آشنایی با سبک بوهمی و دکوراسیون فضای داخلی این سبک

آشنایی با سبک بوهمی و دکوراسیون فضای داخلی این سبک

دکوراسیون داخلی منزل باید هماهنگ با روحیات و تمایلات افراد آن خانواده باشد و از اینرو است که وقتی وارد هر خانه‌ای می‌شوید میتوانید تا حدی با خلقیات افراد آن خانه آشنا شوید. اگر از جمله افرادی هستید که ذوق هنری دارید و از ترکیب نقش و نگارها و رنگ‌ها لذت می‌برید،  سبک بوهمیان در دکوراسیون داخلی را برای خانه خود انتخاب کنید. سبک بوهمی یا بوهو یک سبک ساده و سرشار از ذوق هنری است. این سبک در حالت شلوغ و ساده‌تر دکوراسیون می‌شود که بسته به تمایل شخصی شما دارد. شاید در ابتدا شلوغ به نظر برسد اما هر چیزی در جای درست خود قرار گرفته است و به این صورت دنیایی سرزنده و شاداب را برای شما خلق می‌کند.

سبک بوهمی

بوهو یا بوهمی یک واژه فرانسوی است و به معنی کولی است. ریشه این کلمه به مردمان بوهمیا اشاره دارد که کولی‌هایی هستند که در منطقه‌ای در کشور چک زندگی می‌کنند. بوهو به شخصی گفته می‌شود که هنجار شکنی می‌کند و سبک زندگی ساده و آزادانه را ترجیح می‌دهد. بوهمیان پس از انقلاب فرانسه یک جامعه ضد فرهنگ معرفی شدند و هنرمندان در فقر فرو رفتند و از اینرو سبک زندگی عشایری را انتخاب کردند. یک زندگی ارزان، رمانتیک و پر از رنگ و به این صورت سبک جدیدی در فرانسه آغاز شد.

سبک بوهمی در معماری داخلی سبکی است که از بوهمی‌ها الهام گرفته شده و مملو از رنگ و طرح است. این سبک دکوراسیون داخلی، سبکی ساده است که موجب رشد ذوق هنری درون شما می‌شود و در نهایت خالق فضایی خاص و منحصر به فرد می‌شود. در این سبک دکوراسیون یک استایل و سبک غیر متعارف دیده می‌شود که سرشار از سرزندگی و شادابی است و با خود ویژگی‌های کولی‌ها را که شامل جسارت و جنب و جوش است را به همراه می‌آورد. شلوغی رنگ در این سبک بالا است و از اینرو انتخاب رنگ دیوار برای جلوگیری از آشفتگی اهمیت بالایی دارد. در ادامه بهترین رنگ دیوار برای سبک بوهو را معرفی کرده‌ایم.

رنگ دیوار در سبک بوهمی

در سبک بوهو هیچ قانونی وجود ندارد و می‌توان یک تم رنگی را در نظر گرفت و یا از رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. همانطور که گفته شد رنگ‌ها جزء جدانشدنی این سبک چیدمان هستند، بنابراین از استفاده از رنگ نترسید. شما می‌توانید رنگ‌های تند و شاد را استفاده کنید و یا برای کنترل شلوغی و سادگی بیشتر از رنگ‌های آرام و ساده استفاده کنید. در اینجا 7 رنگی که در این سبک دکوراسیون ترند هستند و توسط دکوراتورها بیشتر انتخاب می‌شوند را معرفی کرده‌ایم.

رنگ بژ در سبک بوهو

رنگ بژ رنگی آرام و ظریف است و میتوان روی دیوارهای بژی ترکیبی از رنگ‌ها و بافت‌های متفاوت را قرار داد. اگر قصد استفاده از تابلو‌های هنری و دست بافت‌های آویز مثل مکرومه بافی ‌ها را دارید می‌توانید این رنگ را برای دیوار خانه خود انتخاب کنید. این رنگ تعادل و زیبایی را با خود همراه می‌آورد و با تمام عناصر طبیعی هماهنگ است. در انتخاب رنگ بژ بهتر است ابتدا تستی روی بخشی از دیوار انجام دهید تا میزان روشنی و تیرگی رنگ را متوجه شوید و سپس کل دیوار را رنگ کنید.

