ایده‌هایی برای تزیین ستون وسط خانه

ایده‌هایی برای تزیین ستون وسط خانه

ستون‌ها پایه و اساس سازه‌ها هستند و مسئولیت نگهداری سقف و وزن سازه بر عهده آنها است و یکی از اجزای اصلی و جدانشدنی ساختمان هستند. در هنگام نقشه کشی و ساخت ساختمان معماران تلاش می‌کنند تا ستو‌نها را در داخل دیوارها مخفی کنند اما گاهی به دلیل نوع شکل زمین و متراژ آن این امکان وجود ندارد و ستون در وسط حال و پذیرایی قرار می‌گیرد و به دلیل اهمیت بالای آن نمی‌توان آن را حذف و یا جابجا کرد. شاید در ابتدای امر ستون‌های وسط سالن پذیرایی یک نکته منفی به شمار آیند و فضای شما را محدود و مسدو کند و در دلتان بگویید ای کاش این ستون اینجا نبود، اما می‌توان با تزیین ستون وسط خانه آن را زیباتر کرد و با دکوراسیون خانه هماهنگ کرد و آن را تبدیل به بخش جذاب و زیبای خانه کرد. راه‌های مختلفی برای تزیین ستون وجود دارد و در ادامه ایده‌هایی برای تزیین ستون وسط خانه بیان شده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.  

استفاده از تزیینات هنری

یکی از کارهای ساده و مقرون به صرفه و زیبا، استفاده از تزیینات هنری است. البته استفاده از تابلو‌های هنری تنها برای ستون‌های چهار گوش مناسب است و اگر طراحی ستون به شکل گرد باشد باید دنبال راه‌کاری دیگر رفت. با این کار یک جلوه هنری به خانه خود می‌افزایید و ستون را تکه‌گاهی برای نگهداری آن اثر هنری که می‌تواند کار دست نیز باشد، تبدیل می‌کنید. آنچه در انتخاب این تابلو هنری اهمیت دارد تناسب آن با سبک دکوراسیون فضای شما و اندازه آن است. قبل از هر اقدامی اندازه ستون وسط خانه را در نظر بگیرید و به دنبال اثر هنری مستطیل شکل و کمی کوچکتر از عرض ستون باشید. می‌توان به جای استفاده از یک قطعه اثر هنری، از سه یا چهار قطعه هنری مرتبط و هماهنگ با هم استفاده کرد و هر کدام را در یک سمت ستون نصب کرد و یا اینکه به صورت عمودی در یک طرف ستون قرار داد.

استفاده از لامپ

نورپردازی فضا را بسیار جذاب می‌کند و جلوه بهتری را به نمایش می‌گذارد. یکی از ایده‌هایی که برای تزیین ستون وسط خانه میتوان از آن استفاده کرد، قرار دادن لامپ‌های دیواری یا لوسترهای دیوارکوب است.

استفاده از چوب

چوب یک عنصر طبیعی هست و امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند در منزل خود از المان‌های چوبی نیز استفاده کنند و به این صورت انرژی طبیعت را به خانه خود بیاورند. دیوار چوبی می‌تواند تعادل و طراوت را به محیط بیفزاید. شما می‌توانید ستون وسط حال را با چوب بپوشانید و به یک دیوار چوبی تبدیلش کنید و به این صورت حس و حال طبیعی را به شکلی هنرمندانه در خانه خود داشته باشید. امروزه دیوارپوش‌های چوبی طرح و رنگ‌های مختلفی دارند و می‌توانید رنگی هماهنگ با دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید. این ایده برای دکوراسیون‌های روستیک تا مدرن مناسب است. بسته به سلیقه خود می‌توانید کل ستون و یا بخشی از آن را با چوب بپوشانید و یا طرح‌های خلاقانه دیگری را خلق کنید.

