محبوب‌ترین طرح‌های دکوراسیون داخلی 2024

محبوب‌ترین طرح‌های دکوراسیون داخلی 2024

هر ساله طرح و سبک دکوراسیون داخلی تغییر می‌کند و ایده‌هایی جدید روی کار می‌آید و در این ایده‌ها شرایط جهانی و روحیه انسان‌ها حائز اهمیت است. نوع دکوراسیون یک خانه نشانی از طرز تفکر و سطح دانش خانواده است و به نوعی علایق و سلیقه‌های آنها را نشان می‌دهد. در دکوراسیون داخلی 2024 نیز موارد مختلفی در نظر گرفته شده است تا خانه‌ای جذاب، شیک و در عین حال راحت و آرامش بخش ایجاد شود. در بین طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده نیز برخی از طرح‌ها بین عموم مردم بیشتر پذیرفته می‌شود و نشان از هماهنگ بودن آن با شرایط و تفکر جهانی است.

نقش طبیعت در طراحی دکوراسیون 2024

در سبک طرح‌های دکوراسیون داخلی 2024 مانند سال قبل عناصر طبیعی نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کنند. در تمامی این طرح‌ها از عناطر طبیعی از جمله گیاهان استفاده شده است. از طرفی دیگر اهمیت استفاده از موادی که به طبیعت آسیب نمی‌زند نیز بالا رفته و تولیدکنندگان هم سعی می‌کنند تا محصولاتی سازگار با محیط زیست را تولید کنند. امسال در بیشتر طراحی‌های برتر و ترند شده به این نکته نیز توجه شده تا آسیب کمتری به طبیعت وارد شود.

وقتی اسم طبیعت را می‌شنویم آنچه به ذهن می‌آید آرامش، لطافت و نرمی است اما در طبیعت بارها و بارها شاهد هیجان، حرکت، سرزندگی و بازیگوشی نیز هستیم و در طراحی‌های سال 2024 تمامی این صفات در نظر گرفته شده است. در ادامه چندی از محبوب‌ترین طرح‌های دکوراسیون داخلی 2024 را معرفی کرده‌ایم.

طبیعت گرایی

همان طور که گفته شد طبیعت مهم‌ترین عامل در طراحی 2024 است. تعداد دوستداران طبیعت یا بیوفیلیک‌ها در جهان رو به افزایش است و همین امر باعث شده که در طراحی دکوراسیون داخلی نیز به این امر توجه ویژه‌ای شود.

در گذشته اگر در زمینی که قرار بود سازه‌ای ساخته شود، درختی وجود داشت آن درخت قطع می‌شد یا در بهترین حالت به جای دیگری منتقل می‌شد. اما امروزه افراد دوست دارند در خانه خود درخت داشته باشند و نوع طراحی‌ها به سمن رفته است که یک درخت از میان خانه آنها عبور کند و از سقف رد شود و به آسمان برسد. البته امکان چنین نوع طرحی برای آپارتمان نشین‌ها وجود ندارد اما در حال حاضر از جمله طرح‌های محبوب و ترند سال است.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح طبیعت

از آنجایی که آموردن بخشی از طبیعت به خانه‌های آپارتمانی امکان پذیر نیست برخی راه دیگری را جایگزین کرده‌اند و از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های طبیعت استفاده می‌کنند. این نوع کاغد دیواری‌ها برای یک دیوار در هر فضا مناسب است. این مدل کاغذ دیواری‌ها دارای طرح‌های مختلفی هستند و می‌توانید بسته به روحیه و سلیقه خود یکی از مدل‌های آن را انتخاب کنید.

قرار دادن گیاهان طبیعی در خانه

از دیگر مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی 2024 به چشم می‌خورد استفاده از گیاهان در خانه است. بسته به نوع دکوراسیون ممکن است گیاهان و گلدان‌ها در همه جای خانه پراکنده شوند مانند سبک بوهمی، یا مانند سبک مینیمال یک گلدان بزرگ در گوشه‌ای قرار گیرد.

استفاده از قوس‌ها

در طراحی دکوراسیون داخلی 2024 با الهام از معماری رنسانس قوس‌ها دوباره جان تازه‌ای گرفته‌اند و در طراحی‌های 2024 به چشم می‌خورند. از قوس‌ها می‌توان در درگاه‌ها، پنجره، دیوارهای جداکننده، آینه و حتی به صورت افکت‌های رنگی استفاده کرد. قوس‌ها نمادی از قدرت و پشتیبانی هستند و نشان می‌دهند شما قوی‌تر از آنچیزی که فکر می‌کنید هستید، همچنین نمادی از قدرت جاودانه نیز هستند.