دیواری به رنگ کرم

رنگ کرم یکی از رنگ‌هایی است که می‌توان برای دیوار استفاده کرد. شاید در ابتدای امر این رنگ غیر متعارف به نظر برسد و برای دیوار غلیظ باشد اما انتخاب مناسبی است. این رنگ نور خورشید را کاملا جذب می‌کند و فضایی روشن و مطبوع را ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ کرم برای دیواری که نور خورشید به آن می‌تابد مناسب است. برروی این دیوار می‌توانید از حصیرها و اکسسوری‌های قهوه‌ای رنگ استفاده کنید و یک سایه و روشن را ایجاد کنید.

رنگ سفید

رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی است که به دلیل خالص بودن در هر سبک دکوراسیونی به چشم می‌خورد. شفافیت، تمیزی، آرامش و ثبات رنگ سفید، این امکان را به فرد می‌دهد تا از هر نوع رنگ و الگوی انتزاعی برای تزیین فضای خود استفاده کند. این رنگ برای مناطقی که گرد و غبار در آن زیاد است مناسب نیست زیرا با نشستن گرد و خاک این دیوار سفید لکه شده و تیره می‌شود.

سبز زیتونی

استفاده از رنگ‌های باطراوت و غیر متعارف یکی از ویژگی‌های سبک بوهمیان است و نشانی از آزادی است. این ذهن شماست که خلاقیت خود را به تصویر می‌کشد و می‌توان با انتخابی هنرمندانه رنگ سبز زیتونی روشن را برای دیوار انتخاب کرد. این رنگ انرژی و نشاط را با خود همراه می‌آورد و به خوبی با رنگ‌های دیگر ترکیب و هماهنگ می‌شود.

صورتی روشن

اگر به دنبال فضایی پر از جنب و جوش و شاد و زیبا هستید می‌توانید رنگ صورتی روشن را برای رنگ دیوار خانه خود در سبک بوهمی انتخاب کنید. در کنار این رنگ می‌توانید از رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری روشن نیز استفاده کنید و تعادل را برقرا کنید. هر چه این رنگ صورتی به سمت  یک صورتی کلاسیک روشن برود فضا آزادتر و بزرگتر به چشم می‌آید. در کنار این رنگ می‌توانید از مبلمان بامبو، تزییناتی حصری و فرش‌های دست بافت غنی استفاده کنید. این رنگ صورتی نشان از انرژی زنانه دارد و الهام بخش لطافت زنانه است.

آبی روشن

در مقابل صورتی روشن، رنگ آبی روشن قرار می‌گیرد و نشان از جذابیت مرادانه دارد و در فرهنگ بوهو بعد نیروبخشی و مردانگی را تقویت می‌کند. این رنگ نیز یکی دیگر از رنگ‌های شاداب و پر انرژی است و فضای خانه را پر از انرژی و آرامس می‌کند.

سبز مریم گلی

رنگ سبز مریم گلی ترکیبی از رنگ سبز و خاکستری است و به دلی شباهت رنگی که به گیاه مریم گلی دارد به این نام نامیده می‌شود و یکی از گزینه‌های رنگ دیوار در سبک بوهو است. این رنگ به دلیل نزدیکی به رنگ خاکستری، خنثی و ساده است و یک سایه روشن خوب و جذابی را ایجاد می‌کند و یکنواختی استفاده از رنگ‌های روشن و تیره را از بین می‌برد. این رنگ پاستیلی ازجمله رنگ‌های محبوب در هر سبک دکوراسیونی است و می‌توان آن را با رنگ‌های هم خانواده و متضاد کنار هم قرار داد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)