بهترین رنگ برای مبل اتاق نشیمن

بهترین رنگ برای مبل اتاق نشیمن

تازه عروس‌ها، افرادی که می‌خواهند به منزل جدیدی بروند و حتی افرادی که قصد تغییر مبلمان و فضای داخلی خود را دارند، در لحظه با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. یکی از این چالش‌ها انتخاب رنگ مبل است. برای انتخاب بهترین رنگ مبل اتاق نشیمن لازم است موارد مختلفی را در نظر بگیرید و رنگ مبل را متناسب با نوع دکوراسیون و اندازه فضا، میزان نور و مواردی دیگر انتخاب کنید.  انتخاب رنگ و نوع چیدمان حال و پذیرایی تاثیر بسیار زیادی در شیک و جذاب بودن فضا دارد.

بهترین رنگ اتاق نشیمن

یکی ازمهم‌ترین مواردی که در انتخاب بهترین رنگ مبل تاثیر گذار است، رنگ دیوار‌ها است. به همین دلیل نگاهی مختصر به بهترین رنگ دیوار نیز می‌اندازیم. رنگ دیوار تا حد زیادی براساس نوع دکوراسیون شما تعیین می‌شود. اگر سبک مینیمال را انتخاب کرده‌اید، دیوارها سفید و خاکستری روشن هستند.  اگر سبک مورد نظر شما کلاسیک است می‌توانید به سراغ رنگ کرم روشن برای دیوارها بروید.

در دیگر سبک‌های دکوراسیون نیز رنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از ترکیب رنگی استفاده کرد و یکی از دیوارها را به رنگ دیگری مانند سبز، لیمویی، آبی خاکستری یا قرمز درآورد. در این سبک دکوراسیون‌ها بهتر است رنگ مبل را از بین رنگ‌های مکمل رنگ دیوار انتخاب کنید.

بهترین رنگ مبل

همان طور که گفته شد رنگ دیوار بر رنگ مبل و دکوراسیون کلی فضا تاثیر گذار است. بر خلاف رنگ دیوار شما می‌توانید رنگ مبلمان خود را به شکلی انتخاب کنید که با بیشتر فضاها و رنگ‌ها هماهنگی داشته باشد. زیرا به طور معمول امکان خرید مبل به طور مرتب وجود ندارد و از جمله وسایلی است که سال‌ها در کنار شما باقی می‌ماند و ممکن است از خانه‌ای به خانه دیگری آن را با خود ببرید.

مبلمانی به رنگ گرم خنثی

انتخاب مبلمانی به رنگ خنثی و گرم یکی از بهترین انتخاب‌ها است و می‌توان آن را با بسیاری از رنگ‌ها و هر سبک دکوراسیونی هماهنگ کرد. رنگ‌های کرم، قهوه‌ای مایل به زرد، خردلی و پوست پیازی از جمله این رنگ‌ها است. در کنار این رنگ مبلمان می‌توانید کوسن‌هایی با رنگ‌های جذاب و زنده را قرار دهید. مثلا می‌توانید کوسن‌هایی به رنگ قرمز را روی مبل کرم روشن بگذارید و یک تضاد کامل ایجاد کنید.

مبل طوسی بهترین رنگ مبل راحتی

اگر به دنبال مبلمان راحتی ساده و شیک هستید، رنگ طوسی را برای آن انتخاب کنید. این رنگ یکی از بهترین رنگ‌ مبلمان راحتی است و به راحتی می‌توان آن را در کنار دیوارهایی بارنگ‌های سبز، آبی خاکستری و قرمز قرار داد. اگر قصد خرید مبلمان طوسی خاکستری را دارید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله بهترین رنگ دیوار برای ست کردن با مبل خاکستری بیندازید و یک دیوار خود را به رنگ متمایزی درآورید.

مبلمانی سفید و درخشان

یکی دیگر از رنگ‌های جذاب و شیک برای مبلمان، رنگ سفید است. رنگ سفید همواره مد است و استفاده از آن در سبک دکوراسیونی مینیمال فوق‌العاده است. انتخاب مبل سفیدجسارت و شجاعت می‌خواهد. همچنین به افرادی رفت و آمد زیادی دارند و یا کودکی در خانه دارند پیشنهاد می‌شود به سراغ مبل سفید نروند، زیرا این مبل به راحتی و بسیار سریع کثیف می‌شود و نیاز به تمیز کردن مرتب دارد.

با این حال اگر به سراغ مبلمان سفید رفتید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از پارچه‌های ضد لک و نانو استفاده کنید تا دیرتر کثیف شود و در صورت کثیف شدن به راحتی با یک دستمال تمیز شود. در کنار مبلمان سفید از اکسسوری‌ها و تزییناتی با رنگ‌های تند استفاده کنید تا ایجاد تضاد جلوه زیباتری را به خانه شما بدهد. حال که رنگ سفید را به عنوان بهترین رنگ مبل برای منزلتان انتخاب کرده‌اید، بهتر است به دنبال رنگ پرده‌ای هماهنگ و زیبا با آن باشید. به این منظور در اینجا کلیک کنید تا با رنگ پرده هماهنگ با مبل سفید آشنا شوید.

مبلمانی آبی برای اتاق نشیمن

یکی دیگر از پیشنهادهایی که در گروه بهترین رنگ مبل برای اتاق نشیمن جای می‌گیرد، رنگ آبی و سرمه‌ای است. همچنین می‌توانید ترکیبی از رنگ آبی و سفید را انتخاب کنید. این رنگ به فضای خانه شما آرامش می‌بخشد. مبل سرمه‌ای را می‌توانید با رنگ قهوه‌ای نیز ست کنید و یک ترکیب رنگ شیک و همیشه مد را داشته باشید.

سبز رنگی گرم و زنده

رنگ سبز می‌تواند به فضا طراوت ببخشد و زندگی را به جریان بیندازد. ترکیب رنگ سبز و خاکستری بسیار زیبا و جذاب است و می‌توانید این دو رنگ را در کنار هم قرار دهید. به این صورت می‌توانید دو مبل خود را به رنگ سبز انتخاب کنید و در کنار مبلمانی با رنگ خاکستری قرار دهید.

استفاده از قانون ۸۰ -۲۰

برای انتخاب بهترین رنگ مبل مواردی در بالا گفته شد. در نهایت شما باید متناسب با سبک دکوراسیون، رنگ دیوار و سلیقه خود رنگ مبلمان‌تان را انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ دیوار، مبلمان و اکسسوری‌ها بهتر است با قانون ۸۰- ۲۰ آشنا شوید و از آن بهره ببرید. این قانون از میزان استفاده رنگ اصلی و فرعی تبعیت می‌کند. در یک فضا بهتر است ۸۰ درصد رنگ قابل استفاده شود و در کنار آن ۲۰ درصد از رنگ‌های مکمل استفاده شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)