تجهیزات و دکوراسیون یک آشپزخانه مدرن را بشناسید

تجهیزات و دکوراسیون یک آشپزخانه مدرن را بشناسید

آشپزخانه قلب یک خانه هست و نحوه چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد. سبک‌های مختلفی برای طراحی آشپزخانه وجود دارد و امروزه یکی از سبک‌های مورد توجه طراحی آشپزخانه به سبک مدرن است.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که به چه آشپزخانه‌ای، آشپزخانه مدرن می‌گویند؟‌ طراحی آشپزخانه مدرن چگونه است؟ آیا تنها با دکوراسیون آشپزخانه مدرن یک آشپزخانه مدرن داریم؟ در یک آشپزخانه لاکچری و مدرن از چه تجهیزاتی استفاده می‌شود؟ در این متن به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آشپزخانه مدرن چیست؟

آشپزخانه مدرن نقطه مقابل آشپزخانه کلاسیک و سنتی است. در طراحی آشپزخانه مدرن شاهد استفاده بهینه از فضا به دور از تجملات و تزیینات اضافی هستیم. استفاده از رنگ‌های ساده وترکیب چند رنگ با هم، داشتن ظاهری خالی و استفاده از تجهیزات توکار از دیگر ویژگی‌های این سبک طراحی است. فرقی نمیکند شما یک آشپزخانه مدرن کوچک دارید و یا یک آشپزخانه بزرگ، طراحی آشپزخانه مدرن فارق از ابعاد و اندازه آن است.

در آشپزخانه مدرن سعی شده همه چیز به طور توکار قرار گیرد تا سادگی به حداکثر برسد. از جمله تجهیزات توکار آشپزخانه مدرن میتوان به فر توکار، هود مخفی و اجاق گاز توکار برقی اشاره کرد. همچنین در آشپزخانه لاکچری یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی نیز به صورت توکار در داخل کابینت قرار میگیرند.

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن نقش اصلی در شکل دهی آشپزخانه مدرن را دارد. همان طور که مشخص است، حجم بسیار زیادی از آشپزخانه را کابینت آن تشکیل میدهد و در واقع اصلی ترین عامل شکل دهی به آشپزخانه، کابینت آن است. اگر میخواهید آشپزخانه لاکچری و مدرنی داشته باشید، لازم است در ابتدا کابینت مدرن را انتخاب کنید. کابینت آشپزخانه مدرن بر خلاف کابینت‌های کلاسیک فاقد بخش‌های اضافی است. این بخش‌ها شامل کنده‌کاری، استفاده از شیشه و حتی دستگیره می‌شود. معمولا کابینت آشپزخانه مدرن کشویی و یا فشاری هستند.

تجهیزات آشپزخانه مدرن

تجهیزات آشپزخانه باید با سبک طراحی آشپزخانه مدرن هماهنگ باشد. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن، باید از تجهیزات آشپزخانه مدرن نیز استفاده کنید. این تجهیزات در تمام آشپزخانه ها استفاده می‌شوند و تنها شکل و فرم طراحی آنها متفاوت است. در ادامه به معرفی تجهیزات آشپزخانه مدرن میپردازیم.

هود مخفی

هود یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین وسایل و تجهیزات آشپزخانه هست و در فرم و شکل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. هود بو و دود را در هنگام آشپزی از خانه خارج میکند و هوای تازه را جایگزین آن می‌کند.هود ها در اشکال مورب، مخفی، جزیره و شومینه‌ای طراحی و تولید می‌شوند. اما در طراحی آشپزخانه مدرن تنها از هود مخفی استفاده می‌شود. هود مخفی دارای ظاهر و ساختاری مناسب و همانگ با سبک دکوراسیون مدرن می‌باشد و آشپزخانه را لاکچری و شیک میکند. هود مخفی نیز در مدل‌های مختلف و توسط کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود. اگر تمایل دارید مدل‌های مختلف هود مخفی را بینید و آنها را از نظر قیمت و کیفیت و قدرت مقایسه کنید در اینجا کلیک کنید.

اجاق گاز

انتخاب اجاق گاز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. توان قدرتی اجاق گاز، ظاهر هماهنگ با سبک مدرن و تعداد شعله‌های آن از مواردی است که هنگام انتخاب اجاق گاز برای آشپزخانه مدرن باید به آن توجه کنید. اجاق گاز مناسب برای آشپزخانه مدرن، گاز رومیزی یا صفحه‌ای است که در دو مدل گاز صفحه‌ای و گاز برقی وجود دارد.

