ایده‌هایی برای دکوراسیون و تزیین بالکن و تراس

ایده‌هایی برای دکوراسیون و تزیین بالکن و تراس

یکی از قسمت‌های قشنگ و جذاب و پر از استفاده در خانه بالکن یا تراس هست و امروزه به دلیل کوچک شدن خانه‌ها و نداشتن حیاط، در طراحی‌ها بالکن را نیز در نظر میگیرند و معماران در کوشه‌ای از خانه به فکر طراحی بالکن نیز هستند. طراحی بالکن نیز مانند سایر قسمت‌های خانه، از اهمیت مخصوص به خود برخوردار هست و میتوان با دکوراسیون بالکن، این فضا را به مکانی زیبا و شیک تبدیل کنیم و هم از آن به عنوان فضایی کاربردی برای خشک کردن لباس ها و غیره استفاده کنیم و هم برای استراحت و ریلکس کردن آن را در نظر بگیریم. در ایم مطلب سعی کرده‌ایم با ارائه ایده‌هایی برای تریین بالکن و تراس شما را در طراحی این فضای کاربردی و کوچک همراهی کنیم.

تزیین بالکن کوچک

برای تزیین بالکن کوچک، باید دقت کافی را داشته باشید، زیرا با یک طراحی خوب و کاربردی میتوانید تراس کوچک خود را به یک فضای دنج و دلنشین برای استراحت خود تبدیل کنید. برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک، از مبلمان و گل و گیاه استفاده کنید. در نظر گرفتن مبلمانی راحت و سبک میتواند فضای بالکن شما را کاربردی و جذاب کند. استفاده از گل و گیاه هم که در هر فضایی غوغا به پا میکند و میتوانید فضا را بزرگتر و زیباتر نشان دهد. البته در انتخاب گل و گیاه باید دقت کنید و گیاهانی متناسب با فضای خود را انتخاب کنید.

مبلمان مناسب برای دکوراسیون بالکن

همانطور که گفتیم مبلمان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون تراس و بالکن هست. اگر فضای بالکن شما کوچک هست، حتما از مبلمانی کوچک و ظریف استفاده کنید. فرقی نمیکند دوست دارید مبل سه نفره داشته باشید و یا از صندلی‌هی تک نفره استفاده کنید. این موضوع به سلیقه شما و فضای شما مرتبط می‌شود، دوست دارید بنشید و کتاب بخوانید و چای بخورید و یا دراز بکشید و ریلکس کنید، اما در هر صورت سعی کنید مبلمانی ظریف انتخاب کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

علاوه بر دقت در اندازه، بهتر است در فضای تراس و بالکن از مبلمانی ساده و تک رنگ استفاده کنید، انتخاب رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و طوسی نیز برای چنین فضایی مناسب می‌باشد. البته اگر در شهرهای بزرگ و آلوده استفاده میکنید، از رنگ سفید صرف نظر کنید، چون خیلی زود کثیف می‌شود و زیبایی خود را از دست می‌دهد. در کنار مبلمانی ساده، کوسن‌هایی با رنگ‌های شاد و پرانرژی را قرار دهید. قرار دادن کوسن با رنگ‌هایی شاد فضای شما را پرانرژی میکند و میتوانید از آن به عنوان بالش و غیره استفاده کنید.

در کنار مبلمان خود میز را فراموش نکنید، برای آنکه فضای بیشتری داشته باشید میتوانید از میزهای تاشو استفاده کنید و زمانی که به آن احتیاجی ندارید آن را جمع کنید.

استفاده از گلدان در تزیین تراس

همانطور که میدونید گلدون و گل میتواند فضای شما را تغییر دهد. اما انتخاب نوع گلدان هم بسیار مهم و تاثیر گذار هست. اگر تراس شما لبه‌ای نرده‌ای دارد میتوانید از گلدان‌های نرده‌ای استفاده کنید تا هم از زیبایی گل بهرهمند شوید و هم از فضای بالکن شما کم نشود. اما اگر گلدان‌های نرده‌ای را دوست ندارید یا امکان نصب آنها نیست، پیشنهاد میکنم از گلدان‌های آویز و دیواری استفاده کنید. راه دیگر که یک ایده ناب به حساب می‌آید، استفاده از قفسه‌های دیواری برای قرار داده گلدان است. با نصب یک قفسه دیواری مناسب برای گلدان میتوانید گلدان‌های بزرگ را در پایین و گلدان‌های کوچک را در بالای آن قرار دهید و یک دیوار پر از گل و گلدان داشته باشید.

دکوراسیون بالکن کوچک شیک و مدرن

امروزه در طراحی دکوراسیون استفاده از سبک مینیمال بسیار باب شده است. از مزایای سبک مینیمال و شبه مینیمال علاوه بر مدرن بودن و امروزی بودن آن، میتوان به خالی بودن فضا و داشتن فضای آزاد و باز، چرخش انرژی، در نظر گرفتن و استفاده کردن تنها از وسایل مورد نیاز و دوری از تجملات اشاره کرد. برای داشتن بالکنی شیک و مدرن میتوانید از صندلی و میزهای تاشو استفاده کنید. قرار دادن چند گلدان در ابعاد مختلف و در نظر گرفتن قفسه‌ای کوچک برای قرار دادن بالشتک‌ها و کوسن‌ها، کتاب و وسایل دیگر، به این صورت هنگامی که از بالکن خود استفاده نمیکنید، میتوانید تمام وسایل را در کوشه‌ای قرار دهید و یک فضای خالی و باز داشته باشید.

روشنایی بالکن

یکی دیگر از مواردی که در تزیین بالکن باید به آن توجه کنید، روشنایی فضاست. البته روشنایی بالکن در روز به وسیله نور آفتاب تامین می‌شود و تنها برای شب نیاز به روشنایی بیشتری دارید. اگر از سبک مینیمال برای طراحی بالکن خود استفاده کرده‌اید، یک  لامپ بزرگ یا دو چراغ دیواری میتواند فضای شما را روشن کند.

اگر از چیدمان رنگی و کمی شلوغ برای بالکن خود استفاده کرده‌اید، میتوانید از نورهای رنگی و چراغ‌های ریسه‌ای استفاده کنید. شما میتوانید هم چراغ‌های ریسه‌ای را روی دیوار نصب کنید، یا آنها را لابلای گیاهان خود قرار دهید و یا در سقف از ریسه‌های رنگی استفاده کنید.  

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)