چه رنگ پرده‌ای را با مبل سفید ست کنیم

چه رنگ پرده‌ای را با مبل سفید ست کنیم

سبک چیدمان و دکوراسیون خانه اهمیت بالایی دارد و اگر به خوبی انجام شود به  خانه‌ای رویایی و محلی برای آرامش و لذت تبدیل می‌گردد. یکی از رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد، رنگ سفید است. این سفید را می‌توان برای هر چیزی انتخاب کرد و یکی از انتخاب‌های تک و منحصر به فرد که در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار میگیرد، انتخاب مبل سفید است. مبل و پرده اعضای اصلی نشیمن هستند و انتخاب طرح، رنگ و مدل‌ آنها در نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در کلیت فای خانه دارد. از اینرو لازم است رنگ و طرح آنها با هم همانگی کاملی داشته باشد. اگر مبلمان سفید را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید، چه رنگ پرده‌ای را برای ست کردن ا آن انتخاب می‌کنید؟  برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

ست کردن پرده با مبل سفید

ست کردن پرده و مبل با هم دکوراسیون کلی خانه را متعادل و متوازن می‌کند و بر زیبایی خانه تاثیر می‌گذارد. رنگ سفید رنگی است که می‌توان آن را در کنار تمامی رنگ‌ها استفاده کرد اما در کنار برخی از رنگ‌ها هماهنگی بیشتری دارد و تضاد و ترکیب این دو رنگ می‌تواند تاثیر مثبتی در فضای نشیمن و پذیرایی خانه داشته باشد.

ترکیب سفید و عاجی

اگر دوست دارید خانه‌ای روشن و دلباز داشته باشید و در عین حال علاقمند به سبک مینیمال هم هستید می‌توانید کاناپه سفید را با پرده‌های به رنگ عاج ست کنید. رنگ عاج یک سایه سفید دارد و از اینرو بسیار هماهنگ با مبلمان شما می‌شود در کنار آن یک سایه کرم یا زرد نیز دارد که گرمی را به همراه می‌آورد و فضا را از یک رنگی خارج می‌کند. انتخاب این رنگ جسورانه و شجاعانه هست و یک فضای آرام و عرفانی را ایجاد می‌کند.

پرده آبی خاکستری

رنگ آبی خاکستری یکی از رنگ‌هایی است که در دهه اخیر ترند شده و بسیار زیبا و محبوب است و به دلیل ترکیب خاکستری خود حالتی خنثی دارد و رنگ آبی آن نیز آرامش بخش است. این رنگ نماد آرامش و خرد است. سایه‌های گرم خاکستری با خنکی و سردی آبی ترکیب شده و رنگی متعادل را ایجاد کرده است. این رنگ در کنار رنگ سفید هماهنگی بسیاری دارد و فضا را دلباز نشان می‌دهد.

سبز مریم گلی روشن

رنگ مریم گلی یا سبز خاکستری نیز از جمله رنگ‌های باب و ترند شده دهه اخیر است که در کنار رنگ سفید بسیار زیبا و جذاب می‌شود. انتخاب پرده ساده به رنگ  سبز مریم گلی روشن نیز انتخابی ایده‌آل است و حس و حال فضا را به سمت آرامشی لذت بخش و گرم می‌برد. انتخاب این ترکیب رنگی، پرده سبز مریم گلی و کاناپه سفید برای خانه‌ایی که سبک دکوراسیون آنها به سمت کلاسیک می‌رود مناسب است.

خاکستری روشن

در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال استفاده از رنگ‌های سفید، خاکستری روشن تا تیره اولویت دارد و در تمام منزل از این رنگ‌ها استفاده می‌شود. اگر سبک دکوراسیون مینیمال را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید و به دنبال فضایی خلوت، آزاد و رها هستید پرده‌هایی به رنگ خاکستری روشن را در کنار مبلمان سفید خود قرار دهید. رنگ خاکستری یکی از رنگ‌های برتر طبیعی است که قابلیت هماهنگی با بسیاری از رنگ‌ها را دارد.

پرده‌های مشکی و انتخابی شجاعانه

ترکیب رنگ سفید و مشکی یک طراحی و تضاد جاودانه است و همیشه می‌توان از آن استفاده کرد. این دو رنگ در چرخه رنگ در مقابل هم قرار دارند و بیشترین کنتراست را با هم دارند. این دو رنگ دو رنگ قدرتمند هستند که با هم در ارتباط‌ هستند و تضاد بالایی را ایجاد می‌کنند. این تضاد رنگی قدرت تفکر و تصمیم گیری و رمز گشایی را افزایش می‌دهد.

سبز زمردی

اگر به دنبال رنگی تیره و متضاد هستید تا در کنار کاناپه سفید تضاد زیبایی ایجاد کند، نگاهی به رنگ سبز زمردی بیندازید. این رنگ نیز با سفید کنتراست بالایی دارد و چشم نواز است و توجه را به خود جلب می‌کند. این رنگ نماد تعادل و صبر است.

سرمه‌ای

ترکیب رنگ سفید و سرمه‌ای یکی از ترکیب رنگ‌های شناخته شده و محبوب است و زیبایی چشم نوازی دارد. این ترکیب برجسته انتخابی فوق‌العاده است بخصوص اگر در فرش خود نیز ترکیب رنگ سرمه‌ای را داشته باشید.

جمع بندی

برای انتخاب رنگ پرده هماهنگ با رنگ مبلمان سفید، ابتدا سبک دکوراسیون خانه خود را در نظر بگیرید. سپس بین رنگ‌های روشن و تیره انتخاب کنید. دوست دارید فضایی با کنتراست بالا داشته باشید یا فضایی روشن و دلباز و با رنگ‌های نزدیک به هم را انتخاب می‌کنید؟

اگر به دنبال رنگ‌های متضاد هستید، پرده مشکی، سرمه‌ای و سبز تیره انتخاب مناسبی است. اما اگر رنگ‌های روشن و یکدست‌تر را دوست دارید به سراغ رنگ عاجی، مریم گلی و آبی خاکستری بروید. انتخاب رنگ خاکستری نیز برای سبک مینیمال انتخاب ایده‌آلی است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)