اجاق گاز برقی

 اجاق گاز برقی ظاهری بسیار شیک و مدرنتر به نسبت گاز رومیزی دارد. از نظر ایمنی نیز ایمنی بالاتری دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. اگر زیاد اهل آشپزی کردن نیستید، گاز برقی گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه لاکچری و مدرن شماست. گاز برقی از تک شعله تا ۵ شعله و مدل‌های سرامیکی القایی طراحی شده و در بازار موجود است و انتخاب مدل آن به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. در اینجا انواع مختلف اجاق گاز برقی به همراه قیمت آمده است و میتوانید به راحتی با مدل‌های مختلف این مدل گاز آشپزخانه آشنا شوید.

اجاق گاز صفحه‌ای

اجاق گاز صفحه‌ای یا رومیزی یکی دیگر از مدل‌های گاز مناسب آشپزخانه مدرن می‌باشد که در دو شکل شیشه‌ای و استیل ساخته می‌شود. اجاق گاز صفحه‌ای با منبع گاز کار میکند. اگر از نظر ظاهر و هماهنگی با آشپزخانه مدرن بخواهیم این دو گاز را با هم مقایسه کنیم، گاز برقی به دلیل ظکل ظاهری و نوع کارکرد، امتیاز بالاتری را به دست می‌آورد، اما این به این معنی نیست که اجاق گاز رومیزی برای آشپزخانه مدرن مناسب نیست. گاز رومیزی شیشه‌ای ظاهری شیکتر دارد و گاز رومیزی استیل ساده‌تر است و راحتی استفاده از آن بیشتر است. شما میتوانید هر دو مدل این گازها را مشاهده و مقایسه کنید تا مدل مناسب خود را انتخاب کنید. برای مشاهده انواع مدل‌ها و قیمت اجاق گاز رومیزی استیل و یا اجاق گاز صفحه‌ای شیشه‌ای بر روی هر کدام کلیک کنید.

فر توکار

فر در آشپزخانه نقش پررنگ و برابری با اجاق گاز را دارد. از فر میتوایند برای پخت و پز غذا و کیک و شیرینی استفاده کنید. برای انتخاب فر مناسب آشپزخانه لاکچری و مدرن باید به سراغ فر توکار بروید. رنگ و نمای فر توکار را هماهنگ با رنگ آشپزخانه مدرن خود انتخاب کنید. اگر آشپزخانه روشنی دارید، از فر توکار سفید و اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه مدرن شما تیره است از فر توکار مشکی استفاده کنید. در اینجا میتوانید انواع مدل‌های فر توکار ایرانی و خارجی را به همراه قیمت فر توکار مشاهده کنید.

سینک گرانیتی

در آشپزخانه یک مثلث طلایی وجود دارد که شامل گاز، سینک و یخچال می‌شود. این سه عنصر، عناصر اصلی آشپزخانه هستند و نحوه جایگیری آنها در طراحی آشپزخانه مدرن اهمیت بالایی دارد. این را به این دلیل گفتیم که بدانید انتخاب سینک نیز نباید ساده انگاشته شود. سینک مناسب آشپزخانه مدرن و لاکچری، سینک گرانیتی است. سینک گرانیتی ظاهری بسیار شیک و مدرن و امروزی دارد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. سینک گرانیتی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و که میتوان آن را متناسب با رنگ قابل طراحی آشپزخانه هماهنگ کرد. محبوب ترین رنگ سینک گرانیتی رنگ سفید و مشکی است. اگر به دنبال سینک گرانیتی ایرانی و خارجی هستید، در اینجا کلیک کنید و انواع مختلف سینک گرانیتی را از نظر ظاهر، کیفیت و قیمت با هم مقایسه کنید.

شیر شاوری

در کنار سینک گرانیتی، شیر ظرفشویی نیز لازم است. شیر ظرفشویی هماهنگ و مناسب برای یک آشپزخانه مدرن و لوکس، شیر شاوری است. نام دیگر شیر شاوری، شیر شلنگ دار هست. شیر شاوری کنترل و آزادی عمل بیشتری را در مقایسه با شیر ظرفشویی‌های دیگر در اختیار شما قرار میدهد. شیر شلنگ دار با حالت ارتجاعی خود این امکان را فراهم میکند تا دورترین نقطه سینک را نیز مورد شستشو قرار دهید. شیر شلنگ دار دارای مدل‌ها و طرح‌های مختلفی است که شما میتوانید در اینجا آنها را مشاهده نمایید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)