دکوراسیون داخلی خانه کوچک با طراحی کاربردی

دکوراسیون داخلی خانه کوچک با طراحی کاربردی

به طور کلی انسان‌ها دوست دارند محل زندگی زیبا و شیکی داشته باشند و هر ازچندگاهی آن را تغییر دهند و این تغییر دکوراسیون حس و حال خانه و خانواده تغییر میدهد. با توجه به آنکه اکثریت افراد آپارتمان نشین هستند و فضای خانه‌ها کوچک شده، چیدمان درست وسایل و دکوراسیون داخلی خانه اهمیت بسیاری پیدا میکند.  در دکوراسیون خانه کوچک نه تنها زیبا و لوکس بودن فضا و طراحی چیدمان اهمیت دارد، بلکه لازم است چیدمان به نحوه باشد که بتوان از تمام فضا استفاه کرد و یک طراحی کاربردی داشت. اما چگونه میتوانیم خانه کوچک خود را به نحوی طراحی کنیم که هم مدرن و راحت باشد، هم از سانت سانت فضای آن نهایت استفاده را کرد؟ در ادامه نگاهی به دکوراسیون داخلی خانه کوچک با طراحی کاربردی می‌اندازیم.

دکوراسیون خانه کوچک

با طراحی درست، میتوانید فضای خانه خود را دلباز کنید و از تمام فضای آن استفاده کنید. داشتن حس راحتی و داشتن فضایی کافی برای قرار دادن وسایل احساس رضایت را به همراه می‌آورد.

انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه کوچک

در دکوراسیون داخلی خانه‌ کوچک، ترجیحا از رنگ روشن استفاده کنید. رنگ تیره فضا را کوچکتر نشان میدهد. البته اگر علاقه‌مند به داشتن دیواری با رنگ تیره هستید، میتوانید تنها یک دیوار را به رنگ تیره درآورید و با استفاده از تغییر رنگ دو فضا را از هم چدا کنید. پیشنهاد میکنیم دیواری که منبع نوری خوبی را روبروی خود دارد، تیره کنید تا بازتاب نور نما و جلوه آن را نشان دهد.

اگر دیوار مجزایی در فضای پذیرایی دارید، میتوانید بسته به سبک دکوراسیون خانه خود، آن را با طرحی خاص طراحی کنید تا چشم نواز و زیبا و خاص باشد.

انتخاب رنگ کف

یکی از نکته‌های حائز اهمیت در دکوراسیون خانه کوچک، انتخاب رنگ کف می‌باشد، بنابراین کف خانه خود را شلوغ نکنید و از کاشی و کفپوش‌های طرح دار و شلوغ را رد کنید. رنگ کف باید به نسبت دیوارها تیره‌تر باشد و در آن طرح‌های ساده بکار رفته باشد.

انتخاب رنگ مبلمان

در طراحی داخلی خانه کوچک، استفاده از رنگ‌ها موجب شاد شدن فضا می‌شود و اگر تمام وسایل یک رنگ باشند فضا خفه ومرده می‌شود. از آنجایی که رنگ دیوار را روشن انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با انتخاب مبلمانی رنگی و استفاده از رنگ‌های متضاد، فضای خانه خود را شاداب کنید. البته حواستان باشد که زیاده‌روی نکنید.

انتخاب وسایل مناسب برای خانه کوچک

در هنگام خرید و تهیه وسایل خانه، برای خانه کوچک دقت کنید تا سایز و اندازه وسایل مناسب فضا باشد. به محدود بودن فضای خانه توجه کنید و از خرید مبلمان بسیار بزرگ و کار شده خودداری کنیدو به جای آن مبلمانی ظریف و ساده را انتخاب کنید. وسایل ساده با اندازه کوچک و متوسط، انتخابی مناسب برای خانه کوچک هستند.

حذف وسایل غیر ضروری

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، تعداد وسایلتان هست. بهتر است تا آنجایی که میتوانید از تعداد وسایل خانه خود کم کنید و تنها وسایل ضروری را انتخاب کنید. مثلا میتوانید از خرید کاناپه سه یا دو نفره، میز ناهار خوری بزرگ و میز آشپزخانه اجتناب کنید.

