استفاده از توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی؟

استفاده از توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی؟

یکی از سوالاتی که افراد در زمان انتخاب نوع توالت سرویس بهداشتی به دنبال پاسخ آن هستند، این است که توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی؟ هر یک از این دو مدل توالت مزایا و معایبی را دارند و باید متناسب با شرایط و نیازهای افراد انتخاب شود. در عمرانیاز می‌خواهیم با بررسی کامل مزایا و معایب توالت فرنگی و ایرانی به شما کمک کنیم تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید و بین توالت فرنگی و ایرانی یکی را انتخاب کنید.

چرا باید به انتخاب مدل توالت اهمیت داد؟

برخی از افراد دلیلی نمی‌بینند تا در زمان انتخاب، زمانی را برای بررسی بین دو مدل توالت ایرانی و فرنگی داشته باشد. نوع توالت ارتباط مستقیمی با وضعیت سلامتی انسان دارد. همچنین هر فرد روزانه از سرویس بهداشتی چند بار استفاده می‌کند و باید سرویس بهداشتی متناسب با شرایط جسمی او باشد. به عنوان مثال افرادی که کمردرد و زانو درد دارند نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند و در مقابل افرادی که مشکلات گوارشی دارند استفاده از سرویس ایرانی برایشان بهتر است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی باید شرایط افراد را در نظر بگیرید و متناسب با کسانی که قرار است از سرویس بهداشتی استفاده کنند توالت فرنگی یا ایرانی را انتخاب کنید.

توالت فرنگی خوبه یا ایرانی

برای آنکه بتوانیم پاسخ دقیقی به سوال توالت فرنگی بهتره یا ایرانی بدهیم لازم است هر یک از این دو نوع توالت را بررسی کنیم.

بررسی معایب و مزایای توالت ایرانی

قبل از خرید توالت ایرانی بهتر است مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید (مقاله راهنمای خرید توالت ایرانی را مطالعه کنید!).

در ادامه به بررسی مزایا و معایب توالت ایرانی می پردازیم.

مزایای توالت ایرانی

توالت ایرانی که با نام توالت آسیایی یا شرقی هم در سراسر دنیا شناخته می‌شود، نوعی توالت است که از گذشته در ایران، کشورهای آسیای شرقی و آفریقا قرار داشته و همه ما به خوبی آن را می‌شناسیم. برای استفاده از این توالت باید به حالت نشسته یا چمباتمه درآمد. این مدل نشستن فشاری را بازانو و کمر وارد می‌کند و برای کاهش این فشار و استفاده راحت‌تر توالت ایرانی در گذر زمان در مدل‌های طبی نیز طراحی شد. تفاوت مدل طبی و مدل معمولی میزان شیبی است که هنگام نشستن ایجاد می‌شود. در مدل طبی مقدار شیب به سنگ توالت داده شده تا نشستن و بلند شدن را راحت‌تر کند.

توالت ایرانی به دلیل شکل نشستن روی آن باعث ایجاد فشار به قسمت شکمی و روده بزرگ می‌شود. این فشار باعث می‌شود تا عمل دفع راحت‌تر انجام گیرد. بنابراین این مدل از توالت برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی مانند یبوست هستند بهتر است.

توالت فرنگی بهتره یا ایرانی

معایب توالت ایرانی

از طرف دیگر نشستن و بلند شدن از روی توالت ایرانی آسان نیست و افرادی که دچار زانو درد، کمردرد، مشکلات مفاصل، آرتروز و یا مشکلات عدم تعادل هستند، نمی‌توانند به راحتی از این توالت استفاده کنند. بنابراین برای این گروه از افراد فواید توالت فرنگی بیشتر از ایرانی است.

آیا استفاده از توالت ایرانی ضرر دارد؟

برای آنکه بدانیم توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی، باید ضرر‌های هر یک را بدانیم و با هم مقایسه کنیم. استفاده از توالت ایرانی به خودی خود برای افرادی که وضعیت جسمی سالمی دارند و هنگام نشستن و بلند شدن روی توالت دردی در زانو و کمر خود احساس نمی‌کنند، هیچ ایرادی ندارد. البته برخی از افراد از احتمال پاشیده شدن ادرار یا مدفوع به پاها در هنگام استفاده از توالت ایرانی شکایت دارد و این امر به دلیل نزدیکی سطح کاسه به پا و نبود مانع بین آنها است. لازم به ذکر است که استفاده از توالت ایرانی برای افرادی که دچار مشکلات جسمی مانند دردهای استخوانی، مشکلات مفصلی، بیماری‌های قلبی و عروقی هستند مناسب نیست و نباید از توالت ایرانی استفاده کنند، زیرا حالت نشستن و چمباتمه زدن فشار زیادی را به آنها وارد می‌کند و می‌تواند مشکلات آنها را افزایش دهد.

