جدیدترین طرح و ایده‌های بک اسپلش آشپزخانه

جدیدترین طرح و ایده‌های بک اسپلش آشپزخانه

آشپزخانه قلب تپنده خانه هست و زیبایی و جذابیت آن اهمیت بالایی دارد. امروزه برای بازسازی آشپزخانه ایده‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد و یکی از آنها استفاده از بک اسپلش است. بک اسپلش نوعی پوشش دیواری است که برای پوشاندن دیوار آشپزخانه و فضای بین کابینت‌های پایین و بالا، پشت سینک و گاز از آن استفاده می‌شود و مانع از پاشیده شدن قطرات آب و چربی به دیوار می‌شود. این نوع کاشی علاوه بر جنبه محافظتی جنبه تزیینی نیز دارد و در دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن از آن استفاده می‌شود. بک اسپلش‌ها انواع مختلفی دارند و هر روزه شاهد افزایش این تنوع هستیم. انتخاب آنها از بین انبوهی از تنوع کاری سخت است و برای آسان‌تر شدن آن لازم است عکس‌های بسیاری ببینید و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا سعی کردیم بهترین و جدیدترین طرح و ایده‌های بک اسپلش آشپزخانه ۲۰۲۲ را معرفی کنیم تا انتخابی آسانتر داشته باشید.

چطور بک اسپلش آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

در دکوراسیون آشپزخانه برای انتخاب بک اسپلش آشپزخانه باید صبور باشید و تنوع بالایی از مدل‌ها را مشاهده کنید. در کنار آن سبک دکوراسیونی خانه و آشپزخانه خود را مشخص کنید و متناسب با آن سبک به دنبال کاشی مناسب باشید. سپس رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که این رنگ باید با کابینت‌ها هماهنگی کاملی داشته باشد و مکمل هم باشند.

طرح‌های جذاب و ترند بک اسپلش آشپزخانه

با استفاده از این پنل‌های عمودی و افقی و با رنگ‌ها و طرح‌های خاص و زیبا، فضای آشپزخانه شما فوق‌العاده می‌شود. برای انتخاب بهترین طرح، با مشاهده و مقایسه انواع طرح‌ها و ایده‌ها، مدلی را انتخاب کنید که آشپزخانه شما را رویایی کند.

خنثی و خاکستری

رنگ طوسی و خاکستری یکی از رنگ‌های خنثی هست و در دهه اخیر یکی از رنگ‌های محبوب و ترند در دکوراسیون داخلی است و در فضاهای مدرن طیف گسترده‌ای از این رنگ به چشم می‌خورد. این رنگ به سختی لکه و کثیفی را نشان می‌دهد و یکی از رنگ‌های مناسب برای اشپزخانه‌های خانه‌های پرجمعیت است.

سفید و روشن

استفاده از بک اسپلش سفید و روشن در آشپزخانه جسارت می‌خواهد. این رنگ به طور باورنکردنی فضا را باز و نورانی می‌کند و تابش نور آفتاب روی خود را منعکس می‌کند و درخشندگی اشپزخانه را چند برابر می‌کند. اما چرا انتخاب آن جسارت میخواهد؟‌ رنگ سفید و روشن کثیفی و گرد و غبار را به خوبی نشان می‌دهد و به این صورت بعد از سرخ کردن و آشپزی و هر نوع فعالیت دیگری در آشپزخانه باید دستی به آن بکشید تا همیشه تمیز بماند.

بک اسپلش سفید در سال‌های اخیر همراه با کابینت‌های سفید استفاده نمی‌شود، بلکه در کنار رنگ‌های تیره قرار میگیرد و معمولا در کنار کابینت‌هایی به رنگ سبز تیره یا آبی سلطنتی دیده می‌شود.

سفید کلاسیک

یکی از انواع جذاب و دوست داشتنی کاشی سفید، کاشی مترو است که سایز کوچکی دارد و در رنگ مرواریدی  ومشکی نیز موجود است. این کاشی و طرح ایده‌ای از جزیره‌های دور افتاده اسکاتلند است و در آشپزخانه‌های با سبک کلاسیک جای پیدا می‌کند. معمولا این بک اسپلش کاشی آشپزخانه مترو را در کنار کف قرمز و کابینت‌های آبی طاووسی یا سلطنتی استفاده می‌کنند و در آن فضا یک میز چوبی نیز قرار می‌دهند.

مشکی

اگر دوستدار یک آشپزخانه جسورانه و غیر رسمی هستید به سراغ رنگ مشکی بروید. در آشپزخانه‌های پست مدرن مشکی از رنگ ذغالی و مشکی استفاده می‌شود و در کنار آن نیز ترکیب رنگ سفید قرار میگیرد. این سبک حس دنج و عطر اقیانوس آرام را به همراه می‌آورد و بیشتر در شرق ونکوور دیده می‌شود.

طرح آجری

آشپزخانه و خانه‌هایی که دارای سبک کلاسیک و سنتی هستند می‌توانند از بک اسپلش آجری در آشپزخانه خود استفاده کنند. این مدل ظاهری سنتی و روستایی به آشپزخانه می‌دهد و در سبک دکوراسیون روستیک نیز استفاده می‌شود.

کاشی‌های اسپانیایی

اگر به اسپانیا و فرنگ و رنگ‌های این کشور علاقه مند هستید می‌توانید آشپزخانه‌ای به سبک اسپانیایی‌ها داشته باشید. کاشی‌های آبی و سفید این حس و حال را برای شما ایجاد می‌کنند این کاشی‌های شبیه به کاشی کاری‌های ایرانی نیز هستند. در کنار این طرح بهتر است از کابینت‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید.

الگوهای نامتعارف

در کنار این طرح و رنگ‌های ثابت و تکرار شونده که به شکل مربع و یا مستطیل هستند، بک اسپلش‌هایی با الگوهای نامتعارف نیز وجود دارند که به شکل تکرار شونده‌ای کنار هم قرار می‌گیرند. امروزه استفاده از این مدل‌ها نیز بسیار باب شده است. این طرح‌ها که می‌توان آنها را از بهترین و طرح و ایده‌های بک اسپلش آشپزخانه نامید انواع مختلفی و رنگ‌های متنوعی دارند و در ادامه تصاویری از آنها آورده شده است.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)