بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک و شیک

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک و شیک

یک جمله معروف است که همه ما آن را شنیده‌ایم، آشپزخانه قبل خانه است، بله ایت جمله کاملا درست است و نشان از اهمیت آشپزخانه دارد. آشپزخانه به دلایل مختلفی مهمترین فضای خانه است یکی از دلایل آن این است که این فضایی است برای درست کردن آنچه می‌خوریم و بخشی از وجود ما را تشکیل می‌دهد. افراد خانواده در هر سن و جنسیتی درصد بالایی از از زمانی که خانه هستند را در آشپزخانه می‌گذرانند. طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند در زیبایی بصر خانه و روحیه افراد تاثیر گذار باشد و از این رو انتخاب رنگ کابینت و  سبک دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد. در اینجا قصد داریم نگاهی به بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک و شیک بیندازیم زیرا امروزه بیشتر آشپزخانه‌ها کوچک است و نحوه انتخاب رنگ کابینت می‌تواند به بزرگتر نشان دادن آن کمک کند.

مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ کابینت در آشپزخانه کوچک اهمیت بالایی دارد و بایک انتخاب درست می‌توان آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر نشان داد. استفاده از رنگ‌های ساده در دیوار و کابینت و انتخاب کابینت‌های جادار می‌تواند آشپزخانه‌ کوچک را به یک آشپزخانه کوچک شیک و دلباز تبدیل کند. برای انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک سعی کنید کابینت‌های ساده و جادار را انتخاب کنید و برای انتخاب رنگ کابینت به سمت رنگ‌های روشن بروید. انتخاب رنگ به میزان روشنایی آشپزخانه و سلیقه شما هم بستگی دارد.

نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید سبک دکوراسیون خانه‌تان است. شما کلیت منزل را بر اساس سبک مدرن چیده‌اید یا کلاسیک، به دنبال سبک مینیمال هستید یا زرق و برق را دوست دارید؟ توجه داشته باشید که رنگ کابینت انتخابی شما باید با سبک طراحی و دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. البته هرچه سعی کنید وسایل اضافی را حذف کنید و بیشتر وسایل را داخل کابینت قرار دهید و از شلوغی آشپزخانه کوچک جلوگیری کنید، فضای آشپزخانه شیک شما بزرگتر به نظر می‌رسد.

چه رنگ کابینتی آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهد

رنگ‌های روشن به طور کلی فضا را بزرگتر نشان می‌دهند و علت آن انعکاس نور است و ر مقابل رنگ‌های تیره فضا را کوچک تر نشان می‌دهند. در مورد رنگ کابینت میزان نمایش کثیفی آن نیز اهمیت دارد و توجه داشته باشید که رنگ سفید کثیفی را سریع نشان می‌دهد. علاوه بر انتخاب رنگ کابینت تک رنگ و ساده، میتوانید از ترکیب دو رنگ نیز استفاده کنید و به این صورت با ایجاد کنتراست جلوه آشپزخانه را بیشتر کنید. در ادامه بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک و شیک از نظر طراحان را معرفی می‌کنیم.

آشپزخانه کوچک سفید

رنگ سفید، نور را منعکس می‌کند و این انعکاس باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود. یک آشپزخانه کوچک با کابینت‌های سفید یک آشپزخانه سبک و روشن است و این روشنایی آن را بزرگتر نشان می‌دهد. اگر فضای آشپزخانه شما کم نور است انتخاب رنگ سفید گزینه خوبی است. البته توجه داشته باشید که رنگ سفید لکه و کثیفی را بیشتر نشان می‌دهد و نیاز به تمیز کردن بیشتری دارد. اگر پرجمعیت هستید یا فرزند کوچکی دارید به این موضوع هم توجه کنید. میتوانید رنگ سفید را با رنگ‌های دیگری مانند سبز، آبی سلطنتی، زرد و خاکستری ترکیب کنید و از دو رنگ در فضای خود استفاده کنید.

ترکیب سفید و بژ

اگر آشپزخانه پرنوری دارید و به دنبال رنگ مکملی هستید که آشپزخانه شما را گرم و جذاب نشان دهد، از ترکیب سفید و بژ ‌استفاده کنید. به این صورت یک آشپزخانه شیک و دلنشین خواهید داشت.

آشپزخانه کوچک با کابینت خاکستری

رنگ خاکستری انتخاب بسیاری از افراد است و در رتبه دوم قرار می‌گیرد. رنگ خاکستری دامنه گسترده‌ای دارید و در اینجا منظور خاکستری روشن است. این رنگ نزدیک به سفید است و همچنان فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و چرک تاب نیز هست. خاکستری از جمله رنگ‌هایی است که میزان تیرگی و روشنایی آن با نور تغییر میکند و در هر ساعتی از شبانه روز و بر اساس میزان نوری که دریافت می‌کند رنگش تیره و روشن می‌شود. بهتر است قبل از نصب یک نمونه از آن را دریافت کنید و در فضای خود قرار دهید تا رنگی مطابق نظر شما داشته باشد.

رنگ خاکستری از جمله رنگ‌های خنثی است و به راحتی می‌توان آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. استفاده از کابینت سفید- خاکستری، خاکستری- سبز و خاکستری- آبی بسیار محبوب است.

آبی گرد و خاکی| کابینت آبی طوسی

دامنه رنگ آبی بسیار وسیع است و کابینت‌هایی با رنگ آبی از آبی گرد و خاکی تا آبی سلطنتی بسیار محبوب هستند. آبی گردو خاکی، آبی متمایل به خاکستری است. این رنگ از جمله رنگ‌های دوستداشتنی امروزه است و در آشپزخانه در کنار رنگ سفید، خاکستری و یا به تنهایی قرار می‌گیرد. این رنگ به اصطلاح چرک تاب است و جز رنگ‌های روشنی است که نباید نگران تمیز کردن پی در پی آن بود و می‌تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. این رنگ کابینت در کنار رنگ سفید و یا خاکستری کنتراست جذابی ایجاد می‌کند و جز رنگ‌های سبک مدرن است.

کابینت به رنگ زرد

انتخاب کابینت زرد نیز یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای آشپزخانه کوچک است. اگر آشپزخانه‌ شما کم نور است، کابینت‌های زرد می‌توانند این کمبود را جبران کنند. کابینت زرد نور بیشتری را به فضا میتاباند و آشپزخانه را روشن‌تر و گرم می‌کند. رنگ زرد رنگ آفتاب است و شادی و انرژی را با خود همراه می‌آورد.

کابینت آشپزخانه قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای چوب حس و حال طبیعت را به همراه دارد و استفاده از کابینت‌هایی به سبک و طرح چوبی و قهوه‌ای از گذشته تا به امروز رایج بوده است. این رنگ طبیعی ترین رنگ کابینت چوبی است و فضا را گرم و جذاب نشان می‌دهد.

کابینت آبی سلطنتی

رنگ آبی تیره که امروزه با آبی سطلنتی نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از رنگ‌های نوظهور و محبوب و ترندشده برای استفاده در آشپزخانه‌ است. هرچند این رنگ تیره است اما جلوه‌ای از ظرافت را به آشپزخانه شما می‌بخشد. این رنگ می‌تواند در کنار کاشی‌های سفید قرار بگیرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)