آشپزخانه خود را مدرن و هوشمند سازید

آشپزخانه خود را مدرن و هوشمند سازید

در چند دهه اخیر علم و تکنولوژی پیشرفت شایانی داشته و فناوری و تجهیزات زندگی به سمت هوشمند شدن پیش رفته است. در چند سال اخیر نیز شاهد هوشمند سازی بسیاری از موارد از جمله تجهیزات و وسایل خانه بودیم. یکی از قسمت های مهم هر خانه‌ای آشپزخانه آن هست و نمیتوان در یک خانه هوشمند از آشپزخانه هوشمند آن چشم پوشی کرد. همچنین به دلیل اهمیت بالای آشپزخانه میتوان هوشمندسازی خانه را از آشپزخانه شروع کرد. اگر قصد دارید وسایل آشپزخانه خود را نو کنید، پیشنهاد میکنیم آنها را هوشمند کنید و یک آشپزخانه مدرن و هوشمند برای خود بسازید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آشپزخانه هوشمند دقیقا چیست؟

آشپزخانه مدرن و هوشمند

خانم‌های خانه دار در طول روز کارهای بسیاری را انجام میدهند و میتوان گفت در تمام ساعات روز مشغول به کار هستند، حال رسیدگی به کارهای خانه و خانه‌داری برای خانم‌های شاغل نیز چندیدن برابر دشوارتر هست و به یک چالش برای آنها تبدیل شده است. چه خوب می‌شود اگر بتوان برخی از کارها را به طور خودکار انجام داد. مثلا هنگامی که از سرکار در راه برگشت به خانه هستید، بتوان ماشین لباس شویی را روشن کرد و قهوه ساز را طوری تنظیم کرد که هنگام ورود به خانه قهوه آماده نوشیدن باشد. امروزه این جملات رویا نیست و می‌توان با هوشمندسازی آشپزخانه آنها را به واقعیت تبدیل کرد.

آشپزخانه هوشمند چیست

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بسیاری از وسایل به هوش مصنوعی مجهز هستند و وسایل و تجهیزات آشپزخانه نیز از این مستثنی نیست. هوش مصنوعی و استفاده از اینترنت این امکان را فراهم کرده تا وسایل و تجهیزات آشپزخانه را از راه دور و با گوشی موبایل خود کنترل کرد. به عنوان مثال شما میتوانید به راحتی و از کیلومترها دورتر، دمای یخچال و فریزر را تنظیم کنید، ماشین ظرفشویی و لباس شویی خود را روشن کنید، تهویه هوا را چک کنید، سیستم نورپردازی آشپزخانه خود را مدیریت کنید و از امنیت خانه خود مطلع شوید.

شما میتوانید با هوشمند سازی وسایل و تجهیزات آشپزخانه خود، یک آشپزخانه مدرن و هوشمند داشته باشید و با گوشی همراه خود و از راه دور بسیاری از موارد را مدیریت و کنترل کنید.

تجهیزات هوشمندسازی آشپزخانه

امروزه بسیاری از وسایل و تجهیزات آشپزخانه هوشمند شده اند و یک آشپزخانه مدرن با وسایلی هوشمند تجهیز می‌شود. با هوشمند سازی آشپزخانه دیگر نیازی به نیروی انسانی نیست و آشپزخانه شما خود طبق برنامه‌ای که از شما گرفته مشغول به کار می‌شود. در ادامه تجهیزات هوشمند آشپزخانه را معرفی میکنیم.

یخچال هوشمند

یکی از تجهیزات هوشمند سازی شده برای آشپزخانه مدرن، یخچال هوشمند می‌باشد. در یخچال هوشمند، بر روی درب آن نمایشگری قرار دارد و میتواند موزیک و ویدیو پخش کند و محتوای داخل یخچال را به شما نمایش دهد. همچنین میتوانید دمای آن را با گوشی و از راه دور کنترل کنید.

غذاساز و مایکروفر هوشمند

با استفاده از یک غذاساز یا مایکروفر هوشمند، دیگر نباید نگران زمان پخت و یا سوختن غذا باشید. برنامه را به غذاساز هوشمند خود دهید، برای آن تایمر تعیین کنید و یا از طریق سیستم کنترل از راه دور به وسیله اینترنت آن را روشن کنید.

چای ساز و قهوه ساز هوشمند

استفاده از چای ساز و قهوه ساز هوشمند هم در صبح و هم هنگام بازگشت به خانه به کار می‌آيد. اگر صبح‌ها زمان کافی برای درست کردن چای و قهوه را ندارید، از قهوه ساز هوشمند استفاده کنید. این دستگاه با به صدا درآمدن آلارم گوشیتان و یا با توجه به زمانی که به آن داده‌اید، قهوه و چای شما را آماده میکند.

ترازوی هوشمند

ترازوی هوشمند برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند و ورزشکاران ابزاری مفید می‌باشد. این ترازوی هوشمند علاوه بر وزن کردن مواد، ارزش غذایی آنها را نیز بر روی گوشیتان به نمایش در می‌آورد.

کابینت‌های هوشمند

یکی دیگر از ویژگی‌های آشپزخانه هوشمند، کابینت‌های هوشمند می‌باشد. با طراحی کابینت به سبک هوشمند، از طریق گوشی خود میتوانید کابینت مورد نطر خود را باز کنید تا دسترسی آسان‌تری داشته باشید.

نورپردازی در آشپزخانه هوشمند

یکی دیگر از ویژگی‌های آشپزخانه مدرن و هوشمند امکان کنترل میزان روشنایی و نورپردازی است. با استفاده از یک اپلیکیشن و برنامه شما میتوانید میزان نور تابیده شده بر روی سینک، گاز و کابینت‌ها را کنترل کنید.

هود و تهویه هوای آشپزخانه مدرن

تهویه هوا در آشپزخانه به خصوص هنگام پخت غذا امری لازم و ضروری است و به داشتن هوایی مطبوع کمک می‌کند. شما با استفاده از سیستم تهویه هوشمند و هود هوشمند می‌توانید دما و هوای آشپزخانه را به حالت دلخواه خود تنظیم کنید. علاوه بر آن هودهای هوشمند دارای سنسورهایی مخصوص هستند و نسبت به بو و سرریز شدن غذا حساس بوده و به طور اتومات روشن شده و در مواقع لازم آژیر میزنند.

امنیت در آشپزخانه هوشمند

یکی از مسائلی که اهمیت بسیار بالایی دارد امنیت می‌باشد. امنیت آشپزخانه مخصوص برای والدینی که فرزند خود را در خانه می‌گذارند اهمیت بسیاری دارد. آشپزخانه‌های هوشمند امنیت بالایی دارند و شما میتوانید تمامی موارد را هر لحظه بر روی گوشی خود مشاهده کنید. حتی میتوانید وسایل خطرناک را از کار بیندازید. و با استفاده از اهرم هوشمند شیر گاز و آب، ورودی آب و گاز را ببندید. همچنین میتوانید با استفاده از سیستم اطفاء حریق که مجهز به سنسور حرارت و دود هست، از بروز آتش سوزی جلوگیری کنید.

 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)