10 نکته کلیدی برای نصب بی نقص توالت فرنگی

10 نکته کلیدی برای نصب بی نقص توالت فرنگی

نحوه نصب توالت فرنگی اهمیت بسیاری دارد و اگر در زمان نصب مراحل کار به درستی طی نشوند، در مدت زمان کوتاهی با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوید. در اینجا می‌خواهیم ۱۰ نکته کلیدی برای نصب بی‌نقص توالت فرنگی را بیان کنیم، تا با اطلاع از آنها بتوانید به بهترین شکل ممکن توالت فرنگی خود را نصب کنید. با عمرانیاز همراه باشید.

نکات طلایی برای نصب بی‌نقص توالت فرنگی

در اینجا با بیان ۱۰ نکته کلیدی برای نصب بی‌نقص توالت فرنگی هر آنچه که باید برای نصب صحیح توالت بدانید را بیان می‌کنیم. با رعایت موارد فوق جای گذاری و نصب توالت فرنگی بدون هیچ مشکلی و به درست‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد.

۱۰ نکته کلیدی برای نصب بی‌نقص توالت فرنگی عبارتند از:

  1. انتخاب محل مناسب
  2. اندازه‌گیری دقیق
  3. آماده سازی کف و زیرسازی
  4. نصب فلنج
  5. عایق‌بندی را فراموش نکنید!
  6. نصب توالت فرنگی در جای درست
  7. تراز بودن توالت
  8. اتصال آب
  9. بررسی نهایی
  10. زمان خشک شدن را جدی بگیرید!

در ادامه به توضیح هر مورد می پردازیم.

چند نکته کلیدی برای نصب بی نقص توالت فرنگی

1- انتخاب محل مناسب

اولین و مهمترین مرحله نصب توالت فرنگی، انتخاب محل نصب است. در زمان انتخاب توالت باید ابعاد توالت را متناسب با ابعاد فضا انتخاب نمایید. در سرویس بهداشتی باید فضایی کافی برای نصب و استفاده از توالت فرنگی در نظر گرفته شود. فاصله توالت فرنگی از دیوار و اطراف باید به گونه‌ای باشد که راحتی در استفاده را فراهم کند. فاصله توالت فرنگی از دیوار کناری حداقل باید ۳۰ سانتی‌متر باشد.

2- اندازه‌گیری دقیق

پیش از نصب، باید فاصله بین سوراخ فاضلاب و دیوار یا همان آکس (برای اطلاعات بیشتر، مقاله آکس توالت فرنگی چیست؟ را مطالعه کنید!) را به دقت اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید توالت فرنگی با اندازه مناسب را انتخاب کرده‌اید. البته توصیه می‌شود که این کار را قبل از خرید انجام دهید. آکس فرنگی باید هم اندازه یا کمی کوچکتر از آکس فضا باشد. اگر تفاوت زیاد باشد، فضای بین توالت فرنگی و دیوار خالی می‌ماند و زیبایی خود را از دست می‌دهد. اگر آکس فرنگی بزرگتر باشد امکان نصب وجود ندارد.

شاید برای تان مفید باشد: کوچکترین سایز توالت فرنگی

3- آماده سازی کف و زیرسازی

قبل از آنکه شروع به نصب فرنگی کنید، حتماً از آماده بودن زیرساخت‌ها اطمینان حاصل کنید. منظور از زیرساخت‌ها سیستم لوله کشی فاضلاب آب سیستم تهویه و سطح کف می‌باشد.

سطح کف باید کاملاً صاف و هموار باشد. در صورت وجود شیب یا ناهمواری، باید آن را اصلاح کنید تا توالت به درستی نصب شود و نشت آب رخ ندهد. به یاد داشته باشید که توالت فرنگی باید در سطحی کاملاً تراز نصب شود.

4- نصب فلنج

فلنج توالت یکی از قطعات مهم در نصب توالت فرنگی است که به لوله فاضلاب وصل می‌گردد. فلنج باید در لوله فاضلاب قرار بگیرد. پس از جاگیری آن پیچ‌های فلنج را محکم کرده و به سراغ مرحله بعدی نصب بروید.

نکات طلایی برای نصب بی نقص توالت فرنگی

5- عایق‌بندی را فراموش نکنید!

استفاده از حلقه موم (واشر توالت) برای جلوگیری از نشت آب و بوی بد از فاضلاب به فضای توالت ضروری است. این حلقه بین پایه توالت و سوراخ فاضلاب قرار می‌گیرد. این حلقه فاصله بین فلنج و توالت را کاملاً آب بندی می‌کند و امکان نشت آب و بو را از بین می‌برد.

6- نصب توالت فرنگی در جای درست

برای نصب توالت فرنگی نکته بسیار مهمی که وجود دارد قرار گرفتن دقیق توالت روی حلقه مومی می‌باشد. توالت فرنگی باید دقیقاً روی واشر مومی و فلنج قرار گیرد.

