۱۰ ترند جاب و هیجان انگیز دکوراسیون و چیدمان در سال ۲۰۲۲

۱۰ ترند جاب و هیجان انگیز دکوراسیون و چیدمان در سال ۲۰۲۲

در آغاز هر سال بسته به شرایط و تحولات جهانی تغییراتی در طراحی داخلی و دکوراسیون ایجاد می‌شود تا با این تغییرات محیط با جریان زندگی همراستا شود و نیازهای روحی بشر را پاسخگو باشد. علاوه بر تغییرات دکوراسیون داخلی، هرساله رنگی به عنوان رنگ سال نیز توسط موسسه رنگ پنتون معرفی می‌شود. رنگ نیز براساس روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر احساسات افراد براساس مطالعات گسترده، انتخاب می‌شود. در ادامه ترند سال ۲۰۲۲ از نظر رنگ و طراحی داخلی بررسی شده است.

پالت رنگ سال ۲۰۲۲

ویروس کرونا در سال‌های گذشته تاثیر بسیاری بر روند زندگی گذاشته و تمام صنایع از جمله صنعت مد را با تغییراتی همراه کرده است که اغلب آسیب زننده بود. از این رو رنگ‌های سال ۲۰۲۲ به نوعی انتخاب شده که شادی و انرژی را یادآوری کنند. رنگ سال ۲۰۲۲ عبارت‌اند از:

  • صورتی پررنگ مشابه گل ارکیده:‌یادآور سرزندگی
  • قهوه‌ای در کنار کرم کره‌ای:‌یادآور تعادل
  • سبز زیتونی:‌نماد صلح و آرامش
  • آبی اقیانوسی:‌ ورود به ژرفای آرامش

برای تغییرات دکوراسیون منزل خود میتوانید از پالت رنگ سال ۲۰۲۲ استفاده کنید. میتوان المان‌هایی با رنگ‌های فوق را در تزیینات فضا بکار برد و سال جدید را با سرزندگی، تعادل و آرامش آغاز کرد و به امید صلح آن را سپری کرد. در ادامه این مقاله به سبک دکوراسیون ترند سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

ترند چیست؟‌

ترند کلمه‌ای است که بتازگی وارد دنیای گسترده واژگان شده و فراگیر شدن یک جریان در آینده و البته آینده نزدیک اشاره می‌کند. این واژه در دنیای مجازی گسترش یافته و امروزه به یکی از کلمات پرتکرار در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. در حوزه دکوراسیون نیز ترند دکوراسیون ۲۰۲۲، به سبک‌های دکوراسیون فراگیر و مناسب سال اشاره دارد.

ترند دکوراسیون ۲۰۲۲

از اواخر سال ۲۰۱۹ کرونا ویروس روند زندگی را تغییر داد و به موجب آن تغییرات در سطح جهانی گسترش یافت که همه ما به خوبی از آن باخبر هستیم. این شرایط موجب پاندمی و خانه نشینی شد و تغییرات روانی در افراد ایجاد کرد. حال جامعه نیاز به آرامش و سرزندگی بیشتری دارد تا بتواند نیروی از دست رفته خود را جبران کند. ترند چیدمان ۲۰۲۲ تلاش کرده تا با رعایت اصول چیدمان و طراحی داخلی، تنش و استرس را دور کند و فضایی آرام و لذت بخش را ایجاد کند. از اینرو چند سبک دکوراسیون به عنوان ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ معرفی شده است.

سبک مینیمالیست

سبک مینیمال از سال‌های گذشته یکی از سبک‌های خاص و محبوب بوده که در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. دکوراسیون مینیمالیست به معنی حذف وسایل غیر ضروری است و در مینیمالیست افراطی تنها وسایل کاملا ضروری در فضا قرار میگیرد. تغییرات اتفاق افتاده موجب شده تا بسیاری از افراد به صورت دورکاری مشغول باشند و زمان زیادی را در خانه بگذرانند. از اینرو چیدمان فضا باید به نحوی باشد که فاقد شلوغی، هیجان و استرس باشد. سبک دکوراسیون مینیمالیست، مناسبترین سبک دکوراسیون برای ایجاد چنین فضایی است.

