تغییر دکوراسیون ۱۴۰۱ با حداقل هزینه

تغییر دکوراسیون ۱۴۰۱ با حداقل هزینه

با فرارسیدن اسفند ماه، همه به تکاپو می‌افتند و در تلاش‌اند تا با نو شدن سال، کارها، دکوراسیون و حتی شخصیتی به روز و بهتر داشته باشند. ماه اسفند با خود رنگ و بوی بهار را می‌آورد و هیجانی بیشتر از خود بهار و فروردین دارد. اسفند برای خانم‌های ایرانی و مادران این سرزمین یادآور خانه تکانی است. هرساله در اواخر زمستان ایرانی‌ها در تلاش‌اند تا با تغییر دکوراسیون، تغییر چیدمان منزل و تمیزکاری حال و هوایی تازه به خانه بدهند و منتظر فرارسیدن سال نو با اتفاقاتی نو و هیجان انگیز باشند. ایجاد تغییرات اساسی برای دکوراسیون ۱۴۰۱ میتواند هزینه‌ای بالا داشته باشد، اما میتوان با حداقل هزینه و تغییر در چیدمان منزل عید ۱۴۰۱ را با حال و هوایی تازه و سبکی نو آغاز کرد. در ادامه راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون ۱۴۰۱ با حداقل هزینه آورده شده است.

رنگ سال ۲۰۲۲

هر ساله یک مجموعه رنگی توسط شرکت پنتون به عنوان رنگ سال اعلام می‌شود. انتخاب این رنگ براساس اتفاقات فرهنگی و جهانی سال گذشته، نیاز روحی افراد جامعه براساس علم روانشناسی رنگ، آنالیزها و بررسی ترندهای مختلف صورت می‌گیرد. رنگ سال ۲۰۲۲ رنگ آبی اقیانوسی یا آبی ارغوانی است. در کنار این رنگ رنگ کرم طلایی که با نام کرم کره‌ای نیز شناخته می‌شود، و سبز روشن نیز معرفی شده و در دکوراسیون ۱۴۰۱ میتوان از این رنگ‌ها به عنوان رنگ اصلی و مکمل استفاده کرد.

تغییر دکوراسیون ورودی

ورودی منزل اولین قسمتی از خانه هت که هنگام ورود با آن مواجه می‌شوید. فرقی ندارد صاحب خانه باشید یا مهمان، در هر دو صورت ورودی منزل اولین جایی است که نظر شما را به خود جلب می‌کند. بنابراین در اولین اقدام به شما پیشنهاد می‌کنیم تغییری در ورودی منزل ایجاد کنید. البته اندازه ورودی نیز در این امر تاثیر گذار هست اما میتوان در حداقل فضا نیز تغییراتی ایجاد کرد.

به عنوان مثال، یک حلقه یا دسته گل آویز به درب ورودی خانه‌تان بزنید. این حلقه گل را میتوانید خودتان نیز با قدری حوصله و سلیقه درست کنید. دسته گل درب ورودی را با رنگ‌های گرم و زنده مانند صورتی پر رنگ، قرمز و نارنجی تهیه کنید. میتوانید از رنگ‌ سال ۲۰۲۲ نیز استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری با سال نو داشته باشد.

حذف وسایل اضافی

یکی از مواردی که در دکوراسیون سال ۱۴۰۱ باید به آن توجه کرد، حذف تزیینات و وسایل اضافی است. چه در قسمت ورودی خانه و چه در سایر بخش‌های خانه تزیینات اضافی و دت و پاگیر را حذف کنید. ایجاد فضای خالی و آزاد بیشتر می‌تواند در ورودی خانه حس آرامش بیشتری را ایجاد میکند و این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام ورود فضای آزاد بیشتری برای تعویض لباس و کفش‌ها داشته باشید.

تغییر دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

فضای نشیمن و پذیرایی اصلی‌ترین فضای خانه محسوب می‌شود و افراد زمان زیادی را در آن می‌گذرانند. تغییر این فضا موجب تغییر حال و هوای کل خانه می‌شود. با جند تغییر کوچک فضای کلی خانه را تغییر دهید.