استفاده از دکورهای منحنی و قوسی شکل

اگر امکان ایجاد سازه قوسی در بخشی از خانه شما وجود ندارد می‌توانید از دکورهای منحنی شکل استفاده کنید. در طرح‌های 2024 استفاده از شکل هندسی دایره و قوس بیشتر از دیگر شکل‌های زاویه دار به چشم می‌خورد. این قانون نانوشته در تمام بخش‌های دکوراسیون به چشم می‌خورد. به عنوان یک لوستر دو شاخه قوسی شکل فضای حال یا اتاق نشیمن را روشن می‌کند. در کتابخانه و قفسه بخشی به شکل نیم دایره برش خورده است. از مبل‌هایی استفاده می‌شود که لبه بالایی آنها گرد است. میزهای گرد جلوی مبلمان قرار می‌گیرد. حتی می‌توانید از قالیچه‌های گرد استفاده کنید.

فضایی برای فرار عاطفی و توجه به خود

در چند سال گذشته ویروس کرونا انسان را خانه نشین کرد و تعریف خانه و استفاده از فضای خانه با قبل تغییر کرد. از طرفی دیگر با توجه به گسترش آگاهی بسیاری از افراد به سلامت روان خود اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند در خانه‌ خود فضایی را برای افزایش آرامش خود ایجاد کنند. این فضا، فضایی بیشتر از یک خلوت گاه است. در واقع در طراحی دکوراسیون داخلی 2024 تلاش شده تا با خلاقیت بیشتر فضایی ایجاد شود که متناسب با علایق فرد باشد و همچنین بتواند خلاقیت فرد را افزایش دهد. این فضا می‌تواند به هر چیزی تعلق گیرد، مانند اتاق نقاشی، اتاق ماساژ، اتاق موسیقی و بسیاری دیگر. 

بازگشت به لوکس گرایی

در چند سال اخیر موجی از زندگی و طراحی مینیمال روی کار آمد اما نتوانست خود را فراگیر کند و عهده معدودی جذب آن شدند. در حال حاضر دوباره مفهوم ماکسیمالیست و لوکس گرایی جان تازه‌ای گرفته است. البته در کنار این لوکس گرایی سبک دکوآرت نیز بسیار محبوب شده و بسیاری از افراد به سمت آن جذب شده‌اند.

در این سبک لوکس گرایی استفاده از تزینات فلزی و طلاکوب شده بسیار به چشم می‌خورد. بافت‌ها بار دیگر برگشته‌اند و شاهد استفاده از طرح‌های بافت‌دار روی دیوارها هستیم.

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

یکی دیگر از طرح‌های دکوراسیون داخلی 2024 طراحی به سبک اسکاندیناوی است. در این سبک طراحی توجه ویژه‌ای به استفاده از عناصر و متریالیمرغوب و باکیفیت می‌شود. در کنار آن استفاده از رنگ سفید، مواد طبیعی، استفاده از چوب و داشتن نور زیاد اهمیت ویژه‌ای دارد. در این طرح همچنان سادگی حفظ شده است و با فضایی شلوغ روبرو نمی‌شویم. البته سادگی این طرح بسیارکمتر از سبک مینیمال است. همچنین در سبک اسکاندیناوی شاهد استفاده از رنگ‌های گرم هستیم. نوع طراحی کاملا زنده و پویا است و افراد احساس سرزندگی پیدا می‌کنند.

سبک تکنو

سبک دکوراسیون تکنو یکی از سبک‌های سخت و پیچیده است و در آن به جزئیات بسیار توجه شده است. درواقع توجه بیش از حد به جزئیات است که این سبک را پیچیده می‌کند. این سبک بیشتر برای فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در سال 2024 شاهد استفاده از این سبک دکوراسیون در خانه‌های بزرگ هستیم.

در این طرح از فلز، شیشه و پلاستیک استفاده می‌شود. لوله‌کشی‌ها که به صورت توکار و پنهان کار می‌شود در این سبک طراحی به صورت روکار قرار می‌گیرند. منابع نوری یا لامپ‌ها نقش پررنگی در این طراحی دارند. در بالای میز ناهار خوری خانه‌ای که به سبک تکنو طراحی شده حتما شاهد شاخه‌های نوری با چیدمان منحصر به فردی خواهید بود. همچنین در این سبک دکوراسیون شاهد استفاده از رنگ‌های تند و گرم هستیم.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)