تهیه وسایل غیر ضروری هم موجب شلوغی و آشفتگی فضا می‌شود و هم موجب میشود فضایی مفید را به وسیله‌ای غیرضروری اختصاص دهید.

میز ناهارخوری گرد

اگر قصد دارید، میز ناهارخوری یا میز آشپزخانه تهیه کنید، میز گرد را انتخاب کنید. میز گرد به واسطه لبه گرد خود، با فضاهای کوچک هماهنگ می‌شود و فضا را باز تر نشان میدهد. از طرفی گرد بودن لبه‌های آن احتمال برخورد با آن را کم میکند و هنگام رد شدن از فضای باریک موجود نگران برخورد با میز نخواهید. میز ناهار خوری گرد چوبی انتخابی مناسب برای خانه کوچک و ایرانی است.

چیدمان خانه کوچک

 در دکوراسیون داخلی خانه کوچک، نحوه چیدمان وسایل بسیار مهم هست و لازم است به درستی از تمام فضا استفاده شود. اگر وسایلی ظریف و کاربردی را انتخاب کرده باشید، در چیدمان منزل کوچک خود دچار مشکل نمی‌شود. در چیدمان خانه کوچک، نباید وسایل را فشرده و کنار هم قرار دهید بلکه فضایی بین آنها در نظر بگیرید. بهتر است مبلمان را به دیوار بچسبانید و فضای مرده بین دیوار و مبل نداشته باشید. اگر فضای خانه شما به نحوه‌ای است که میتوانید مبل را چسبیده به دیوار قرار ندهید، حتما فضایی کافی بین آنها را در نظر بگیرید تا بتوانید از پشت آن عبور کنید. این امر باعث میشود خانه شما وسیعتر دیده شود.

استفاده از فضاهای پرت و قناس خانه

اگر در نقشه خانه خود، فضایی پرت و قناس دارید، به آن توجه کنید. شاید نگاه اول، این فضا، فضایی مرده و به درد نخور باشد اما با کمی خلاقیت و ایده میتوان آن را به فضایی کاربردی تبدیل کرد. میتوانید این فضای پرت را به کتابخانه تبدیل کنید و یا آن را قفسه بندی کنید.

اگر فضای زیرپله دارید، آن را به محل کار تبدیل کنید. تنها کافیست تخته‌ای را به غنوان میز به دیور وصل کنید و صندلی خود را کنار آن قرار دهید. اگر فضای پرت در اتاق‌خواب شماست، آن را به تخت خواب تبدیل کنید و در دکوراسیون خانه کوچک خود از آن استفاده کنید.

 

محل قرار گرفتن میز ناهار خوری

میز ناهار خوری گرد خود را در فضایی نزدیک به آشپزخانه قرار دهید تا هم به عنوان میز غذاخوری و هم میز آشپزخانه از آن استفاده کنید. همچنین به واسطه این میز گرد میتوانید فضای آشپزخانه را از پذیرایی جدا کنید.

استفاده از المان‌های عمودی

در دکوراسیون خانه کوچک از المان‌های عمودی استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد. مثلا میتوانید از پرده‌ای ساده و بلند با خطهای نواری عمودی، لوسترهای آویز و تابلوهای مستطیلی استفاده کنید.

انتخاب فرش برای خانه کوچک

در چیدمان خانه کوچک وبه خصوص در قسمت پذیرایی، انتخاب فرش اهمیت بالایی دارد. فرش باید قسمت زیادی از فضا را بپوشاند اما نه همه آن، بلکه لازم است فضای بین مبلها را کاملا پر کند و کمی از پایه مبل روی آن قرار بگیرد.

برای چیدمان سرویس بهداشتی و آشپزخانه کوچک میتوانید نگاهی به بهترین طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک و دکوراسیون آشپزخانه کوچک بیندازید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)