اگر علاقه مند به استفاده از چوب هستید و در عین حال به دنبال طرحی کلاسیک میگردید، گزینه‌های بیشتری پیش رو شما قرار دارد و می‌توانید از الوار‌های طبیعی و چوب‌های حکاکی شده با طرح‌های مختلف از ساده تا مینیاتور استفاده کنید.

استفاده از سنگ

ستون وسط حال و پذیرایی را می‌تواند با سنگ نیز پوشاند. سنگ‌ها انواع مختلفی دارند، از سنگ‌های مرمر روشن و درخشان گرفته تا آجرهای تزیینی و سنگ‌های آنتیک! انتخاب رنگ و مدل سنگ به سلیقه و نظر شما  و البته سبک کلی دکوراسیون خانه شما بستگی دارد. تزیین خانه و ستون وسط خانه با سنگ مرمر فضا را مجلل و پر زرق و برق می‌کند و استفاده از آجرهای تزیینی حس و حالی گرم و دلنشین را با خود همراه می‌آورد.

تزیینی با آیینه

در دکوراسیون خانه برای تزیین ستون خانه می‌توان از آیینه نیز استفاده کرد و ستون را آیینه‌ کاری کرد. البته استفاده از آیینه در ستون‌های کوچک ایده مناسبی نیست و از این ایده می‌توان برای ستون‌های عریض استفاده کرد. آیینه فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهد و با منعکس کردن نور فضا را روشنتر نشان می‌دهد.

برای آیینه کاری ستون و یا قرار دادن آیینه در ستون و قاب شدن ستون دور آیینه نمی‌توان از آیینه‌های آماده استفاده کرد و نیاز به کر بیشتری دارد و از اينرو هزینه بیشتری هم به همراه دارد. البته هزینه این کار به نوع آیینه انتخابی و میزان عرض ستون و نوع کار بستگی دارد.

استفاده از ستون به عنوان پایه میز

در بین ایده‌هایی برای تزیین ستون وسط خانه می‌توان از ایده‌های کاربردیتر هم استفاده کرد و این فضا را به فضایی کاربردی تبدیل کرد و در کنار ستون میز غذاخوری یا میزی کوچک طراحی کرد. این ایده برای فضاهای محدود و همچنین استفاده بهینه از فضا عالی است. البته نکته قابل توجه در این مورد، مکانی است که ستون قرار گرفته است و اگر نزدیک به آشپزخانه باشد و یا فضای مجزایی را ایجاد کرده باشد قابل اجراست. میتوان از ستو وسط حال به عنوان تکیه گاه استفاده کرد و یک میز غذاخوری کوچک تاشو دیواری را روی آن نصب کرد. حتی می‌توان یک میز بزرگ و ثابت را طراحی کرد و ستون را به عنوان یک پایه آن در نظر گرفت.

استفاده از ستون به عنوان جداکننده فضا

یکی از بهترین ایده‌هایی برای تزیین ستون وسط خانه در خانه‌هایی که دو ستون در امتداد هم و با فاصله کم قرار گرفته‌اند، استفاده از ستون به عنوان جداکننده فضا است. به این صورت شما میتوانید دو فضای مجزا داشته باشید و یک طرح و دکور فوق‌العاده هم ایجاد کرده باشید. این فاصله را می‌توان با الوارهای چوبی باریک پر کرد و یا از پارتیشن‌های طرحدار و پنل‌های مشبک استفاده کرد.

ایجاد قفسه

یکی دیگر از ایده‌های کاربردی برای تزیین ستون خانه و دکوراسیون خانه در فضاهایی که دو ستون در امتداد و نزدیکی هم قرار گرفته‌اند، ایجاد قفسه و کتابخانه است. میتوان فضای بین دو ستون را طبقه بندی کرد و آن را به قفسه‌ای برای قرار دادن اشیاء تزیینی و یا کتابخانه تبدیل کرد و این فضا را به فضایی زنده و مفید تبدیل کرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)