فضاهای چند کاربردی

یکی از ترندهای دکوراسیون سال ۲۰۲۲ ایجاد فضا، اتاق، مبلمان و وسایل چند منظوره است. این ایده از آنجایی باب شد که مردم خواستند بیشترین استفاده را از فضای منزلشان داشته باشند و در زمان پاندمی نیاز به فضای آزادتر، بیشتر از قبل حس شد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت وسایل چند منظوره، کوچک شدن خانه‌هاست. امروزه دیگر تجمل و داشتن وسایل مختلف و متعدد مورد توجه نیست، بلکه افراد تمایل دارند زندگی متعادل‌تر و آزادتری داشته باشند. به همین دلیل تمرکز طراحان به سمت طراحی مبلمان چندمنظوره، تاشو و کم جا هست.

رنگ محیط

همان طور که گفته شد، رنگ بر روان افراد تاثیر گذار هست و هنگام انتخاب رنگ باید به روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر روح و روان نیز اهمیت داد. رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۲ براساس نیاز اکثریت جامعه و محبوبیت رنگ‌ها انتخاب شده است.

استفاده از رنگ‌های خنثی و طبیعی

رنگ‌های خنثی و طبیعی همیشه زیبا و مد هستند و مورد استقبال قرار می‌گیرند. در سبک مینیمالیستی نیز از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. این دو امر موجب شده تا در سال ۲۰۲۲ بیشتر از قبل شاهد استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، بژ، سفید و قهوه‌ای باشیم.

ترکیب رنگ سبز و صورتی

پیشنهاد دیگر طراحان، یک ترکیب رنگی خاص، آرامش بخش و شاد است، ترکیب رنگ صورتی و سبز زیتونی که از گروه رنگ‌های سال ۲۰۲۲ نیز می‌باشند. ترکیب این دو رنگ در بین رنگ‌های ترند دکوراسیون قرار گرفته و حس آرامش و رضایت را به همراه می‌آورد. این دو رنگ میتوانند در کنار رنگ‌های خنثی قرار بگیرند.

همزیستی و سازگاری با طبیعت

طبیعت آرامش بی انتهایی دارد و این آرامش را هنگامی که چند ساعتی در طبیعت و به دور شلوغی و هیاهوی شهری سپری کرده‌اید، احساس کرده‌اید. در سال‌های گذشته صنعت آسیب‌های بسیاری به محیط زیست وارد کرده و حال زمان جبران است. از اینرو معماران و مهندسین و تمامی مردم دنیا سعی کرده‌اند انتخاب‌های خود را به سمتی ببرند که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند.

مصالح پایدار و سازگار با محیط زیست

در سال ۲۰۲۲ مواد و متریال سازگار با محیط زیست محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و مردم به دلیل آگاهی از مشکلات محیط زیستی در تلاش برای انتخاب متریال سازگار با محیط زیست هستند. از جمله این انتخاب‌ها می‌توان به مبلمان و کفپوش سازگار با محیط زیست،لوازم گرمایشی کم مصرف، نورپردازی متعادل، استفاده از پنل‌های خورشیدی، تهیه وسایل قابل بازیافت و حذف مواد سمی و برپایه نفت آسیب زننده به محیط زیست اشاره کرد.

اتصال به طبیعت

با الهام از طبیعت در دکوراسیون سال ۲۰۲۲ از گیاهان در خانه بسیار استفاده شده است و نمادی از آرامش و سکوت در خانه هستند. اگر نمیتوان به طبیعت رفت می‌توان آن را به خانه آورد. با تهیه چند گیاه آپارتمانی سبز فضای خود را پرنشاط و زنده نگهدارید. گیاهان با تهویه هوا و حذف انرژی منفی نیز به فضا آرامش بیشتری می‌دهند.

تزئینات دست ساز

وسایل تزئینی همیشه مورد توجه افراد بوده و از آناه در چیدمان و طراحی داخلی منازل استفاده شده است. در سال ۲۰۲۲ تزئینات دست ساز ترند شده است. وسایل دست ساز پر از انرژی خالق اثر هستند و با دستی توانا و ذهنی خلاق تولید شده‌اند و ارزش بالایی دارند.

 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)