نکاتی طلایی برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

نکاتی طلایی برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

فضای محیط اطرافی که در آن زندگی میکنیم تاثیر بسیار زیادی بر روی ما میگذارد، بخصوص فضاهایی که زمان طولانی در آن هستیم یا فضای شخصی مانند اتاق خواب! به همین دلیل است که لازم است در دکوراسیون اتاق خواب خود دقت کنیم و آن را متناسب با سلیقه و نظر خود و البته مطابق با اصول دکوراسیون چیدمان کنیم. برای دکوراسیون اتاق خواب، باید به سلیقه شخصی و اصول چیدمان توجه کرد و به همین دلیل هست که انتخاب دکوراسیون اتاق خواب پسرانه برای والدین کمی مشکل به حساب می‌آید. در اینجا نکات طلایی و اصلی برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه را آورده ایم تا بتوانید ایده‌های خود را با در نظر گرفتن اصول اساسی دکوراسیون ترکیب کنید و اتاق پسرتان را شیک و زیبا چیدمان کنید.

در نظر گرفتن روحیه کودک

اولین اصلی که در هنگام دکوراسیون اتاق پسرتان باید به آن توجه کنید، روحیه وخواسته او می‌باشد. روحیه فرزند شما باید با سبک دکوراسیون اتاق او هماهنگ باشد تا بتواند در اتاق خود احساس امنیت و آرامش داشته باشد. پس رنگ و سبک چیدمان مورد علاقه او را بپرسید. سعی کنید چیدمان اتاق مورد علاقه او باشد تا بتواند به راحتی در آن به انجام فعالیت‌های خود بپردازد و دوستانش را به اتاق خود دعوت کند. به این صورت حس استقلال و اعتماد به نفس او را نیز تقویت میکنید.

رنگ اتاق خواب پسرانه

اکثر پسران به رنگ‌های سرد و خنثی علاقه مند هستند. رنگ اتاق خواب پسرانه معمولا شامل ترکیب رنگ سفید با آبی، سبز، مشکی، بژ و طوسی میشود و پسرها نیز به رنگ ها علاقه مند هستند و این ترکیب رنگی میتواند فضایی آرامش بخش و شیک ایجاد کند.

اگر خانه شما سبک دکوراسیون کلاسیک دارد، میتوانید از ترکیب آبی و سفید برای رنگ اتاق خواب پسرتان استفاده کنید. این رنگ از دسته ترکیب رنگ‌های کلاسیک هست و بیشتر پسرها به آن علاقه مند هستند.

اگر دوست دارید از رنگی استفاده کنید که انرژی بخش باشد و میزان انرژی فرزندتان را افزایش دهد، پیشنهاد ما رنگ زرد میباشد. البته بهتر است از رنگ زرد به عنوان طرحی در کناره تخت و میز و یا برای اکسسوری‌های اتاق به کار رود و کل اتاق را به رنگ زرد درنیاورید.

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار

یکی از سبک های رایج در انتخاب کاغذ دیواری اتاق پسرانه، استفاده از کاغذ دیواری در طرح نقشه کره زمین میباشد. اگر فرزند شما به سفر و جغرافیا علاقه مند هست میتوانید یک دیوار را با طرح کره زمین طراحی و دکور کنید. به این منظور میتوانید از طرح های برجسته و با کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر فرزندتان به ورزش علاقه مند هست، از طرح های ورزشی با رنگ سیاه و سفید استفاده کنید.

استفاده از تابلو در اتاق خواب پسرانه

دیوار اتاق پسرتان را با یک یا دو تابلو متناسب با سلیقه فرزندتان دکور کنید. توجه داشته باشید این تابلو ها باید حتما با روحیه و سلیقه رزندتان هماهنگ باشد. به این صورت حس مالکیت فرزندتان به اتاقش بیشتر میشود.

انتخاب تخت خواب پسرانه

 در انتخاب تخت خواب حتما نظر فرزندتان را جویا شوید. شما میتوانید از تخت های اسپرت استفاده کنید که هم ساده هستند و هم مورد علاقه پسرهاست. تخت خواب‌های فانتزی نیز از جمله تخت خواب های رایج پسرانه هست و در طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد.  تخت خواب باید راحت، زیبا، هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب و مورد علاقه فرزندتان باشد. در هنگام تهیه تخت خواب به دو نکته توجه کنید:

  • به سن پسرتان توجه کنید. پسرها در بازه سنی کوتاهی به سرعت قد میکشند و بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها تختی با اندازه مناسب انتخاب کنید که تا چند سال قابل استفاده باشد. برای انتخاب اندازه تخت حتما فضای اتاق را در نظر بگیرید. اگر فضای کمی دارید از تخت های بزرگ استفاده نکنید.

انتخاب روتختی اتاق خواب پسرانه

انتخاب روتختی در دید کلی اتاق خواب پسرانه تاثیر گذار هست. انتخاب روتختی و روبالشی‌های زیگزاگی بهترین و رایج ترین مدل میباشد. بعد از طرح های زیگراگ، طرح های راه راه و چهار خانه ای نیز از طرح های محبوب و رایج برای پسرهاست. میتوانید از طرحهای ترکیبی با رنگ طوسی و زرد و یا طوسی و قرمز استفاده کنید. البته بهتر است ترکیب رنگی روتختی با اتاق خواب هماهنگ باشد.

انتخاب میز مطالعه و کار

برای کامل کردن دکوراسیون اتاق پسرانه، یک میز مطالعه هماهنگ با تخت خواب انتخاب کنید. بهتر است میز زیاد بزرگ و جاگیر نباشد. میز مطالعه برای مطالعه و انجام کارهای روزانه فضای مناسبی را ایجاد میکند و از شلوغ شدن کل اتاق جلوگیری میکند.

اتاق خواب پسرانه شیک

برای داشتن اتاق خواب پسرانه شیک، تمام موارد فوق را در نظر بگیرید. سعی کنید فضا را بیش از حد شلوغ نکنید و فضایی خالی و آزاد برای چرخش انرژی و آزادی عمل پسرتان در اتاق در نظر بگیرید. هماهنگی تمامی اجزای اتاق نیز موجب شیک شدن اتاق می‌شود.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)