نورپردازی مدرن و جذاب حمام و دستشویی

نورپردازی مدرن و جذاب حمام و دستشویی

نورپردازی یکی از ارکان اصلی دکوراسیون محسوب می‌شود و زیبایی فضا را دو چندان میکند. به عبارتی دیگر شما جایی را میبینید که روشن هست و با نورپردازی میتوانید فضایی را که دوست دارید دیده شود را روشن کنید و زیبایی دکوراسیون خانه خود را نمایش دهید. معمولا وقتی صحبت از نورپردازی خانه می‌شود، آخرین مرحله نوبت به سرویس بهداشتی و حمام می‌رسد. حمام و دستشویی یکی از مکان‌های مهم خانه به حساب می‌آید و روشنایی، نورپردازی و زیبایی آن اهمیت بالایی دارد. در اینجا قصد داریم شما را با نورپردازی حمام، این فضای چالش برانگیز بیشتر آشنا کنیم.

نورپردازی حمام و دستشویی

همان‌طور که گفتیم نورپردازی درست در زیباتر نشان دادن طراحی و دکوراسیون تاثیر بالایی دارد و در دکوراسیون مدرن نورپردازی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. البته لازم است دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام شما نیز زیبا و جذاب باشد و اگر دکوراسیون مدرن و جذابی ندارید، ابتدا با تغییراتی حمام خود را به یک حمام مدرن و لوکس تبدیل کنید.. نوع و سبک دکوراسیون تحت تاثیر اندازه و فضای سرویس بهداشتی نیز هست و شما می‌توانید نگاهی به مقاله طراحی و دکوراسیون حمام لاکچری برای حمام بزرگ و کوچک بیندازید.

برای نورپردازی درست و مدرن حمام و سرویس بهداشتی باید نکاتی را در نظر بگیریم تا هنگام استفاده از حمام، حس آرامش و زیبایی و راحتی را تجربه کنیم.

نور بالای روشویی یا نور اطراف آینه؟

یکی از اشتباهات رایج در نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی، نصب منبع نوری بالای روشویی است. این کار شاید در ایتدا زیبا به نظر بیاید و به واسطه آیینه نورفضا را دو چندان کند، اما کاملا اشتباه هست. زیرا هنگام استفاده از آیینه و آرایش کردن نور زیادی به چشم شما می‌خورد و پیشانی بیش از حد روشن و زیر چشم و چانه کاملا تاریک می‌شود. بنابراین لازم است تا منبع نوری خود را در اطراف آیینه نصب کنید تا با ایجاد سایه و نور مناسب به راحتی و به خوبی خود را در آیینه ببینید. بهترین فاصله برای نصب لامپ دیواری در کنار آیینه ۱۵۰ تا ۱۶۵ سانتی متری از زمین می‌باشد که تقریبا برابر با ارتفاع چشم انسان هست.

روشنایی اطراف وان و دوش

در نورپردازی حمام مدرن، نور اطراف وان و یا دوش نیز اهمیت پیدا میکند و باید به حدی باشد که براحتی بتوانید نوشته پشت شامپو را بخوانید. در نورپردازی اطراف وان لازم است جهت تابش نور به سمت پایین در نظر گرفته شود. از آنجایی که اطراف وان و دوش همیشه مرطوب هست و ارتباط آب و برق با هم خطرناک هست، لازم است از لامپ و منابع نوری مناسب برای محیط‌های مرطوب استفاده کنید تا ایمنی حمام حفظ شود. اگر کنار وان خود قفسه‌هایی دارید ،آنها را با نورهای رشته‌ای  روشن کنید.

توجه داشته باشید که فضای وان و جکوزی بهتر است کم نور باشد تا احساس آرامش و ریلکسی بیشتری داشته باشید. بنابرین از نورهایی با ولتاژ پایین استفاده کنید و فضای دوش و وان را بیش از حد روشن نکنید.

ایده‌هایی برای نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

نورپردازی حمام های کوچک و بزرگ با هم متفاوت می‌باشد و در حمام های کوچک بهتر است از نورهای روشن و سفید استفاده شود تا فضا بزرگتر به نظر بیاید. اما در حمام‌های بزرگ محدودیت‌های کمتری برای انتخاب نوع و رنگ نور وجود دارد. در ادامه طرح‌هایی برای نورپردازی حمام را معرفی میکنیم.

استفاده از نور توکار

اگر فضای کوچکی دارید و یا دوست ندارید لامپ‌ها در فضای حمام شما خودنمایی کنند، انتخاب نور توکار انتخابی مناسب برای شماست. در نورپردازی توکار، منابع نوری در شیارهای سقف قرار میگیرند و یا روی آنها با محفظه‌هایی پوشیده می‌شود.

استفاده از لامپ‌های رشته‌های

این روزها استفاده از لامپ‌های رشته‌ای باب شده و در نورپردازی مدرن نیز به چشم می‌خورد. شما می‌توانید از لامپ‌های رشته‌ای در اطراف سقف، پشت شیشه‌ها، زیر روشویی و کناره قفسه‌ها  استفاده کنید.

استفاده از لامپ دیواری

در طراحی کلاسیک، بهترین انتخاب منبع روشنایی در حمام، لامپ‌های دیواری است. لامپ‌های دیواری فضایی آرام و دلنشین را ایجاد میکنند.

استفاده از لوستر

شاید به نظر بیاید استفاده از لوستر در حمام ایده‌ای متناسب و هماهنگ با فضا نیست، اما اگر حمام بزرگی دارید میتوانید از لوستری مناسب با دکوراسیون خود استفاده کنید و حمامی لوکس و شیک داشته باشید. انتخا لوسترهای کریستال برای حمام‌های روشن و کمی سنتی بسیار زیباست و فضا را درخشان تر میکند.

اگر حمام شما فضایی دراماتیک و روستایی دارد از لوستر‌های آنتیک استفاده کنید و فضا را با نور کم  و ایجاد سایه و روشن‌ها زیباتر کنید.

استفاده از چند منبع نوری مختلف

اگر حمام بزرگی دارید، میتوانید از چند منبع نوری مختلف استفاده کنید. همچنین نور طبیعی را فراموش نکنید و از آن نیز استفاده کنید. استفاده از نور طبیعی فضا را بسیار زیبا و آرام میکند و نور دلنشینی و مناسبی را در اختیار شما می‌گذارد. در این موارد میتوانید با یک منبع نوری مرکزی مانند لوستر، کل فضا را روشن کنید. در اطراف آیینه از چراغ‌های دیواری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از لامپ‌های چند رنگ استفاده کنید و با استفاده از سیستم کنترلی نور و رنگ مناسب را برای خود تنظیم کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)