۱۰ مدل طراحی خلاقانه کتابخانه زیر راه پله

۱۰ مدل طراحی خلاقانه کتابخانه زیر راه پله

با ایده‌هایی برای دکواسیون فضای زیر راه پله، این فضا را می‌توان به یک فضای کاربردی تبدیل کرد و از آن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ مدل طراحی خلاقانه کتابخانه زیر راه پله آشنا کنیم. فضاهای زیر راه پله برای کاربردهای متفاوتی مناسب است. یکی از این کاربردهای آن ساخت یک کتابخانه کوچک و زیبا است که هم بسیار مقرون به صرفه تمام می‌شود و هم می‌تواند باعث استفاده بهینه از فضا گردد. همچنین برای عاشقان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی این مورد گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید و دوست  دارید با ساخت کتابخانه در فضای زیر راه پله آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید.

اصول طراحی کتابخانه زیر راه پله

  • در انتخاب فضای زیر راه پله باید دقت کنید تا این فضا دارای نم و رطوبت نباشد. فضایی که برای طراحی کتابخانه در نظر می‌گیرید باید کاملا خشک و مناسب باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که چون فضای زیر راه پله قابل رویت است باید طراحی خلاقانه کتابخانه شما به گونه‌ای انجام شود که کاملا منظم و ساختار یافته باشد.
  • برای طراحی قفسه‌ها باید به فضای منزلتان و نوع چیدمان آن دقت کنید. هماهنگی شکل و رنگ قفسه‌ها با چیدمان می‌تواند در ایجاد زیبایی بصری تاثیر بگذارد.
  • برای انتخاب رنگ قفسه‌ها بهتر است رنگی متناسب با کف و دیوارها انتخاب کنید.
  • اندازه‌گیری دقیق فضای زیر راه پله برای ساخت کتابخانه بسیار مهم است. زیرا اشتباه در اندازه‌گیری می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد نماید.
  • اگر قرار است کتاب‌های نفیسی را در کتابخانه خود بگذارید بهتر است درب‌های زیبایی نیز برای آن طراحی کنید.
  • استفاده از اکسسوری‌های شیک می‌تواند در زیباتر کردن فضای کتابخانه نقش مهمی ایفا کند.
  • یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید خلاقیت است. زیرا فضای زیر راه پله معمولا محدود است و طراحی شما می‌تواند به گونه‌ای باشد که بتوانید بهترین استفاده را از فضا ببرید.

کتابخانه‌ زیر پله‌ای با طراحی ساده و زیبا

یکی از مواردی که باعث شده است تا افراد علاقه‌مند به استفاده از فضاهای اینچنینی شوند کوچک بودن خانه‌ها  و محدودیت فضا برای گذاشتن کتاب‌خانه‌های بزرگ است. به همین دلیل خلاقیت در طراحی و استفاده از فضاهای موجود در منزل به کمک افراد آمده است و ایده طراحی خلاقانه کتابخانه زیر راه پله مطرح گردید.

در مدل‌های ساده و مقرون به صرفه این کتابخانه‌ها معمولا از چند طبقه ساده چوبی ساخته شده‌اند و در عین سادگی بسیار زیبا هستند.

ساخت کتابخانه‌های فانتزی با استفاده از فضای زیر راه پله

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم خلاقیت در ایجاد یک طرح زیبا حرف اول را می‌زند. شما می‌توانید از فضای زیر راه پله به بهترین و زیباترین شکل ممکن استفاده کنید و با طراحی یک نیمکت زیبا و چندین قفسه بالای آن از این فضا نهایت استفاده را ببرید.

استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی می‌تواند ظاهری بسیار متفاوت در یک بخش از خانه شما ایجاد کند. حتی این فضا می‌تواند یک نقطه تمرکز در نظر بینندگان ایجاد کند و افراد را جذب خودش کند. به این شکل علاوه بر اینکه از این فضا به نحوی بهینه استفاده شده است تبدیل به یک نقطه جذاب در منزل شما شده است.

استفاده از متریال مختلف در ساخت کتابخانه زیر راه‌پله

به غیر از چوب شما می‌توانید از متریال مختلفی مانند فلز، ترکیب چوب و فلز و استفاده از متریالی مانند کامپوزیت استفاده کنید. شما می‌توانید چند قفسه بگذارید و از یک صفحه صاف به عنوان میز نیز در این طراحی استفاده کنید. به این شکل شما از فضای زیر راه پله برای طراحی خلاقانه کتابخانه و ایجاد یک فضای مطالعه بسیار دنج استفاده کرده‌اید.

کلام آخر

خلاقیت حرف اول را در این گونه طراحی‌ها می‌زند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن فضای خود و دیدن تصاویر کارهای انجام شده، بهترین طراحی را برای فضاز زیر راه پله منزل‌تان انجام دهید. استفاده از فضاهای مرده در منزل می‌تواند علاوه بر ایجاد زیبایی بصری بسیار دستاوردهایی مانند استفاده بهینه از فضاها را در پی داشته باشد. استفاده از متریال چوب می‌تواند احساس گرمی و راحتی بیشتری به فضا بدهد. همچنین در انتخاب رنگ بهتر است به دکوراسیون اطراف نیز توجه کنید و از رنگ‌هایی متناسب با دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)