چیدمان اتاق بدون پنجره

چیدمان اتاق بدون پنجره

خانه‌های قدیمی همگی بزرگ و دل‌باز هستند و در هر اتاق و فضایی پنجره‌ای هم دارند. اما متاسفانه خانه‌های امروزی به دلیل گرانی و افزایش جمعیت ساکن در شهرها کوچک شده‌اند. در این بین در برخی از خانه‌ها پنجره‌ها از بین رفته یا مقدار آنها بسیار کم شده است. انسان وقتی ارزش چیزی را بهتر درک می‌کند که آن را از دست می‌دهد و هنگامی وارد اتاق بدون پنجره می‌شوید درمی‌یابید که از چه نعمتی برخوردار بوده‌اید.

وجود پنجره و ورود نور خورشید به خانه احساس آرامش و سرزندگی را با خود همراه می‌آورد. البته نباید بیش از حد نگران این موضوع بود زیرا می‌توان با استفاده از یک دکوراسیون درست و استفاده درست از رنگ‌ها، اتاق بدون پنجره را به بهترین شکل چیدمان کرد و احساس فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. در ادامه راه‌هایی را بیان کرده‌ایم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

ایجاد پنجره مجازی

بلکه درست خواندید می‌توانید یک پنجره مجازی درست کنید و احساس داشتن یک پنجره واقعی را به محیط و افراد القا کنید. این کار از نظر روانی روی افراد تاثیر گذار است و احساس بهتری را تجربه می‌کنند. برای این کار بخشی از دیوار اتاق را با پرده بپوشانید. می‌توانید پشت پرده نورهای مخفی هم قرار دهید و ساعاتی از روز آنها را روشن کنید.

اگر قسمتی از اتاق دارای فروفتگی است آن قسمت را برای نصب پرده انتخاب کنید. تفاوت عمق این حس را طبیعی‌تر می‌کند و همچنین اتاق بدون پنجره شما نیز بهتر و راحت‌تر دکوراسیون می‌شود.

استفاده از رنگ روشن

در اتاق‌ بدون پنجره حتما دیوارها را به رنگ روشن درآورید. رنگ روشن نور اتاق را بیشتر می‌کند و فضای اتاق را دلبازتر نشان می‌دهد. انتخاب رنگ سفید یا استخوانی بهترین انتخاب است اما اگر این رنگ‌ها مورد علاقه شما نیست و یا نمی‌خواهید به تنهایی از آن استفاده کنید، رنگ آبی روشن، سبز یا زرد روشن را انتخاب کنید.

استفاده از آینه

یکی دیگر از راه‌کارهای مناسب برای دکوراسیون اتاق بدون پنجره، استفاده از آینه است. آینه می‌تواند به فضا عمق ببخشد و با ایجاد خطای دید فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. همچنین آینه نور را بازتاب می‌دهد و این امر موجب افزایش روشنایی اتاق می‌شود که تاثیر بسیار زیادی بر حس و حال فضا دارد و احساس کسلی را از بین می‌برد.

استفاده از نورهای مخفی

یکی دیگر از موارد مناسب در دکوراسیون فضاهای بدون نور طبیعی، استفاده از نورهای مخفی است. نور مخفی فضا را روشن می‌کند در صورتی که شما نمی‌توانید به راحتی منبع نور را ببنید. بنابراین چند منبع نوری در جاهایی که به راحتی در دید نیست قرار دهید تا نور اتاق به صورت غیر مستقیم و یکنواخت تامین شود.

ایجاد نورگیر بالای درب

شما می‌توانید از راه‌های دیگری نور طبیعی را وارد اتاق کنید. البته این راه‌کار تنها برای فضاهایی قابل اجرا است که شرایط انجام آن وجود دارد. اگر فضای پشت درب اتاق نورگیر است و یا دارای پنجره‌ است، شما می‌توانید با ایجاد یک پنجره بالای درب ورودی اتاق نور را به داخل اتاق هدایت کنید. همچنین در صورت امکان می‌توانید از درب‌های شیشه‌ای مات و شفاف استفاده کنید.

استفاده از پنجره‌های سقفی

یکی دیگر از راه‌های جذاب و خلاقانه برای دکوراسیون اتاق بدون پنجره استفاده از پنجره سقفی است. اگر سازه شما به شکلی است که فضای بالای اتاق خالی است می‌توانید در زمان بازسازی یا نوسازی، یک پنجره سقفی برای خودتان طراحی کنید. پنجره‌های سقفی بسیار جذاب و زیبا هستند و طراحی و اجرای آنها یک کار شجاعانه است.

استفاده از دکورها و وسایل بازتابنده نوری

یکی از مواردی که در چیدمان اتاق بدون پنجره می‌تواند به شما کمک کند، انتخاب وسایلی است که بازتاب نوری ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید از قفسه و دکورهای فلزی استفاده کنید. فلز به دلیل درخشندگی خاصی که دارد می‌تواند رده‌های نوری متفاوتی را به اتاق اضافه کند و بر زیبایی فضا بیفزاید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)