نکاتی که هنگام دکوراسیون اتاق خواب باید به آن توجه کنید

نکاتی که هنگام دکوراسیون اتاق خواب باید به آن توجه کنید

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی منزل میشود، هر کدام از بخش های خانه مثل آشپزخانه، پذیرایی، سرویس بهداشتی و اتاق خواب نکات و سبک طراحی و چیدمان مخصوص به خود را دارند. برای دکوراسیون بسیاری از قسمت‌های خانه، شیک بودن و لوکس بودن اهمیت پیدا میکند اما وقتی به اتاق خواب می‌رسیم، آرامش و راحتی حرف اول را میزند. در دکوراسیون اتاق خواب موارد بسیاری را باید در نظر بگیریم که در ادامه به آن میپردازیم.

سبک دکوراسیون اتاق خواب

اگر ملاک شما برای دکوراسیون اتاق خواب فقط زیبایی است، بهتر هست نظر خود را تغییر دهید. سبک دکوراسیون اتاق خواب باید به نحوی باشد که فضا زیبا، آرامش بخش، شاد و راحت باشد. همچنین در دکوراسیون اتاق خواب باید به سبک کلی خانه دقت کرد و از آن پیروی کرد، اما در عین حال باید به راحتی و آرامش آن نیز توجه کرد. بنابراین بهتر است یک سبک مشخص را برای دکوراسیون خانه خود در نظر بگیرید و از آن سبک در تمام فضاها پیروی کنید. اگر خانه‌ای کلاسیک دارید، اتاقتان را نیز کلاسیک دکور کنید و اگر خانه‌ای مدرن دارید، فضای اتاق خواب شما نیز باید دکوراسیونی مدرن داشته باشد.

انتخاب رنگ اتاق خواب

یکی از اولین اقدامات برای دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب رنگ می‌باشد. امروزه استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همچنین کاغذ دیواری‌های اتاق خواب دارای رنگ و طرح‌های مختلفی هستند و تنوع بالایی دارد و میتوانید آنها را به سلیقه خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ اتاق خواب کاملا به شما بستگی دارد و بهتر است هر فرد خودش رنگ اتاقش را انتخاب کند تا به سلیقه خود فرد باشد. رنگی را برای اتاقتان انتخاب کنید که به شما حس و حالی خوب میدهد. اگر از اتاقتان تنها برای استراحت استفاده میکنید، انتخاب رنگ‌های آرامش بخش مثل آبی، سبز و سفید یا رنگ خاکستری مناسب می‌باشد.

در انتخاب کاغذ دیواری، میتوانید از چند مدل مکمل هم استفاده کنید و هر دیوار را به طرحی درآورید. در دکوراسیون اتاق خواب بهتر است دیوار پشت تخت خواب را با یک کاغذ دیواری شیک و طرحدار بپوشانید و برای دیوار مقابل طرحی ساده در نظر بگیرید.

نورپردازی اتاق خواب

مورد دیگری که باید به آن توجه شود، نورپردازی اتاق خواب هست. اگر در اتاقتان کار میکنید باید نور اتاق مناسب باشد و فضا را کاملا روشن کند. اما اگر فضای کار شما مجزاست، نور کم را انتخاب کنید. البته ن.ر فضای شما باید به نحوی باشد که هنگام مطالعه به چشم شما فشار نیاید و یا از چراغ مطالعه، برای مطالعه استفاده کنید.

انتخاب پرده اتاق خواب

پرده یکی از ارکان اصلی اتاق خواب به حساب می‌آید و باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید. پرده اتاق خواب هم موجب زیبایی اتاق خواب می‌شود و هم مانع از عبور نور و حفظ حریم شخصی شما می‌شود. پرده اتاقتان را طوری انتخاب کنید که در طو روز بتوانید آن را کنار بزنید و از نور آفتاب استفاده کنید. اگر دکوراسیون اتاق شما کلاسیک و سنتی است، از پرده‌های با طرحی کلاسیک استفاده کنید. انتخاب پرده کتان ساده و یا پرده‌های فانتزی برای اتاق‌های مدرن نیز مناسب می‌باشد.

محل قرار دادن تخت خواب

در اتاق خواب، وسیله اصلی و مرکزی تخت خواب هست. بهتر هست تخت خود را در وسط دیوار و به دور از پنجره قرار دهید. در این صورت هم فضای آزاد برای رفت و آمد دارید و هم انرژی در اتاقتان به حرکت در می‌آید. اما در صورتی اتاق شما کوچک هست و یا تخت بزرگی دارید، تخت خود را در گوشه قرار دهید تا فضای بیشتری داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده

یکی از بهترین دکوراراسیون‌ها برای اتاق خواب، دکوراسیون اتاق خواب ساده هست. سادگی با خود آرامش را به همراه می‌آورد. در دکوراسیون اتاق خواب ساده، از رنگ‌های ساده و کاغذ دیواری بدون طرح یا با طرح کم استفاده کنید. انتخاب رنگ کرم، خاکستری و سفید نیر بهترین انتخاب‌ها برای این سبک هست. اتاق خواب خودتان را شلوغ نکنید و وسایل اضافی مثل مبل را از اتاقتان حدف کنید. میتوانید با بازی کردن با رنگ‌ها فضای اتاق را شاد کنید. در دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک نور را فراموش نکنید و تا حد ممکن فضا را روشن کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید از تمام فضا استفاده کنید، البته این حرف به معنای شلوغ کردن فضا نیست. بلکه فضاهای کوچک نیاز به نظم بیشتری دارند تا هم بتوان تمام وسایل لازم را در آن جای داد و هم مرتب و زیبا به نظر بیایند. در دکوراسیون اتاق خواب کوچک از تمام تورفتگی‌ها استفاده کنید و آنها را تبدیل به قفسه کنید و یا آن را محلی برای قرار دادن تخت در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ‌های روشن به بزرگتر دیده شدن فضا کمک میکند. ترجیحا از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.پرده‌هایی کوتاه با رنگی خنثی نیز مناسب اتاق کوچک می‌باشد. در انتخاب اندازه تخت و کمد نیز دقت کنید و تخت‌های کوچک اندازه را انتخاب کنید. استفاده از تخت‌های تاشو و یا قرار دادن قفسه و باکس زیر تخت نیز میتواند فضای مفید و کاربردی بیشتری را در اختیار شما بگذارد.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)