنگ دکورها باید هماهنگی کاملی با رنگ کلی داشته باشد، برای هماهنگی رنگ و ایجاد کنتراست میتوانید از رنگ‌های متضاد با فضا استفاده کنید. استفاده از المان‌های طبیعی مثل سنگ و چوب نیز در ایجاد حس دلنشین کمک شایانی میکند.

اگر سرویس بهداشتی شما بزرگ میباشد و قسمت روشویی آن تا حدی جداشده است، میتوانید از قالیچه برای جلوی روشویی استفاده کنید. قالیچه‌ای را انتخاب کنید که در تضاد با رنگ کف باشد. هنگام انتخاب قالیچه یا پادری یا فرش حمام، به جنس آن دقت کنید. از جنس‌هایی که ضد آب هستند و در برابر رطوبت آسیب نمیبینند استفاده کنید.

گل و گیاه

برای داشتن سرویس بهداشتی شیک، گل و گلدان را فراموش نکنید. یک گیاه مناسب برای سرویس بهداشتی انتخاب کنید. در این مورد افراط نکنید و تعداد گلدان‌ها را زیاد نکنید. نحوی چیدمان شما باید به نحوی باشد که فضای آزاد کافی داشته باشید تا هم زیبایی فضا و دکوراسیون دیده شود و هم هنگام استفاده از فضا با مشکل مواجه نشوید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)