معرفی طرح سقف پذیرایی ساده و شیک

معرفی طرح سقف پذیرایی ساده و شیک

وقتی وارد خانه‌ای میشویم دکوراسیون و طراحی مبلمان، دیوارها و کف در ابتدا نظر ما را به خود جلب میکند و به همین دلیل هم هست که همه افراد بیشتر وسواس خود را برای انتخاب این موارد صرف میکنند و سعی بر آن دارند تا با انتخاب درست خانه‌ای شیک و زیبا داشته باشند. اما برای داشتن خانه‌ای شیک و لاکچری نیاز به توجه بیشتری است، لازم است در کنار تمام موارد فوق به مدل طرح سقف نیز توجه شود.

دکوراسیون سقف یا طرح سقف همان خط باریکی است که یک خانه معمولی را از یک خانه لاکچری جدا میکند. پس برای داشتن خانه‌ای زیبا لازم هست به سقف نیز توجه بیشتری کنیم. همان طور که برای تزیین سقف اتاق کودک دست بکار می‌شویم باید برای تزیین سقف پذیرایی و اشپزخانه هم به تناسب فضا اقدام کنیم. راهکارهای بسیاری وجود دارد که سقف را زیباتر از قبل میکند، از جمله آنها میتوان به کناف، گچبری، آیینه کاری، کاغذ دیواری و نقاشی روی سقف اشاره کرد. در ادامه نگاهی به تمام موارد گفته شده داریم.

طرح سقف کناف

یکی از راهکارهای ساده‌ای که به صورت معمول و رایج برای طراحی سقف پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرد، استفاده از سقف کاذب میباشد. در این روش از کناف سقف استفاده می‌شود، کناف همان پنل‌های گچی با روکش کاغذی هستند که به وسلیه آنها میتوان حجم‌های مختلفی را در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد. به وسیله کناف سقف میتوان طرح‌های مختلفی را بروی سقف ایجاد کرد و با اضافه کردن نورپردازی متناسب با نوع طرح سقف پذیرایی زیبایی خانه را چند برابر کرد.

نقاشی و پتینه

یکی دیگر از مواردی که در طرح سقف پذیرایی لوکس و لاکچری بیشتر دیده می‌شود، استفاده از پتینه کاری، کهنه نگاری و نقاشی است. این مدل از طرح سقف پذیرایی در معماری ایرانی نیز بسیار به چشم می‌خورد و از جمله مدل‌های خاص بحساب می‌آيد. هزینه‌ای نقاشی روی سقف به دلیل سختی و مشکلاتی که به همراه دارد به نسبت بالاست و به همین دلیل است که در هر جایی دیده نمیشود. توجه داشته باشید که طرح نقاشی و رنگ آن باید در هماهنگی با دکوراسیون خانه و رنگ‌های استفاده شده در پذیرایی باشد. استفاده از پتینه و نقاشی در طراحی سقف معمولا در دکوراسیون‌هایی با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد.

گچبری سقف

گچبری و تزیین سقف یکی دیگر از راهکارهای ساده و اقتصادی است و برای طرح سقف خانه‌های ساده و کوچک مناسبترین گزینه است. طرح گچبری سقف انواع مختلفی از ساده تا پیچیده داشته و چند مدل آن در تصاویر زیر آمده است.

استفاده از شیشه

یکی از مدل‌های طرح سقف شیک و مدرن و کلاسیک، استفاده از شیشه در طراحی سقف میباشد. سقف شیشه ای برای خانه‌ های ویلایی و یک طبقه و یا خانه‌هایی که در طبقه آخر هستند بکار میرود. یکی از مزایای سقف شیشه ای ورود نور به خانه و تامین روشنایی خانه هست. البته لازم است که به طور کامل عایق کاری انجام شود تا از عبور حرارت و رطوبت جلوگیری شود. در سقف شیشه ای مدرن، شیشه ‌های ساده و شفاف مورد استفاده قرار میگرد و در سبک کلاسیک و سنتی از شیشه‌های رنگی استفاده می‌شود. سقف های شیشه ای انواع مختلفی دارند و برخی از آنها به صورت بازشو هستند و میتوانید در زمانی که هوا مناسب هست آنها را باز کنید و هوای تازه را وارد خانه خود کنید و یا از زیبایی شب نهایت استفاده را ببرید. طراحی سقف با شیشه به طور کامل به آب و هوای منطقه بستگی دارد و در هر منطقه‌ای قابل اجرا نیست.

آیینه کاری

یکی از مدل‌های مدرن و شیک که میتوانید در طرح سقف پذیرایی خود از آن استفاده کنید، آیینه کاری است. آیینه کاری در سقف یکی از هنرهای اصیل ایرانی است و در ابنیه سنتی نیز به کار میرفته و هزارتویی از انعکاس ها و رنگها را ایجاد میکند. اما استفاده از آیینه در دکوراسیون سقف مدرن متفاوت از مدل‌های سنتی است. در دکوراسیون داخلی مدرن ابعاد، شکل و نحوه اجرای کار متفاوت هست و بخش کوچکی از سقف طرحی با آیینه و آیینه رنگی خود نمایی میکند.

استفاده از چوب

یکی دیگر از مدل طرح سقف پذیرایی مدرن و امروزی، استفاده از چوب میباشد. استفاده از چوب در سقف باید با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی کامل داشته باشد. چوب یک عنصر طبیعی است و حس طبیعت و لطافت را با خود همراه دارد. اگر علاقه مند به استفاده از المان‌های طبیعی در خانه هستید، میتوانید در طرح سقف منزل خود از گوب استفاده کنید. استفاده از چوب در کنار نورپردازی زیبایی فوق العاده ای را به همراه می‌آورد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)