راهنمای خرید دوش حمام

راهنمای خرید دوش حمام

در گذشته حمام مکانی برای نظافت شخصی به شمار میرفته و نه تنها به نوع چیدمان ودکوراسیون آن توجهی نمیشده بلکه تجهیزات ساده‌ و کاربردی در آن بکار میرفته و این تجهیزات مانند وان و دوش تنوع بسیار کمی داشته اند. اما امروزه تنوع محصولات بالا رفته و حمام به فضایی برای کسب آرامش و ریلکس کردن نیز تبدیل شده و افراد به دنبال حمامی هستند که از دوش گرفتن در آن لذت ببرند. یکی از تجهیزات اساسی و مهم در حمام دوش میباشد. امروزه دوشهای متنوعی چه نظر کارکرد و چه از نظر کیفیتی وجود دارند. در اینجا نکاتی که قبل از خرید دوش حمام باید به آن توجه کنید و آنها را درنظر بگیرید را آورده‌ایم تا انتخابی درست و اصولی داشته باشید.

انتخاب مدل دوش

همان طور که گفتیم امروزه تنوع مدل دوش بسیار بالاست و در هر سبک و سلیقه و البته قیمتی میتوان یک مدل دوش انتخاب کرد. از دوشهای ارزان قیمت و قدیمی مثل دوش ثابت و دوش تلفنی گرفته تا دوش دیجیتالی و نورافشان و یا دوش‌ لاکچری و لوکس مثل پنل دوش ها، همه و همه در گروه انواع دوش قرار میگیرند و عملکردهای مختلفی هم دارند. به قول معروف هر چقدر پول بدی آش میخوری! برای آشنایی با انواع مدل‌های دوش نگاهی به اینجا بیندازید و مدل دوش حمام خود را انتخاب کنید.

بررسی اندازه و فضا

متناسب با مدل دوشی که انتخاب میکنید لازم است فضای مناسب نیز در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال پنل دوش و دوش ماساژور را نمیتوان در فضای بسیار کوچک به راحتی اجرا کرد. همچنین شما میتوانید برای استفاده بهینه از فضا از کابین دوش نیز استفاده کنید.

همچنین برخی از مدل‌های دوش بر روی سقف و به صورت توکار نصب می‌شوند. در برخی از مدلها نیز سردوشهای ماساژور برروس دیوار نصب میشوند. بنابراین علاوه بر اندازه فضا لازم است به اجرایی بودن و نحوه نصب و هزینه نصب دوش مورد نظر خود نیز توجه کنید.

جنس دوش

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس دوش هست. جنس دوش بر کیفیت و طول عمر آن تاثیر گذار هست و نمیتوان از یک دوش کم کیفیت انتظار طول عمری بالا را داشت. دوش حمام از فولاد، برنج، آلومینیوم و پلاستیک ساخته میشود و کیفیت متفاوتی با هم دارند و همگی آنها نسبت به رطوبت مقاوم هستند اما میزان مقاومت و کیفیت متفاوت است. همچنین جنس دوش برراحت تمیزشوندگی آن نیز تاثیر میگذارد.

شکل دوش

به شکل ظاهری و مدل دوش نیز توجه کنید. بهتر است دوش حمام شما با شیرآلات سرویس بهداشتی هماهنگ باشد تا حمام شیک و منظمی داشته باشید. همچنین میتوانید براساس دکوراسیون و رنگ بندی حمام مدل و رنگ دوش خود را انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری داشته باشد.

سردوش

در هنگام خرید دوش، توجه به شکل و عملکرد سردوش را فراموش نکنید. سردوشها در شکلهای مختلفی از جمله مربع، مستطیل، دایره و بیضی تولید میشوند. همچنین برخی از آنها قابلیت تنظیم فشار آب و نوع پاشش آب را دارند. اگر قصد خرید دوش ارزان و دوش معمولی را دارید به میزان فضار آب خانه خود و میزان تنظیم فشار آب توسط سردوش دقت کنید. به عنوان مثال اگر فشار آب حمام شما کم باشد سردوش با قابلیت پاشش بارانی اصلا برای شما مناسب نیست!

در نظر گرفتن امکانات دوش

هر دوش بسته به مدل خود دارای امکاناتی متفاوت است. در دوش ارزان قیمت و ساده امکانات متنوعی ندارد. دوش تلفنی قابلیت جابجایی دارد، دوش نورافشان دارای چراغهای LED هست و فضای حمام را به رنگ های مختلفی در میآورد، و در نهایت دوش لاکچری و مدرن مثل پنل دوش و دوش دیجیتالی امکانات بسیار زیادی دارند و یک مجموعه کامل را در خود جای داده‌اند. از جمله امکانات آنها، تنوع در پاشش آب، نور افشانی، پخش موسیقی و ماساژ را میتوان نام برد. شما چه انتظاری از دوش خود دارید؟‌

قیمت دوش حمام

البته نباید این نکته را فراموش کرد که هرچه امکانات و کیفیت و جنس دوش بهتر باشد، قیمت بالاتری دارد. بنابراین با توجه به فضای حمام و بودجه خود و بررسینحوه نصب و هزینه آن اقدام به انتخاب مدل دوش کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)