تغییر رنگ دیوار

تغییر رنگ دیوارهای فضای نشیمن میتواند کل فضای خانه را تغییر دهد. برای این تغییر میتوان از کاغذ دیواری، دیوار پوش‌ها و رنگ‌کردن دیوارها استفاده کرد. در بین این روش‌ها رنگ کردن دیوار ارزانترین راه هست. میتوانید رنگ دیوارها را به رنگ‌های جدید و امروزی تغییر دهید. در دکوراسیون ۲۰۲۲ از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، کرم، رنگ‌های پاستیلی و رنگ سال ۲۰۲۲ دیده می‌شود. دیوارهایی تمیز و با رنگی نو می‌تواند کل فضای خانه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تغییر مبلمان

مبلمان دومین غنصر اصلی در فضای نشیمن و پذیرایی است. رنگ مبلمان با رنگ دیوارها باید در هماهنگی باشد. اگر قصد تغییر مبلمان منزل خود را دارید، یکی از مبل‌های خود را در رنگ دیگری قرار دهید تا روند تکرار شکسته شود. اما اگر نمی‌خواهید مبلمان را تغییر ندید، میتوانید به تغییر کوسن‌ها بپردازید. تغییر رنگ و مدل کوسن‌ها میتواند رنگ و رویی تازه به مبلمانتان بدهد. کوسن‌ها را در رنگ‌هایی متضاد با رنگ مبل انتخاب کنید.

در تغییر مبلمان مطابق با چیدمان منزل ۲۰۲۲ لازم است تا کمی مبل‌ها را از دیوارها دور کنید. چسباندن مبل به دیوار نه تنها فضای شما را بزرگ نشان نمی‌دهد بلکه فضای شما را خفه می‌کند. تا جایی که میتوانید مبلمان را از دیوارها با فاصله قرار دهید تا انرژی، هوای تازه و افراد به چرخش درآیند.

تغییر فرش و قالی

با تغییر فرش و قالی و یا تغییر جهت آنها، کمی کف خانه را خلوت‌تر و خنکتر کنید. میتوانید با انتخاب روفرشی‌های جدید ظاهر فرشتان را نیز تغییر دهید.

اضافه کردن گل و گیاه

حضور در طبیعت حس و حالی بی‌نظیر به انسان می‌بخشد و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. طبیعت حس تازگی و سرزندگی را وارد روح انسان می‌کند. اگر تجربه حضور در طبیعت را داشته باشید، میدانید که این احساس چگونه میتواند آرامش و لذتی بیشتر به شما دهد. در چند سال اخیر بیش از پیش از گل و گیاه به عنوان نمادی از طبیعت در چیدمان منزل استفاده شده است. گیاهان می‌توانند فضای خانه شما را بهاری کنند. چند گل و گلدان به خانه خود اضافه کنید و قسمتی از خانه را به آنها اختصاص دهید.

استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی را وارد منزل خود کنید و از قدرت تابش خورشید بهره‌مند شوید. به این منظور می‌توانید پرده‌های ضخیم را بردارید و به جای آن از پرده‌های حریر و نازک استفاده کنید.

استفاده از تزیینات دست‌ساز

استفاده از تزیینات دست‌ساز یکی از ترندهای سال ۲۰۲۲ است. وسایل دست‌ساز پر از انرژی هستند و انرژی سازنده آن را با خود همراه دارند. از طرفی دیگر این هنر و خلاقیت ذهن یک هنرمند است که با دستان خود به آن نما بخشیده است. با استفاده از تزیینات دست‌ساز دکوراسیون ۱۴۰۱ خود را به روز کنید. توجه داشته باشید که این راه زیاده روی نکنید و چند المان با رنگ‌های متضاد و مکمل رنگ اصلی خانه را انتخاب کنید. حتی میتوانید خودتان دست به کار شوید و هنر دست خودتان را در دکوراسیون خانه‌تان جای دهید.

استفاده از شلف و قفسه

استفاده از شلف و قفسه‌های چوبی یکی از ترندهای سال جدید است. میتوانید برروی شلف‌های چوبی گلدان‌های خود را قرار دهید و تا وسایل زینتی و دکورهای خود را چیدمان کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)