فنگ شویی چیست و چگونه میتوان از آن در دکوراسیون خانه استفاده کرد

فنگ شویی چیست و چگونه میتوان از آن در دکوراسیون خانه استفاده کرد

تا کنون دقت کرده‌اید که وارد خانه‌ای می‌شود و انرژی آن خانه بسیار بالاست؟ یا تا کنون شده دکوراسیون خود را تغییر دهید و جای وسایل تزیینی را عوض کنید و احساس کنید، تغییری در روند زندگی روزانه شما رخ داده است؟ اگر پاسخ بله هست و به دنبال دلیل چنین اتفاقاتی هستید، پیشنهاد میکنم با علم فنگ شویی آشنا شوید و از آن در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید و به عبارت دیگر قوانین فنگ شویی خانه را بکار بگیرید.

فنگ شویی چیست؟

اولین سوالی که با شنیدن نام فنگ شویی به ذهنمان می‌رسد، این است که فنگ شویی چیست و از کجا آمده است؟ و در نهایت فنگ شویی به چه معناست؟

فنگ شویی در آسیای شرقی، چین شکل گرفته است و جز هنرهای باستانی به حساب می‌آید. فنگ-شویی به معنی باد و آب هست، که دو عنصر اصلی در جریان انرژی به حساب می‌آيند و به جریان حرکت باد و آب برای ایجاد جریان انرژی مثبت مرتبط می‌شود.شما با در نظر گرفتن اصول فنگ شویی انرژی مثبت را در زندگی خود جاری میکنید. اگر از علم فنگ شویی چیدمان خانه استفاده کنید هم انرژی مثبت را در خانه خود ایجاد، حفظ و افزایش می‌دهید.

علم فنگ شویی بیش از 5۰۰۰ سال قدمت دارد و امروزه آن را علم متافیزیک و شبه فلسفی نیز می‌نامند. در واقع فنگ شویی یکی از ۵ هنر متافیزیک چینی است. بسیاری از افراد برای راحتتر پیش رفتن کارها، داشتن سلامتی، عشق، جذب پول و احساس خوشبختی از این مهارت و دانش استفاده میکنند و با بهره گیری از علم فنگ شویی انرژی چی را به گردش در می‌آورند.

فنگ شویی خانه نیز به معنای آن هست که شما از اصول و قوانین خاصی برای چیدمان وسایل منزل و جای گیری فضا ها استفاده کنید. این چیدمان درست و استفاده از رنگ‌های خاص در هر قسمت و جلوگیری از انباشتگی و شلوغی موجب جریان یافتن بهتر انرژی و استفاده از متافیزیک جهت داشتن زندگی بهتر می‌شود و سلامتی، شادی، عشق، موفقیت و ثروت را به همراه می‌آورد.

استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون خانه

در علم فنگ شویی قوانین بسیاری برای دکوراسیون خانه و چیدمان آن وجود دارد. اگر قصد تغییر کلی دکوراسیون خانه خود را دارید و یا میخواهید وارد خانه جدیدی شوید و آن را براساس علم فنگ شویی بچینید، میتوانید از تمام قوانین در چیدمان منزل خود بهره مند شوید. در کنار آن اگر امکان تغییرات کلی در منزل شما وجود ندارد، میتوانید از قوانین تاثیر گذار و ساده‌تری استفاده کنید و با جابجا کردن وسایل تزیینی و دکوری خود تغییراتی را در منزل و محل کار خود ایجاد کنید.

برخی از قوانین ساده در علم فنگ شویی خانه

  • به قسمت ورودی خانه توجه کنید و سعی کنید وسایل اضافی را از آنجا بردارید. درب ورودی انرژی را وارد خانه میکند بنابراین اگر شلوغ و آشفته باشد انرژی از بین میرود. وسایل اضافه در این قسمت را بردارید و همواره کفش های خود را درون جاکفشی قرار دهید.

  • آیینه نیز یکی از وسایل پرکاربرد در فنگ شویی خانه می‌باشد. اگر در قسمت ورودی خانه خود آیینه دارید، حتما توجه کنید که روبروی درب نباشد. آیینه انرژی مثبت را برگشت میدهد و اگر روبروی درب آیینه باشد، انرژی از خانه شما خارج می‌شود.

  • توجه به لوله‌های آب خانه یکی از موارد مهم هست. هیچ گاه اجازه ندهید آب چکه کند. اگر چنین اتفاقی افتاد سریعا در جهت رفع مشکل لوله و یا شیرآلات دست به کار شوید.

  • بستن درب سرویس بهداشتی! سرویس بهداشتی یکی از فضاهایی هست که انرژی منفی را تولید و انرژی مثبت را خارج میکند. برای جلوگیری از این اتفاق تنها کافیست درب سرویس را بسته نگه دارید.

  • استفاده از سنگ نمک! در قسمتی از خانه خود سنگ نمک قرار دهید و هر چند وقت یکبار آن را در مقابل نور آفتاب بگذارید و بعد از چند ساعت دوباره از آن استفاده کنید.

  • استفاده از گیاهان! با استفاده از گیاهان انرژی مثبت منزل خود را بیشتر کنید.

  • وسایل شخصی خود مثل حوله و مسواک را در سرویس بهداشتی قرار ندهید.

بکارگیری از علم فنگ شویی در چیدمان منزل

فنگ شویی در چیدمان منزل به معنای تعیین محل و جهت وسایل و مبلمان و رنگ دیوار و وسایل می‌باشد. برای داشتن دکوراسیون خانه‌ای بر اساس فنگ شویی لازم است از متخصصین این علم کمک بگیرید. زیرا موقعیت جغرافیایی، رنگ و جهت قرار گیری وسایل بر میزان انرژی تاثیر گذار است. چندی از موارد کلی را در اینجا بیان میکنیم.

  • همان طور که در بالا نیز گفتیم ورودی منزل شما یکی از قسمت‌ها مهم خانه به حساب می‌آید. برای آنکه شادی و نشاط در خانه شما افزایش یابد میتوانید از رنگ سبز و قرمز در این قسمت استفاده کنید. هرگز روبروی در ورودی آیینه نصب نکنید. اگر قصد نصب آینه را دارید دقت کنید زاویه آن با درب ۴۵ درجه باشد. جاکفشی کمک بزرگی به شما میکند تا بتوانید تمام کفش‌های خود را در آن جای دهید.

  • هیچ گاه چیدمان وسایلتان نباید به نحوی باشد که روبروی درب خروجی قرار بگیرید. نشستن و خوابیدن به صورتی پای شما به سمت در باشد در هیچ قسمتی از خانه مناسب نیست.

  • در اتاق خواب خود از تلویزیون استفاده نکنید. جای تلویزیون در اتاق خواب نیست و آن رابه حال خود انتقال دهید.

  • شومینه و بخاری خود را در قسمت شمال خانه قرار ندهید. زیرا قسمت شمال نماد آب است و آتش شومینه آن را میسوزاند و در این صورت همراه در خانه بحث و درگیری وجود دارد.

  • تمامی وسایل خود را ساده و راحت انتخاب کنید و از تجملات و شلوغ کردن فضا پرهیز کنید.

این بخش کوچکی از علم فنگ شویی است. شما میتوانید برای هر خواسته ای از فنگ شویی نیز کمک بگیرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)