7- تراز بودن توالت

همانطور که گفته شد سطح زیرین توالت باید کاملاً صاف باشد و توالت فرنگی بعد از نصب هم باید کاملاً تراز باشد. تراز بودن سطح توالت اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت تراز نبودن امکان نشتی آب و بو بسیار زیاد است. اگر توالت کاملا تراز نیست با قرار دادن مقوا، کاشی و یا چسب آن را کاملا تراز کنید.

8- اتصال آب

تا اینجای کار نکات لازم برای نصب فرنگی بیان شد. بعد از نصب فرنگی باید اتصال به آب انجام شود. به این منظور لوله‌کشی آب را به دقت بررسی کنید و از اتصالات محکم و بدون نشت استفاده کنید. بهتر است از شیر آب با قابلیت قطع و وصل سریع برای تعمیر و نگهداری بهتر استفاده کنید.

آب را در جای درست خود وصل کرده و بعد از نصب، شیر را باز کنید و اجازه دهید آب به توالت وارد شود. در این مرحله حتماً مسیر جریان آب را چک کنید تا هیچگونه نشتی وجود نداشته باشد.

اگر از شلنگ آب یا دیگر ابزار قبلی خود استفاده می‌کنید حتماً آنها را بررسی کنید تا کاملاً سالم و تمیز باشند. در بسیاری از مواقع داخل شلنگ آب سیفون جرم می‌گیرد و این موضوع باعث عدم کارکرد درست می‌شود. همچنین بهتر است قبل از نصب شلنگ شیر آب سیفون را باز کنید تا جرم یا رسوبات موجود در مسیر خارج شوند.

9- بررسی نهایی

قبل از آنکه تمام اتصالات را محکم کنید یک بار عملکرد توالت فرنگی را بررسی نمایید. اطمینان حاصل کنید و تمامی بخش‌های توالت از جمله پر شدن سیفون و تخلیه به خوبی کار می‌کند. بعد از نصب توالت فرنگی فضای اطراف را کاملاً تمیز کنید. اگر چسب آکواریوم به اطراف توالت خورده باشد تا زمانی که خشک نشده می‌توانید به راحتی آن را پاک کنید. بنابراین بعد از اتمام کار محل را تمیز کنید.

10- زمان خشک شدن را جدی بگیرید!

اگر از چسب برای آبندی استفاده کرده‌اید، زمان خشک شدن چسب را جدی بگیرید. چسب آکواریوم به ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد. در این زمان نباید از توالت فرنگی استفاده شود یا وزن روی آن وارد شود. بعد از گذشت این مدت می‌توانید از توالت استفاده کنید.

نصب بی نقص توالت فرنگی با چند نکته کلیدی

نکات مهم قبل از نصب توالت فرنگی

مرحله قبل از نصب توالت فرنگی، انتخاب و خرید آن است. قبل از آنکه توالت فرنگی را انتخاب نمایید، باید با انواع آن و نکات مهم برای انتخاب توالت فرنگی آشنا باشید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

معرفی انواع توالت فرنگی

اولین مورد آشنایی با انواع توالت فرنگی است. توالت فرنگی به صورت معمولی و توالت فرنگی دیواری موجود می‌باشد. توالت‌های معمولی خود شامل مدل‌های دو تکه و یک تکه هستند که مدل یک تکه در ایران محبوبیت بیشتری دارد. امروزه توالت فرنگی هوشمند هم به بازار آمده که نسل جدیدی از توالت می‌باشد و امکانات متعددی دارد.

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد تنوع در بین توالت‌های فرنگی می‌شود نوع سیستم تخلیه آن است (برای اصلاعات بیشتر، مقاله انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی را مطالعه کنید!). سیستم‌های تخلیه شامل واش داون، واترجت،توربوجت و گردابی می‌باشد، که در این بین سیستم واترجت و توربوجت عملکرد بهتری دارند.

اندازه توالت فرنگی

یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب توالت فرنگی باید به آن توجه کنید، اندازه توالت فرنگی است (برای اطلاعات بیشتر، مقاله ابعاد توالت فرنگی و ابعاد توالت فرنگی وال هنگ را مطالعه کنید!). توالت فرنگی در ابعاد مختلف تولید می‌شود که بسته به اندازه فضا باید آن را انتخاب نمایید. در این بین اندازه آکس هم بسیار مهم می‌باشد. آکس به فاصله بین دیوار و مرکز فاضلاب گفته می‌شود. این اندازه باید با لبه بیرونی توالت فرنگی تا مرکز خروجی آن که آکس فرنگی نامیده می‌شود، یکسان باشد.

نکات ضروری برای نصب بی نقص توالت فرنگی

شاید برای تان مفید باشد:

کلام پایانی

اگر توالت فرنگی اشتباه نصب شود، همواره با مشکلاتی همراه می‌شوید؛ از جمله این مشکلات می‌توان به نشتی آب و انتشار بوی فاضلاب اشاره کرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که نصب توالت فرنگی را به افراد با تجربه و کاربلد بسپارید. همچنین با رعایت 10 نکته کلیدی برای نصب بی نقص توالت فرنگی که در بالا به آن اشاره شد، بعد از نصب فرنگی با مشکلی مواجه نمی‌شوید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)