بررسی مزایا و مضرات توالت فرنگی

در بخش دوم پاسخ به سوال توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی؟ به بررسی توالت فرنگی می‌پردازیم. توالت فرنگی در کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گرفته و به همین دلیل به آن فرنگی گفته می‌شود. در طول تاریخ و طی تبادلات بین کشورها این شکل از توالت در کشور ما نیز رایج شده و به علت مزایای استفاده در طول زمان خرید توالت فرنگی (مقاله راهنمایی خرید توالت فرنگی را مطالعه کنید!) محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. توالت فرنگی امروز تنوع مدل‌های زیادی هم دارد و به صورت وال هنگ نیز تولید می‌شود.

مزایای توالت فرنگی

در ابتدا به بررسی مزایای توالت فرنگی می‌پردازیم. نشستن روی توالت فرنگی دقیقاً مانند نشستن روی صندلی است. به همین دلیل افرادی که دچار مشکلات جسمی هستند به راحتی می‌توانند روی توالت فرنگی بنشیند. این مدل از توالت فشاری به زانو و کمر مفاصل پا وارد نمی‌کند. به همین دلیل افرادی که سن بالایی دارند و یا مشکلات پا و کمر دارند در هنگام استفاده از توالت فرنگی درد بیشتری را احساس نخواهند کرد.

تمیز کردن توالت فرنگی نسبت به توالت ایرانی بسیار ساده‌تر است به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد.

معایب توالت فرنگی

اما اگر بخواهیم نگاه عادلانه به این مدل توالت داشته باشیم و با اطمینان بگوییک توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی، باید معایب توالت فرنگی را هم بررسی کنیم. یکی از معایب توالت فرنگی که باعث می‌شود برخی از افراد توالت ایرانی را ترجیح دهند، عدم تماس بدن با سطح توالت است. از آنجایی که در زمان استفاده از توالت ایرانی هیچ قسمتی از بدن تماس مستقیم با کاسه ندارد بسیاری از افراد توالت ایرانی را تمیزتر می‌دانند. اما در زمان استفاده از توالت فرنگی سطح پوست با بخش نشیمن در تماس کامل است. به دلیل تماس پوستی در زمان استفاده از توالت فرنگی احتمال انتقال بیماری‌های پوستی مانند قارچ وجود دارد. به همین دلیل بهتر است در اماکن عمومی از توالت فرنگی استفاده نشود و یا در زمان استفاده از کاورهای توالت فرنگی استفاده شود.

دومین عیبی که می‌توان برای توالت فرنگی در نظر گرفت زاویه نشستن در زمان تخلیه روده است. برای آنکه روده و رکتوم بتوانند دفع راحت‌تر داشته باشند، بدن باید به سمت جلو خم شود ایجاد زاویه ۳۵ تا ۴۵ درجه بین شکم و پا باعث دفع بهتر می‌شود. از آنجایی که در زمان نشستن روی توالت فرنگی این زاویه ایجاد نمی‌شود برخی از افراد به خصوص افرادی که دچار بیماری‌های روده‌ای مانند یبوست هستند با مشکل مواجه می‌شوند. البته راه حل این مشکل بسیار ساده است شما می‌توانید یک چهار پایه کوتاه را زیر پای خود قرار دهید و کمی بدن را به سمت جلو خم کنید تا یک زاویه ۳۵ تا ۴۵ درجه ایجاد شود.

مضرات توالت فرنگی

برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید:

در نهایت کدام را انتخاب کنیم توالت ایرانی یا فرنگی؟

در این متن سعی کردیم با بررسی مزایا و معایب دو مدل توالت اطلاعات کامل را به شما بدهیم تا بتوانید به سوال توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی پاسخ دهید.

همانطور که گفته شد مزیت‌ها و معایبی در هنگام استفاده از توالت ایرانی و فرنگی وجود دارد. نشستن روی توالت ایرانی و قرار گرفتن در وضعیت چمباتمه برای راحتی دفع موثر و برای دردهای مفصل و استخوان مضر است. استفاده از توالت فرنگی هم بسیار آسان است و افراد با مشکلات جسمی می‌توانند از این توالت استفاده کنند. در مقابل به دلیل تماس پوستی و عدم رعایت نظافت افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند قارچ قرار می‌گیرند. بنابراین به طور قطع می‌توان گفت توالت فرنگی بهتره یا توالت ایرانی بلکه شما باید متناسب با محل استفاده، شرایط افراد و دیگر موارد مهم یکی از این دو مدل توالت را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما قرار دادن هر دو توالت در صورت داشتن فضای کافی است. در این صورت افراد می‌توانند متناسب با وضعیت جسمی خود توالت ایرانی یا فرنگی را انتخاب کنند.

توالت ایرانی یا فرنگی

شاید برای تان مفید باشد:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)