بهترین طراحی چیدمان و دکوراسیون پذیرایی و حال

بهترین طراحی چیدمان و دکوراسیون پذیرایی و حال

تمام ایرانی‌ها دوست دارند که قسمت حال و پذیرایی خانه‌شان که محل دورهمی‌ها و گفتگوهای دوستانه هست، به خوبی دکوراسیون و طراحی شود، تا هم خانه‌ای شیک و لوکس داشته باشند و هم فضایی مناسب و زیبا برای مهمانی‌های خود و پذیرایی از مهمان در اختیار داشته باشند.

برای دکوراسیون پذیرایی لازم است به تمام مواردی که در پذیرای به چشم میخورد توجه کنید، از جمله اصلی‌ترین آنها می‌توان به کاغذ دیواری، پرده، مبلمان، وسال تزیینی و نورپردازی اشاره کرد. تمام این آیتم‌ها باید با هم هماهنگ باشند و در یک سبک دکوراسیون قرار بگیرند.

برای دکوراسیون پذیرایی خانه خود، ابتدا سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. سبک انتخابی شما باید در دکوراسیون کل خانه رعایت شود. دوست دارید خانه‌ای کلاسیک داشته باشید و یا به دنبال خانه‌ای مدرن می‌گردید؟

دکوراسیون پذیرایی مدرن

در دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک باید از قرار دادن وسایل اضافه خودداری کنید. فضای شما باید سبک و تا حدی خالی باشد. منظور از خالی بودن داشتن فضای آزاد بین وسایل می‌باشد.  در دکوراسیون پذیرایی مدرن نحوه چیدمان مبلمن نیز اهمیت دارد. چیدمان مبلمان باید بدون انحنا باشد و مبلمان در خطوطی صاف قرار بگیرند. قرینه بودن وسایل دکوری در تعداد کم نیز میتواند به زیبایی دکوراسیون مدرن بیفزاید.

دکوراسیون سبک مینیمال

یکی دیگر از سبک‌هایی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، سبک مینیمال می‌باشد. سبک مینیمال از قوانین خاص خود پیروی میکند و دامنه آن نیز گسترده هست. قانون اصلی این سبک استفاده از وسایل ضروری و حذف وسایل غیر ضروری می‌باشد. اگر چیدمان سالن پذیرایی شما به سبک مینیمال می‌باشد، از رنگ‌های خاکستری، سفید و مشکی استفاده کنید و مبلمان ساده ای انتخاب کنید و فضا را شلوغ نکنید. در دکوراسیون پذیرایی به سبک مینیمال میتوانید از چند اکسسوری، گیاهان و آثار هنری برای تزيین استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی ایرانی و معاصر

این سبک از دکوراسیون تلفیقی بین عناصر مدرن امروزی و سنتی می‌باشد. در این سبک رنگ‌ها خود نمایی میکنند. شما در انتخاب رنگ‌ها آزاد هستید و میتوانید از چندین رنگ استفاده کنید. هرچند رنگ ها باید با هم هماهنگ باشند و هارمونی بین آنها رعایت شود. احتمالا عکس‌هایی از این سبک دکوراسیون را با عنوان خانه‌های رنگی و شاد نیز دیده‌اید. داشتن پنجره‌هایی عریض، کفپوش چوبی، استفاده از رنگ کرم و چیدمان مبلمان به صورت گرد از دیگر ویژگی‌های این سبک میباشد.

دکوراسیون پذیرایی سنتی

دکوراسیون پذیرایی سنتی یکی از سبک‌های محبوب در ایران می‌باشد و حس و حال قدیم را با خود به همراه می‌آورد. حال و هوای این سبک از دکوراسیون پذیرایی کاملا گرم و دوستانه هست و المان‌ها در آن یادآور قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی هستند. استفاده از رنگ‌های تیره و گرم، استفاده از کوسن‌های رنگی، قرار دادن تابلو و وسایل تزيینی، نور زیاد و پرده‌هایی کلاسیک از ویژگی‌های این سبک می‌باشد.

دکوراسیون سالن پذیرایی

برای دکوراسیون پذیرایی خانه خود، ابتدا سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. سبک انتخابی شما باید در دکوراسیون کل خانه رعایت شود. دوست دارید خانه‌ای کلاسیک داشته باشید و یا به دنبال خانه‌ای مدرن می‌گردید؟ در این مقاله نکات کلی دکوراسیون پذیرایی و حال را بیان میکنیم و یک سبک خاص را به طور مستقیم مورد بررسی قرار نمیدهیم.

انتخاب کاغذ دیواری

امروزه استقبال بینظیری از کاغذ دیواری شده و اکثر افراد ترجیح میدهند خانه خود را با کاغذ دیواری بپوشانند. در انتخاب کاغذ دیواری حتما به سبک کلی خانه خود دقت کنید. اگر سبک کلاسیک و سنتی را دوست دارید، کاغذ دیواری با طرح کلاسیک را انتخاب کنید. یک دیوار اصلی را طرحی شلوغ بزنید و دیوار دیگر را با طرحی ساده بپوشانید. برای خانه‌های مدرن و با سبک مینیمال کاغذ دیواری‌های ساده و یا باطرح‌های مات و ساده مناسب تر است.

انتخاب مبلمان

در دکوراسیون سالن پذیرایی، انتخاب مبلمان نیز امری مهم و ضروری است که باید دقت ویژه‌ای به آن شود. مبلمان بیشتر از هرچیزی به چشم میخورد و باید چند ویژگی‌ را برای انتخاب آن رعایت کرد. در ابتدا ابعاد مبلمان شما باید با فضای شما مناسب باشد. اگر خانه بزرگی ندارید، مبلمانی ظریف را انتخاب کنید. راحتی مبل نیز اهمیت دارد، زیرا قرار است ساعت‌ها روی آن بنشید و از دورهمیهای خود لذت ببرید. بعد از این دو مورد نوبت به انتخاب رنگ مبل میرسد. این امر تا حدی بسته به سلیقه شما دارد اما به طور کلی رنگ روشن فضا را بزرگتر و رنگ تیره فضا را کوچکتر نشان میدهد. رنگ مبلمان شما باید با رنگ دیوار شما نیز هماهنگ باشد.

استفاده از لوازم دکوری

در دکوراسیون حال و پذیرایی، از وسایل تزيینی غافل نشوید. وسایل دکوری مثل مجسمه، آباژور، تابلو و سایر وسایل میتواند به زیبایی خانه شما کمک کند. وسایل دکوری باید متناسب با فضای خانه شما باشد و قرار گرفتن آنها در کنار مبلمان باعث شلوغی و به هم ریختگی نشود. بلکه هدف از استفاده  از وسایل دکوری، ایجاد حس آرامش بیشتر به فضا است.

نورپردازی سالن پذیرایی

عامل دیگری که در دکوراسیون پذیرایی تاثیر گذار هست، نورپردازی می‌باشد. با جهت زاویه تابش نور میتوانید آنچه دوست دارید به چشم آید را نمایان کنید. در سالن پذیرایی خود از یک لوستر برای نورپردازی مرکزی استفاده کنید و سپس با چراغ‌های هالوژن یا آباژور سایر فضا ها را روشن کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)